امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

پاتوق‌های شکم گردی در شرق و غرب تهران


1401/07/27
کد خبر : 26376
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

 این رستوران‌ها  این روزها در شرق و غرب پایتخت، گسترش خوبی پیدا کرده‌اند، به طوری که این بخش‌ها در تهران، به عنوان پاتوق‌های‌ شکم‌گردی شناخته می‌شوند. پاتو‌ق‌هایی که در محله‌های غرب تهران مانند؛ پونک، ‌صادقیه، ستارخان‌، جنت‌آباد،‌ طرشت و گیشا و محله‌های شرق تهران مانند؛ تهران‌پارس، ‌نارمک و شهرک والفجر ردپایی از غذاهای دلچسب در آن‌ها پیدا می‌شود.

پاتوق‌های شکم‌گردی غرب تهران

محلهٔ ستارخان یکی از معروف‌ترین پاتوق‌های شکم‌گردی غرب شهر تهران است. محله‌ای که رستوران معروف نشاط با بیش از ۲۸ سال سابقه، در آن واقع شده و در امتداد این خیابان، رستوران‌‌های مختلفی به چشم می‌خورد. به همین دلیل خیابان ستارخان،‌ جزو محبوب‌ترین راسته‌های شکم‌گردی تهران به شمار می‌رود. جایی که محال است برای شکم‌گردی پا به آن بگذارید و گرسنه برگردید. در این راسته انواع رستوران‌های مدرن و سنتی به چشم می‌خورد و علاوه بر آن، آبمیوه‌فروشی و کافی‌شاپ‌های بی‌نظیری هم دارد. علاوه بر محلهٔ ستارخان، در محلهٔ سعادت‌آباد نیز رستوران‌های زیادی وجود دارد. رستوران‌هایی که باعث شده این محله نیز به یکی از پاتوق‌های شکم‌گردی پایتخت تبدیل شود. از جمله آن‌ها، رستوران طهران پاریس است. رستورانی که طعم غذاهای ایرانی و فرانسوی آن بی‌نظیر بوده و لذت خوردن غذا همراه با شنیدن موسیقی زنده در آن، چندین برابر می‌شود. رستوران مستر دیزی نیز دیگر رستوران معروف این محله است که طعم دیزی، این غذای سنتی و قدیمی ایرانی را به خوبی حفظ کرده و خدمات سرو آن مناسب است. البته این رستوران از نوع رستوران‌های زنجیره‌ای است و در محل‌‌های دیگر شهر نیز شعبه‌هایی دارد. سعادت‌آباد از جمله مناطق غرب تهران هم رستوران‌های لاکچری‌ معروفی دارد. از جملهٔ آن‌ها رستوران نارنجستان است. این رستوران گواهی‌نامه‌های مختلف مربوط به کیفیت غذا را دریافت کرده و پرسنلی مجرب و متخصص دارد. رستوران گوزن محلهٔ سعادت آباد نیز برای شکم‌گردی از نوع فست‌فودش بسیار عالی است. این رستوران، پیتزاها و ساندویج‌های خوش طعمی دارد و مدیریت آن به عهدهٔ بهاره رهنما از بازیگران معروف سینما است.

پاتوق‌های شکم‌گردی شرق تهران

به سراغ شرق تهران می‌رویم. جایی که این روزها جمعیت زیادی را برای زندگی راهی خود کرده و محله‌های آن رستوران‌های بسیار خوب و با کیفیتی دارد. از جملهٔ آن‌ها، رستوران‌های محلهٔ تهرانپارس است. رستوران ایتالیایی سه گوش گریل تهرانپارس برای چشیدن طعم غذاهای محبوب ایتالیایی در این منطقه، حرف اول را می‌زند. رستورانی با فضای ساده و بی‌آلایش اما با غذاهای خوش طعم. این رستوران بیشتر ساعات روز شلوغ است؛ اما ظرفیت پذیرایی از ۱۸۰ نفر را دارد و برای مشکل‌پسندان انتخاب مناسبی است. دیگر رستوران معروف این محله، رستوران عربی همسا است. این رستوران که گوشه چشمی به غذاهای مدیترانه‌ای نیز دارد، یکی از رستوران‌های خوب عربی، در شرق تهران است. یکی از معروف‌ترین فست‌فودهای شهر تهران به نام باگت نیز در این محله شعبه دارد. در فست فود باگت تنوع بی‌نظیری از غذاهای مختلف را مشاهده می‌کنید. از فست فود که بگذریم، ‌نوبت به طباخی معروف این محله می‌رسد. طباخی شاخ طلا در سه راه تهرانپارس، ‌ضلع شمال غربی فلکه اول تهرانپارس قرار دارد. البته در فلکهٔ اول تهرانپارس رستوران معروف دیگری نیز به نام برادران وجود دارد. این رستوران،‌ در بین ساکنان محلی بسیار پرطرفدار است و کباب‌های بی‌نظیری دارد. به طوری که همیشه شلوغ بوده و جای پارک خودرو در اطراف آن به سختی پیدا می‌شود.
 
از دیگر محله‌های معروف شرق تهران برای شکم‌گردی، محلهٔ نارمک است. رستوران ترکی لانیا، در این محله از معروف‌ترین رستوران‌های نارمک است. رستورانی که اسکندر کباب‌های آن بی‌نظیر است. رستوران نادر نارمک نیز دیگر رستوران این محله است. این رستوران نان داغ و سالاد بار دارد و گنجایش پذیرایی از ۳۰۰ مشتری در آن فراهم شده است. از چلوکبابی‌های معروف این محله نیز چلوکبابی مسعود است. این چلوکبابی در خیابان سمنگان واقع شده و جزو رستوران‌های قدیمی محلهٔ نارمک است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26376
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید