امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

پرندگان زینتی را با چه نوع دانه‌هایی تغذیه کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 26289
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر
پرندگان زینتی به خوردن انواع دان پرنده علاقه نشان می‌دهند. از این رو دانه‌های بسیاری را می‌توانید به عنوان غذای پرنده خریداری کرده و در دسترس پرندگان زینتی خود قرار دهید.‌ البته بد نیست این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر ماده غذایی که به عنوان دانه‌ پرنده دسته بندی می‌شود، ممکن است فقط برای برخی از پرندگان مناسب باشد. به عنوان مثال، کاسکوها معمولاً تخمه‌های آفتابگردان را دوست دارند اما فنچ‌ها تخم شاه‌دانه را برای خوردن ترجیح می‌دهند. ما پیشنهاد می کنیم که برای خرید دانه پرندهاز فروشگاه های معتبر مانند دانه مارکت خرید کنید.

همچنین پرندگانی غیرخانگی مانند کبوترها و گنجشک‌ها که در طبیعت تغذیه می‌کنند، معمولاً طرفدار تخم ارزن هستند. بنابراین دانستن نحوه انتخاب صحیح هریک از انواع دانه‌ها برای پرندگان خانگی به روش هوشمند، موضوع بسیار مهمی است. در ادامه با هم به بررسی محبوب‌ترین این دانه‌ها از نظر خواص و طبیعت می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

انواع دانه پرنده با طبع گرم؛ تخم کتان، شاهدانه و تخم گشنیز سه دانه‌ای که معجزه می‌کنند!

تخم کتان از جمله دانه‌هایی است که بیشتر پرورش دهندگان از آن برای تغذیه قناری‌ها کمک می‌گیرند. با این حال از آنجایی که این دانه حاوی ویتامین‌های فراوانی است می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی با خواص دارویی بالا برای دیگر پرندگان زینتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو اگر به دنبال خرید دانه پرنده با ارزش غذایی بالا هستید بد نیست از تخم کتان در غذای پرندگانی چون قناری و عروس هلندی بهره بگیرید.

شاهدانه از جمله دیگر دانه‌ها با طبع گرم است که از آن برای افزایش تحرک و مستی در پرندگان استفاده می‌شود. با این حال استفاده از این دانه نباید همیشگی باشد چراکه به راحتی سبب افزایش وزن بیش از اندازه پرنده و اعتیاد آن به خوردن این ماده غذایی خواهد شد. از این رو بهتر است از این نوع دانه پرنده به مقدار بسیار محدود و تنها در فصول مورد نیاز نظیر فصل جفتگیری استفاده نمایید.

در نهایت تخم شغلم نیز یکی دیگر از انواع دانه پرنده با طبیعت گرم است که به تقویت قوای بدنی پرندگان زینتی و سیستم ایمنی آنها کمک به سزایی می‌کند. به همین خاطر این نوع دانه بیشتر در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع دانه پرنده با طبع سرد؛ ارزن، تخم کاهو و تخم گشنیز دانه‌هایی با خواص دارویی شگفت‌انگیز!

همان اندازه که خرید دانه پرنده با طبع گرم مهم است، استفاده از انواع دانه با طبیعت سرد نیز در غذای پرندگان دارای اهمیت است. به همین خاطر است که پرورش دهندگان برای ایجاد تعادل در وعده‌های غذایی پرندگان از ارزن، تخم گشنیز و تخم کاهو نیز استفاده می‌کنند.

در این میان، ارزن تقریباً به نوعی محبوب‌ترین دانه است. چراکه برای انواع پرندگان زینتی و خانگی قابل استفاده بوده و یکی از منابع اصلی تامین ویتامین نیز به شمار می‌رود. از این رو بهتر است در تمام فصول سال به عنوان بخشی از غذای پرنده لحاظ شود. تخم کاهو نیز خواص دارویی فراوانی دارد از این رو برای تمیز کردن دستگاه گوارش از انگل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت از تخم گشنیز می‌توانید برای کمک به تغذیه پرندگان ضعیف‌تر کمک بگیرید. این نوع دانه اشتها آور و ضد انگل است و دارو و تغذیه مناسبی برای درمان پرندگان زینتی به شمار می‌رود.

انواع دانه پرنده با طبیعت معتدل؛ تنوع و تعادل در رژیم غذایی را فراموش نکنید!

همانطور که می‌دانید دانه‌ها تنها بخشی از غذای پرنده را تشکیل می‌دهند. از این رو در کنار انواع دانه پرنده، باید از میوه و سبزیجات تازه، پلت‌ها و مکمل‌های غذایی و همینطور برخی از آجیل‌ها برای تغذیه پرندگان خود کمک بگیرید. در این میان همینطور فراموش نکنید که خرید دانه پرنده را نباید تنها به انواع دانه با طبع سرد و گرم خلاصه نمایید و حتماً باید از دانه‌هایی که طبیعت معتدل دارند نیز در ظرف غذای پرنده خود استفاده نمایید.

به طور مثال تخم چغندر از جمله دانه‌هایی است که طبیعتی معتدل دارد. این دانه سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است و بیشتر برای تعادل بخشیدن به غذای طوطی سانان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

علاوه بر تمام مواردی که گفتیم دان‌های دیگری که برای پرندگان خانگی مختلف قابل خوردن هستند، عبارت‌اند از: تخم کافشه، تخم شاه‌دانه، تخم گشنیز، تخم کلم و کاهو، تخم ترب، تخم چغندر، تخم منداب و…

البته در این میان بهتر است قبل از دادن هریک از این دان‌ها به پرندگان زینتی خود، ابتدا با دامپزشک پرندگان خود مشورت کنید. همچنین در نظر بگیرید که دانه‌ها نباید تنها غذای موجود در رژیم غذایی پرندگان شما باشند. در نهایت به یاد داشته باشید که برای خرید دانه پرنده در کمترین زمان تنها کافی است تا به دانه مارکت، اولین فروشگاه آنلاین غلات ارگانیک در کشور مراجعه نمایید. شما در دانه مارکت می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن سفارش خود را ثبت کرده و آن را در اسرع وقت، درب منزل خود در سراسر کشور تحویل بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26289
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید