امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

پروفیل مبلی و قوطی ستونی، تفاوت ها و خصوصیات


1401/07/27
کد خبر : 26531
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر
این قالب‌بندی‌ها در بازار به شکل قوطی‌ ستونی و پروفیل‌ مبلی یافت می‌شوند. قیمت قوطی ستونی بر اساس نوع کاربرد و ضخامت آن تعیین و مورد عرضه قرار می‌گیرد. گزینه‌های دیگری نظیر تفاوت قیمت مواد اولیه تولیدی و یا هزینه‌های گمرکی ناشی از واردات نیز در قیمت قوطی ستونی تأثیرگذاری دارند.

کارگاه‌ها و کارخانجات مختلفی این قوطی‌ها را فرم‌دهی کرده و برابر استفاده‌ای که قرار است از آن برداشت شود، شکل می‌دهند. پروفیل مبلی نیز در این مقوله مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرد. لذا ابعاد و اندازه محصول مورد تقاضا بر قیمت پروفیل مبلی تأثیرگذار خواهد بود. برای این که بخواهیم هزینه تمام شده قیمت قوطی ستونی را بدست آوریم لازم است آگاهی و شناختی از قوطی ستونی و همچنین قابلیت‌های مورد استفاده داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن قیمت‌گذاری انجام دهیم. لذا در این نوشتار به بررسی قوطی ستونی و پروفیل مبلی خواهیم پرداخت و با بیان ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و خصوصیات، آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

قیمت قوطی ستونی برابر استانداردهای لازم

برای این که شناخت بهتری از قوطی‌ها و پروفیل‌ها داشته باشیم، تعریفی از آن‌ها را بطور مختصر ارائه می‌دهیم. پروفیل‌ها مقاطع فولادی هستند که به پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی دسته‌بندی می‌شوند. از آنجایی به آن‌ها پروفیل اطلاق می‌شود که در طول‌های معینی، سطح مقطع آن‌ها ثابت می‌باشد. پروفیل سبک یا مبلی که آن را به نام قوطی سبک هم می‌شناسند، به دلیل اینکه از ورق نورد سرد تولید می‌شود کاربردهای متفاوتی با قوطی ستونی که از ورق نورد گرم تولید می‌شود دارد. لذا قیمت قوطی ستونی بدلیل سنگینی وزن آن از پروفیل مبلی به مراتب ارزان خواهد بود. شایان ذکر است هر دو مورد یاد شده می‌بایست بر اساس استاندارهای روز دنیا که در صنعت و ساختمان کاربرد دارند تهیه و تولید شوند.

همانطوری که از تقسیم‌بندی قوطی‌ها روشن است، پروفیل‌های ساختمانی بیشتر مورد استفاده برای ساخت بناهای عظیم قرار می‌گیرد. پروفیل‌های صنعتی نیز در صنایع نظامی، ساخت تجهیزات صنعتی، سازه‌های بزرگ فلزی و پل‌ها و بعضا" پایه و ستون تابلوهای تبلیغاتی و ... بکار می‌روند. بنابراین آنچه در تعیین قیمت قوطی ستونی مؤثر است، تفاوت ویژگی‌ها و خصوصیات آن با پروفیل مبلی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مقایسه پروفیل‌های سبک و سنگین و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت قوطی ستونی

پروفیل‌های سبک معمولا" ضخامتی بین 0.4 تا 1.5 میلیمتر دارند در حالیکه ضخامت قوطی‌های ستونی از 2 تا 20 میلیمتر متغیر می‌باشد. لذا قیمت قوطی ستونی بر اساس میزان وزن و گرم ورق سیاه بکاررفته محاسبه می‌شود. از طرفی پروفیل سبک با توجه به خصوصیات سبکی که دارد بیشتر در صنایع تولیدات دوچرخه‌سازی، مبل‌سازی، لوازم خانگی و خودرویی و ... کاربرد دارد اما قوطی‌های ستونی برای مصارفی کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند نیاز به تحمل فشار بالایی دارند. از نمونه‌های آن می‌توان به خرپاها و سازه‌های پل‌های بزرگ و یا شاسی ماشین‌های سنگین اشاره کرد.

با توجه به موارد فوق، قیمت قوطی ستونی و همچنین قیمت پروفیل مبلی بر اساس وزن محاسبه و اعلام می‌شود. علاوه بر آن گزینه‌های دیگری نیز در این قیمت‌گذاری دخیل هستند. از این گزینه‌ها می‌توان به نوسانات قیمت جهانی ورق‌های نورد سرد و گرم، نوسانات قیمت ارز، هزینه‌های گمرکی و جابجایی اشاره کرد که خریدار باید این موارد را نیز در نظر داشته باشد. خصوصیاتی که برای پروفیل سبک می‌توان عنوان کرد شامل شکل‌پذیری آسان و قابلیت آبکاری و همچنین دقت ابعادی و سطح کیفی مطلوب می‌باشد. در مقابل، قوطی‌های ستونی با توجه به استحکام بالایی که دارند دارای مقاومت پیچشی و خمشی بالایی هستند و همین باعث بکار بردن در سازه‌های خرپاهای عظیم گردیده است. این قوطی‌ها با سطح مقاطع مربعی و مستطیلی و با طول‌های استاندارد 6 و 12 متری دارای سطح سخت و محکم با قابلیت جوش‌پذیری فوق‌العاده و قیمت مناسب بوده که از دیگر ویژگی‌های این پروفیل می‌باشد.

قیمت قوطی ستونی در کارخانجات تولیدی

کارخانجات تولیدی متفاوتی وجود دارند که پس از تولید پروفیل سنگین، بر اساس معیارهای مختلف، قیمت قوطی ستونی را تعیین و روانه بازار می‌نمایند. در این میان گروه تولیدی صبا با تجربه 35 ساله در حوزه فعالیت تخصصی تولید و تأمین لوله‌های پروفیلی صنعتی سبک و سنگین، به دلیل فرآیندهایی که در تولیدی دارد، قوطی‌های سنگین را با قیمت مناسبی در بازار عرضه می‌نماید. قابلیت انجام فرآیندهای برش PLC، خطوط کشش سرد لوله در کنار کارگاه پلیش اوربیتالی لوله باعث شده است که قیمت تمام شده قوطی ستونی برای مشتری، به مراتب ارزان‌تر در بیاید.

در حالت کلی فرآیند تولید لوله و پروفیل‌های فولادی شامل 3 مرحله به شرح ذیل می‌باشد:

  1. تأمین مواد اولیه به شکل کلاف که معمولاً از کشورهای اروپایی و بعضاً از کشور ژاپن وارد می‌شوند. البته اخیرا" برخی شرکت‌های داخلی نیز در تولید مواد اولیه فعالیت داشته‌اند.
  2. برش کلاف‌ها با عرض‌های مشخص و تبدیل آن به نوار
  3. تولید پروفیل و لوله با توجه به نوع و امکانات دستگاه‌های موجود به دو طریق مستقیم و غیرمستقیم

تنوع گسترده محصولات تولیدی گروه صنعتی صبا این امکان را فراهم آورده است که نمونه تمامی تولیدات در سایت بارگذاری شده و متقاضیان بر حسب نوع کاربری می‌توانند آن را مشاهده و خریداری نمایند. نکته‌ مهمی که در توجه به قیمت قوطی ستونی باید به آن توجه کرد این است که نباید هیچگاه ارزانی قیمت را از معیار کیفیت جدا دانست. بلکه باید اطلاع و شناخت کافی و تخصصی باید از محصولی که خریداری می‌شود داشته تا پس از مصرف، با نواقص یا معیایبی مواجهه نگردد. گروه صنعتی صبا به اعتبار تجربه‌ای که حاصل نموده است، اصالت اصلی و کیفیت بالای تولیدات خود را تضمین نموده است. همچنین جهت صحت این موضوع و اطمنیان متقاضیان و خریداران این امکان ضمانت بازگشت محصول به مدت 7 روز پس از دریافت آن را را نیز فراهم نموده است.

مناسب بودن قیمت قوطی ستونی این مجموعه بر اساس ویژگی‌هایی که در تولید داشته است، زمینه خرید را برای تمام متقاضیان و مشتریان از سراسر کشور فراهم کرده است تا با خاطری آسوده محصولات مورد نیاز خود را سفارش و دریافت نمایند. نتایج ارائه تولیدات باکیفیتی با قیمت مناسب توسط مجموعه تولیدی صبا باعث شده است که بیش از 250 کارخانه و کارگاه در سطح کشور به همکاری با این بپردازند که در نوع خود امتیاز و اعتباری مهمی محسوب می‌شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26531
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید