امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

پارتیشن چیست و چه کاربردی دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 28710
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

احتمالا شما هم تاکنون در زمان تغییر دکوراسیون محل کار یا خانه ی خود با کلمه ی پارتیشن برخورد کرده اید و با سوال پارتیشن چیست و چه کاربردی دارد؟ مواجه شده اید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با پارتیشن، کاربردها و انواع آن آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی به تغییر در دکوراسیون خانه، شرکت و دفتر کار خود بپردازید، پس تا پایان با ما همراه باشید.

پارتیشن چیست؟

استفاده از جداکننده ها برای تفکیک فضای خانه و محیط های کاری امروزه در بین مردم بسیار رایج شده است و افراد زیادی به دنبال جداسازی محیط های مختلف به دور از تغییرات و استفاده از مصالح ساختمانی می باشند. در این زمان پارتیشن به کمک می آید و بدون صرف هزینه ای گزاف و در مدت زمان بسیار کوتاه، علاوه بر تفکیک فضا، دکوراسیونی زیبا را نیز برای محیط موردنظر شما به ارمغان می آورد. این پارتیشن ها می توانند با استفاده از متریال های مختلف و در ابعاد متفاوتی تولید و مورد استفاده قرار بگیرند که در ادامه این مقاله انواع مختلف آن را برای شما ارائه خواهیم داد.

ویژگی های پارتیشن

پارتیشن ها چه کاربردی دارند؟

یک راه کار عملی برای تقسیم و تفکیک فضاهای بزرگ به فضاهای کوچک تر و اختصاصی تر که انعطاف پذیری بالایی نیز دارد، استفاده از پارتیشن می باشد. در خانه ها و محیط هایی که به صورت یکپارچه ساخته شده اند، شما می توانید بدون نیاز به دیوارهای بتنی و آجری که هزینه و زمان بالایی برای تغییرات در محیط موردنظر شما را به خود اختصاص می دهند؛ به تغییر چیدمان خانه یا محیط کار خود با استفاده از پارتیشن ها بپردازید. این کار در بسیاری از موارد می تواند زیبایی و دکوراسیونی جذاب را برای محیط شرکت یا منزل شما به ارمغان بیاورد.

جداسازی ورودی خانه از اتاق نشیمن، تفکیک حال پذیرایی، جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن، ایجاد محدودیت در دید میهمان ها و ... از کاربردهای رایج پارتیشن ها در محیط خانه می باشد. همچنین در محیط های اداری شما می توانید به تفکیک فضای اتاق های بزرگ و ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان بپردازید. همچنین در این محیط ها برای ایجاد اتاق های فکر، سمینار و ... می توان از پارتیشن ها استفاده نمود. جهت مشاهده انواع پارتیشن پشت تلویزیون در تهران پارتیشن کلیک کنید.

انواع پارتیشن با توجه به متریال

به طور کلی پارتیشن ها را می توان بر اساس ویژگی های متفاوتی به دسته های مختلف تقسیم بندی کرد. پارتیشن های بر اساس نوع متریال به چندین دسته ی پارتیشن های چوبی، ام دی اف، فلزی، شیشه ای و ... تقسیم بندی نمود.

پارتیشن چوبی یکی از پرکاربردترین پارتیشن ها برای استفاده در محیط خانه می باشد که علاوه بر استحکام بالا، می توانند زیبایی و آرامشی وصف نشدنی را به محیط خانه ی شما اضافه کنند. پارتیشن ام دی اف از چوب MDF تشکیل شده است و می تواند نوعی عایق صوتی باشد که از انتقال سر و صدا و نویز به محیط شما جلوگیری کند. قیمت این نوع پارتیشن نسبت به پارتیشن چوبی ارزان تر است و اسنفاده ی بیشتری در ادارات و شرکت ها دارد. جهت استعلام قیمت پارتیشن پلاستیکی در تهران پارتیشن کلیک کنید.

انواع پارتیشن چیست؟

فلزهایی مانند آهن، فولاد، برنج و آلومینیوم در ساخت پارتیشن های فلزی استفاده می شوند. استحکام و مقاومت بالای این نوع پارتیشن، آن را به یکی از محبوب ترین پارتیشن ها به ویژه در مدل های پارتیشن مدرن تبدیل کرده است. پارتیشن های شیشه ای می توانند نور را به خوبی از خود عبور داده و روشنایی محیط همچون ادرات و شرکت ها را تامین کنند و سبب کاهش مصرف برق در این محیط ها شوند. پارتیشن های شیشه ای دوجداره به عنوان عایق صوتی عمل می کنند و می توانند سبب افزایش تمرکز کارمندان در محیط های کاری شلوغ شوند.

خرید پارتیشن با کیفیت و قیمت مناسب

با توجه به تنوع بالای پارتیشن ها، خرید پارتیشن با توجه به نیازها و خواسته های متفاوت افراد می تواند کاری آسان قلمداد شود. اما پیدا کردن یک مرکز فروش پارتیشن که بتواند تمامی تنوع موردنیاز در متریال، جنس، طرح و رنگ را پوشش دهد کار آسانی نیست. تهران پارتیشن یکی از برترین و بزرگترین شرکت های تولید پارتیشن در ایران است که شما می توانید با مراجعه به سایت تهران پارتیشن به تنوع بی نظیری از پارتیشن روبرو شده و پارتیشن موردنیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی باورنکردنی خریداری کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28710
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید