امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

ویکی کمپرسور، مرجع معرفی انواع کمپرسور و پمپ باد


1401/07/27
کد خبر : 26025
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر
هوا یک گاز تراکم ­پذیر می­‌باشد که برای متراکم کردن آن از کمپرسور استفاده می­‌کنند. علاوه بر آن، برای متراکم ­سازی گازهای طبیعی، نیتروژن، اکسیژن و گازهای صنعتی دیگر از دستگاه کمپرسور باد استفاده می‌­شود. این نوع دستگاه انواع مختلفی با توجه به نحوه عملکرد دارد. از انواع کمپرسور باد می‌­توان به کمپرسور باد یخچالی، کمپرسور روغنی، کمپرسور حرارتی، کمپرسور صنعتی اسکرو، کمپرسور پیستونی و... اشاره کرد.  کار دستگاه کمپرسور باد، مکش هوا در یک فشار و تحویل آن در فشار بالاتر می­‌باشد. این دستگاه با صرف انرژی مکانیکی، هوا را به درون خود می­‌کشد و با متراکم کردن آن باعث افزایش دمای سیال یعنی هوا می­‌شود. یکی از جاهایی که استفاده از کمپرسور به وفور قابل مشاهده است استفاده از یک کمپرسور کوچک  در درون آکواریوم برای تولید اکسیژن می­‌باشد.

انواع پمپ باد

با تاریخچه کمپرسور آشنا شوید.

کمپرسور باد از جمله دستگاه­‌هایی است که در رفاه زندگی بشری نقش عمده‌­ای دارد. اما اکثریت تکنولوژی­‌های امروزه برگرفته از اختراعات و ابداعات بشری در روزگار گذشته دارد. از این ­رو بیشتر لوازم، تاریخچه‌­ای دارند. در مورد تاریخچه کمپرسور باد به حدود سال 1700 میلادی برمی­‌گردیم. در این سال‌­ها حجم کوره‌­های ذوب فلزات افزایش یافته بود و دستگاه‌­هایی که در آن زمان موجود بود از عهده کارهای گداخت برنمی‌­آمد. جان اسمیتون 1767میلادی با اختراع سیلندر هوایی هر چند که یک دستگاه ابتدایی بود اما تا اندازه‌­ای توانست به کارها سرعت ببخشد و این ایده­‌ای شد تا سال 1776 شخصی بنام جان ویلکینسون با اختراع یک دستگاه برای ساختن توپ، که با کمک آن می­‌توانست سیلندرهای دقیقی را از فولاد ریخته شده تراشید را روی کار آورد و این اختراع وی موجب تحول در صنایع ذوب فلزات و تونل­ سازی شد. بعد از آن مهندسین و دانشمندان با استفاده از ایده­‌های جدید و تکنولوژی، مدل‌های مختلف کمپرسور را با کاربرد متنوع تولید کردند تا مورد مصرف صنایع و مصرف عمومی قرار گیرد.

ویکی کمپرسور

کمپرسورها به دو دسته یک مرحله‌­ای و چند مرحله‌­ای طبقه­ بندی می­‌گردند. در مدل تک مرحله‌­ای یک یا چند سیلندر ورودی وجود دارد که گاز ورودی به صورت ثابت است و در مدل چند مرحله‌­ای حداقل دو سیلندر وجود دارد که مزایای آن فشار هوای بالا و قابلیت عملکرد چند ابزار بدون اینکه کاهش فشار اتفاق بیافتد. زمانی که حجم زیاد گاز به همراه فشار بالا نیاز باشد لازم است که از کمپرسورهای چند مرحله‌­ای استفاده گردد یعنی اینکه در چندین مرحله باید مراحل افزایش فشار صورت گیرد. از مزیت­‌های کمپرسورهای چند مرحله‌­ای می­‌توان به صرفه‌­جویی در مصرف انرژی، کم کردن تنش‌­های کششی و فشاری بر روی قسمت‌­های مختلف کمپرسور هوا، فرصت خنک ­کاری گاز در مرحله‌­های میانی می‌­باشد. از ویژگی­‌های مهم برای انتخاب و خرید پمپ باد یا کمپرسور باد، ظرفیت، حجم مخزن پمپ باد، مدت زمان کارکرد، شاخص عملکرد دستگاه که مصرف­‌کننده باید با توجه به نیاز خود این مشخصات را در نظر بگیرید. شاخص عملکرد دستگاه یعنی میزان هوای تولید شده که واحد متر مکعب در دقیقه بوده که بوسیله SCFM آن را نشان می‌­دهند که این شاخص برای کارکرد یا مصارف کوچک 5، برای مصارف یا ابزارهای بزرگ عدد10، برای بکارگیری چندین ابزار بطور همزمان بالای عدد 10را نشان دهد. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از دستگاه کمپرسور باد بهتر است که سطح روغن دستگاه را بررسی نمایید و سپس آن را به برق وصل نموده و فشار آن را با در نظر گرفتن کار تنظیم نمایید.

برندهای مختلف کمپرسور باد

با در نظر گرفتن اهمیت استفاده از ابزار بادی مانند کمپرسور باد در صنایع مختلف، شرکت‌­های ایرانی و خارجی زیادی طراحی و تولید این نوع دستگاه‌­ها را به عهده گرفتند. از جمله شرکت هیوندای، شرکت ایران کمپرسور، دوو، رونیکس، اکتیوتولز، ایران پمپ، کنزاکس، کرون و... را می­‌توان نام برد. کمپرسور باد ایران کمپرسور/irancompressor.coom از جمله برندهای معروف و مطرح در بازار بوده که توانست در مدت کوتاهی سهم قابل توجهی از نیاز بازار را برآورده کند. شرکت ایران کمپرسور با بهره­‌گیری از تکنولوژی روز و استفاده از ایده­‌های اصولی و خلاقانه یکی از مطرح­‌ترین برندها در بازار در زمینه تولید مدل‌های متنوع کمپرسور هوا می­‌باشد. کمپرسورباد اویل فری یکی از بهترین و قوی‌­ترین کمپرسورهای بادی است که مجهز به لرزش­‌گیر موتور  می­‌باشدو در بازار استقبال قابل توجهی از این محصول شده است.

پمپ باد

ابزارآلات بادی نوعی ابزار قدرتمند بوده که ایمن‌­تر از انواع برقی کار می­‌کند و علاوه بر آن از قدرت بالاتری برخوردار می‌­باشند. پمپ باد یا کمپرسور باد مصارف بسیار زیادی دارد مانند تنظیم باد لاستیک‌­های خودرو، تشک­‌های بادی، باد کردن توپ، دریل­‌ها، پرچ ­کن­‌ها، آچاربکس­‌ها، منگنه‌ کوب‌­ها. پمپ باد کوچک به دلیل مخزن کوچک‌­تر از لحاظ حمل و نقل و جا به­ جایی راحت است و برای مصارف خانگی بسیار کاربرد دارد مانند باد کردن اسباب­ بازی کودکان، باد کردن استخر بادی. همچنین در مشاغلی همچون نصب پارکت­­‌های چوبی، نصب کابینت، دیوارپوش، قرنیز، نقاشی ساختمان و... کاربرد زیادی دارند. پمپ باد فندکی یا کمپرسور باد فندکی جزو کمپرسورهای پیستونی که برای استفاده در داخل خودرو طراحی شده است که تغذیه آن به کمک جای فیش فندک خودرو انجام می­‌شود. در زمان خرید این نوع کمپرسورها باید به قدرت، حجم هوادهی و مخزن دقت شود. هر چقدر دبی کمپرسور بیشتر باشد در یک بازه زمانی مشخص هوادهی بیشتری خواهد داشت.

اجزای تشکیل دهنده کمپرسور باد

برای اینکه ما بتوانیم از خرید محصولات مختلف موجود در بازار راضی باشیم باید تا آنجا که می‌­توانیم درباره آن محصول اطلاعاتی را داشته باشیم و همین طور از یک مرجع معتبر خرید کنیم. بعضی از اجزای تشکیل ­دهنده کمپرسور باد شامل:

  • مخزن: برای ذخیره‌­سازی هوای متراکم شده و از مهمترین اجزای کمپرسور هوا می‌­باشد. انواع مختلفی دارد که هر کدامشان قادر به تحمل فشار قابل ملاحضه­‌ای هستند.
  • موتور کمپرسور باد: موتور های کمپرسور باد با توجه به مدل در دسته بندی های مختلفی قرار میگیرند.از جمله موتور های بدون صدا و صدا دار-موتور های روغنی یا بدو روغن.شما میتوانید با توجه به نوع نیازتان ،مدل دلخواهتان را سفارش دهید.
  • پرشر سوئیچ: نام دیگر ای قطعه کلید قطع کن یا کلید اتومات میباشد.وظیفه این قطعه قطع کردن جریان برق در زمانیکه مخزن به فشار هوای معین برسد میباشد.
  • گیج فشار: نام دیگر این قطعه درجه یا مانومتر میباشد.وظیفه این قطعه نمایش میزان هوای فشرده داخل مخزن است.در صورتیکه دچار ایراد شود ،اطلاعات درستی از میزان هوای فشرده داخل مخزن نخواهیم داشت.

نکنه: برای خرید بهترین کمپرسور باد باید ابتدا اطلاعات کاملی از انواع کمپرسور باد و نحوه کاربردشان بدست آورید تا بتوانید متناسب با نیازتان بهترین پمپ باد را بخرید.در این راه میتوانید از مرجع معرفی کمپرسور و پمپ باد یعنی وب سایت ویکی کمپرسور استفاده کنید.

از کجا اطلاعات لازم برای آشنایی و خرید کمپرسور باد را بدست آوریم؟

برای آشنایی با انواع دستگاه کمپرسور باد، فیلتر هوا، روغن کمپرسور در بهترین کیفیت و با قیمتی مناسب می­‌توانید ابزارآلات و محصولات مورد نیاز خود را از سایت ویکی کمپرسور تهیه نمایید. شما با مراجعه به سایت اینترنتی wikicompressor.com ضمن آشنایی با تمامی محصولات مرغوب که تمامی آنها از بهترین برندها جمع ­آوری گردیده با انواع مقالات و اطلاعات بروز استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌­کند علت بسیاری از خرابی‌­ها و مشکلات دستگاه پمپ هوا را یاد بگیرید و جلوی هزینه­‌های اضافی که باید برای تعمیر آن خرج کنید را می‌­گیرد. همچنین می‌­توانید با مشخصات فنی دستگاه اطلاعات مفیدی را بدست آورید و در صورت لزوم و نیاز به راهنمایی می‌­توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت ،با کارشناسان مجموعه ویکی کمپرسور تماس گرفته و راهنمایی‌­های لازم را دریافت کنید. از جمله کمپرسورهای موجود در این سایت می‌­توان به کمپرسور باد برای دندانپزشکی، کمپرسور هوا پیستونی، کمپرسور 120 لیتری سایلنت دو موتوره و... را می‌­توان ذکر نمود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26025
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید