امروز جمعه 27 مهر 1403

Friday 18 October 2024

وسایل مورد نیاز برای سفر به مالزی | بررسی 0 تا 100


1403/07/25
کد خبر : 2409248
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 66 نفر

مالزی از کشورهای آسیای شرقی با آب و هوای گرمسیری بوده و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا است. جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ غنی، طبیعت بکر و غذاهای خوش طعم این کشور باعث شده تا به عنوان مقصدی نهایی برای ماجراجویی و تعطیلات گردشگران به شمار آید. اما پیش از مسافرت بایستی چک لیستی از وسایل مورد نیاز برای سفر به مالزی را تهیه کنید. با تهیه این چک لیست در طی مسافرت به این کشور زیبا دیگر نگرانی نخواهید داشت و می‌توانید با خیال راحت از تور سفر به مالزی لذت ببرید. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با وسایل مورد نیاز برای سفرتان به مالزی بیشتر آشنا شوید. 

 

وسایل مورد نیاز برای سفر به مالزی

برای اینکه سفر شما بی‌ عیب و نقص باشد داشتن تجهیزات و آماده سازی آنها امری بسیار ضروری است. این وسایل از مدارک شناسایی گرفته تا وسایل الکترونیکی و لباس‌های مناسب را شامل می‌شود. وجود هر یک از این لوازم می‌تواند سفر شما به مالزی را لذت بخش و راحت‌تر نماید. در ادامه با وسایل لازم برای سفر به مالزی بیشتر آشنا خواهید شد:

1. مدارک شناسایی و پول

داشتن مدارک شناسایی لازمه هر مسافرتی از جمله سفر به کشور مالزی است. در ابتدا بایستی دارای پاسپورت معتبری بوده که از زمان ورود به مالزی دارای اعتبار حداقل ۶ ماهه باشد.‌ چنانچه اقامت شما در مالزی بیش از ۱۴ روز باشد به ویزا نیاز خواهید داشت. انواع ویزای این کشور شامل ویزای سوشیال ۶۰ روزه، ویزای همراه، ویزای دانش آموزی، ویزای تحصیلی، ویزای اقامتی و… است. در قدم بعدی بایستی از مدارک مهم خود مانند ویزا و پاسپورت کپی تهیه کرده سپس آن را در جاهای مختلف مانند چمدان و کیف دستی نگهداری نمایید.

بدون شک در طول سفر به رستوران‌ها و فروشگاه‌های مالزی خواهید رفت که برای پرداخت‌ و انجام خریدها نیاز به کارت‌های اعتباری بین المللی خواهید داشت. علاوه بر کارت‌های اعتباری داشتن پول نقد نیز فراموش نشود. واحد پول کشور مالزی رینگیت بوده که می‌توانید آن را از بانک‌ها یا صرافی‌ها تهیه نمایید. به منظور داشتن امنیت بیشتر استفاده از چک‌های مسافرتی نیز گزینه مناسبی برای پرداخت های شما در کشور مالزی خواهد بود. قیمت تور مالزی نوروز 1404 در مجموعه مسافرتی آیشم بسیار مناسب بوده، ضمن اینکه می‌توانید از بهترین امکانات و خدمات تفریحی در طی این تور برخوردار شوید.

 قیمت تور مالزی نوروز 1404

2. لوازم شخصی و بهداشتی

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به مالزی داشتن لوازم شخصی و بهداشتی به طور کامل است که در ادامه لیستی از آنها را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

  • شامپو و صابون که برای حفظ تمیزی بدن و استفاده روزانه کاربرد دارد.
  • استفاده از مسواک و خمیر دندان از دیگر لوازم ضروری برای حفظ بهداشت دهان و دندان است.
  • همانطور که می‌دانید مالزی یک کشور گرمسیری با آب و هوای گرم است و بدون شک نیاز به یک کرم ضد آفتاب قوی خواهید داشت.
  • در طول سفر به مالزی با حشرات مختلفی ممکن است مواجه شوید بنابراین از داشتن اسپری حشره کش غافل نشوید.
  • چنانچه دچار بیماری بوده و یا به مصرف داروی خاصی می‌پردازید حتماً نسخه یا مقدار کافی از آن را برای سفر به مالزی همراه خود داشته باشید.
  • داروهای عمومی مانند ضد حساسیت‌ها، داروهای مسکن و داروهای گوارشی از دیگر لوازم ضروری در طی مسافرت است.

3. پوشاک و البسه مناسب

برای سفر به مالزی مانند دیگر مسافرت‌ها نیاز به داشتن پوشاک و البسه مناسب خواهید داشت. از مهمترین البسه برای سفر به مالزی می‌توان به لباس‌های نخی و سبک اشاره کرد. بنابراین در چمدان خود حتماً پیراهن خنک، شلوارک، تیشرت نخی و… قرار دهید. همچنین برای مواقعی که در مراسم‌های خاص یا رستوران‌ها حضور پیدا می‌کنید حتماً چند دست لباس رسمی و شیک داشته باشید. بارش‌های موسمی کشور مالزی معروف است و این امر به شما یادآور می‌شود که حتماً چتر و لباس‌های ضد آب بردارید. برای استعلام قیمت تور مالزی تابستان 1404 می‌توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی آیشم مراجعه کنید.

4. لوازم الکترونیکی

داشتن گوشی هوشمند برای دسترسی به اطلاعات ضروری از جمله نقشه‌ها و همچنین ارتباطات بسیار مهم است. در کنار گوشی حتماً پاور بانک و شارژر را نیز به همراه داشته باشید. یکی دیگر از وسایل الکترونیکی مهم برای مسافرت به مالزی داشتن دوربین با کیفیت است تا بتوانید از مناظر زیبای این کشور و لحظات به یاد ماندنی خود و خانواده‌تان فیلم و عکس‌های جذاب تهیه کنید. در کنار دوربین حتماً کارت حافظه اضافی نیز داشته باشید تا بتوانید کلیه فیلم‌ها و عکس‌ها را ذخیره کنید. با توجه به اینکه پریزهای برق در کشور مالزی مدل G است، حتماً یک آداپتور را در لیست لوازم ضروری خود قرار دهید.

5. لوازم استراحت و خواب

در طول سفر به مالزی نیاز به استراحت و خواب کافی خواهید داشت که برای این امر نیاز به لوازمی مانند چشم بند، گوش بند و بالشت مخصوص گردن دارید.

6. چمدان و کیف

برای قرار دادن لوازم مورد نیاز خود حتماً یک چمدان با دوام و محکم را انتخاب نمایید. سایز چمدان نیز به گونه‌ای باشد که کلیه وسایل شما در آن جای گیرد. علاوه بر چمدان برای سفرهای کوتاه مدت درون شهری و حمله وسایل روزانه نیاز به یک کوله پشتی کوچک خواهید داشت.

 قیمت تور مالزی تابستان 1404

7. لوازم سرگرمی و تفریحی

برای اینکه در هواپیما و یا در طول اقامت در هتل سرگرم شوید حتماً کتاب الکترونیکی یا صوتی همراه خود داشته باشید. برای پیشگیری از سر و صدا و لذت بردن از موسیقی می‌توانید هدفون و لیستی از آهنگ‌های جذاب را تهیه کنید.

8. لوازم ایمنی

از وسایل مورد نیاز برای سفر به مالزی می‌توان به لوازم ایمنی اشاره کرد که شامل قفل چمدان، لیست تماس‌های اضطراری و کیف کمک‌های اولیه است. برای داشتن اطمینان خاطر در طول سفر به کلیه این لوازم احتیاج خواهید داشت.

نکات مهم در طول سفر به کشور مالزی

علاوه بر لوازمی که به آنها اشاره کردیم نکاتی وجود دارد که دانستن آنها برای داشتن مسافرتی خاطره انگیز و به یاد ماندنی ضروری است. در ادامه شما را با این نکات آشنا می‌سازیم.

1. آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم مالزی

پیش از اینکه به مالزی سفر کنید بهتر است ابتدا با آداب و رسوم و فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. هرچند اغلب مردم مالزی به زبان انگلیسی تسلط دارند اما آموزش و یادگیری چند کلمه ساده مالزیایی نیز خالی از لطف نیست.

2. رعایت بهداشت شخصی و عمومی

برای نوشیدن آب در کشور مالزی بایستی حتماً از آب معدنی استفاده کنید. همچنین در خوردن غذاهای خیابانی این کشور احتیاط لازم را داشته باشید.

3. خرید

برای خرید به صرفه و ارزان می‌توانید به بازارهای محلی مالزی مراجعه کنید. البته در این کشور مراکز خرید مدرن و بزرگی برای تهیه برندهای جهانی معتبر نیز وجود دارد.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409248
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید