امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

وسایلی که به عنوان یک کشاورز و باغدار باید آن ها را بشناسید!


1401/07/27
کد خبر : 27944
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

ماشین های ساخته شده به وسیله پیچ و مهره و چرخ دنده به کمک انسان های سخت کوش آمدند و انجام کار های تکراری و طاقت فرسا را برای آن‌ها راحت کردند و بازدهی بیشتر با زحمت کمتر از کمترین خدمات آن ها به بشر بود. این ماشین ها در همه صنایع و فعالیت های انسان وارد شده و تحولی عظیم در آن بوجود آوردند. از تولید انبوه مواد غذایی و حل مشکل دسترسی به غذا گرفته تا دگرگون کردن صنعت حمل و نقل با پایین آوردن هزینه و بالا بردن سرعت جابه جایی به وسیله اتوموبیل ها و قطارها و... . یکی از صنایعی که در این گیر و دار به کمک ماشین دچار تحول شد صنعت کشاورزی بود. ورود ابزار‌های  جدید متناسب با نیازها و کمبود‌های بخش کشاورزی به باغداران کمک کرد تا با حل چالش های قدیمی تولید و محصول خود را افزایش دهند و با رفتن به سمت مکانیزه شدن با فرسایش جسمی کمتر نیروی کار بهره وریه بالاتری داشته باشند. اگر شما هم از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات قدیمی خسته شده اید و به تولید با سود بالا فکر میکنید لازم است از پافشاری برای کارکردن به روش های سنتی بردارید و با تکنولوژی همراه شوید. در ادامه این متن به معرفی ساده چند وسیله کاربردی در کشاورزی و باغداری مدرن پرداخته ایم. اگر شماهم علاقه مند هستید در این زمینه بیشتر بدانید در ادامه همراه ما باشید:

کف کش

 انتقال و استخراج آب از چاه‌های با عمق‌های متفاوت همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بشر بوده است. این مشکل مخصوصا در مناطق گرم و خشک که باید برای رسیدن به آب، چاه عمیق حفر کرد، بسیار پررنگ‌تر است. با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، پمپ‌ کف کش ساخته و روانه بازار شد تا این نیاز مهم و حیاتی را برطرف کنند.از این نوع پمپ‌ها در مناطق مسکونی و زمین‌های کشاوزی که در مناطق کم آب‌ترهستند و سطح آب بسیار پایین‌تر از سطح زمین است، استفاده می‌شود. معمولا از این پمپ‌ها برای پمپاژ آب از چاه‌های با عمق بیش از ده متر استفاده می‌شود. برای فهم دقیق نحوه کارکردن پمپ کف کش لازم است که از نحوه کار نیروی گریز از مرکز اطلاع داشته باشید. فرض کنید که شما در حال رانندگی وعبور از یک جاده پر و پیچ و خم هستید. وقتی به یک پیچ می‌رسید و برای مثال به سمت چپ می‌پیچید، سرنشینان به سمت مخالف پرتاب می‌شوند. نیرویی که شما را به سمت مخالف پرتاب می‌کند، نیروی گریز از مرکز نام دارد و امروزه بسیاری از ابزارآلات صنعتی از جمله پمپ کف کش از این نیرو استفاده می‌کنند.


پمپ‌ کف کش

پمپ آب

در روزهای کم آبی، وجود پمپ آب الزامی است. این پمپ به خوبی می تواند کمبود آب را جبران کرده و با پمپاژ آب، فشار آب مورد نیاز برای تامین آب را انجام دهد. از طرفی با توجه به نیاز مبرم صنایع مختلف برای انتقال هرچه بیشتر و سریع‌تر آب به نقاط مورد نیاز، استفاده از وسیله‌ای که دارای قابلیت انعطاف پذیری بوده تا بتواند در موقیعت‌های مختلف اقدام به انتقال و جابجایی آب کند، به شدت احساس می‌شد. با توجه به ویژگی‌های مختلف موتور پمپ آب، می‌توان از این وسیله به عنوان یکی از محبوب‌ ترین ابزارآلات صنعتی نام‌ برد. حتی اگر کشاورز نیستید و برای آبیاری زمین های کشاورزی به پمپ آب نیاز ندارید اما خرید پمپ آب یکی از نیازهای هر ساختمان می باشد زیرا به دلیل کمبود آب، در ساختمان های چند طبقه، فشار کافی برای رسیدن آب به طبقات بالا نیست. به همین دلیل تمامی ساختمان ها برای تامین فشار مورد نیاز برای طبقات بالا از پمپ اب استفاده می کنند. پمپ ها به صورت با صدا و بی صدا تولید و به بازار عرضه می شود. برخی از ساختمان ها دارای بخشی برای قرار دادن پمپ اب می باشند و صدا به سایر طبقات نمی رسد. در صورتی که ساختمانی فاقد مکانی مناسب برای نگهداری موتور پمپ آب نیست بهتر است از موتور آب بی صدا استفاده کنند.


پمپ‌ کف کش

موتور برق

در مکان هایی که قطعی برق زیاد بوده و برق به صورت مستمر دچار نوسان می شود، از موتور برق برای تامین استفاده می شود. موتور برق ماشینی الکتریکی است که باعث تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می شود. موتورها و ژنراتورها در اکثر موارد ویژگی های مشترکی دارند. اکثر موتورهای برق به وسیله تعامل بین جریان های پیچشی، میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی اقدام به تولید نیرو می کنند. . موتورهای برق در مراکز صنعتی، هتل ها، بیمارستان ها، منازل و کشاورزی و ... برای تامین انرژی در موارد ضروری مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال محصولاتی که نیاز به آبیاری به وسیله پمپ دارند برای تامین برق مورد نیاز پمپ آب ازموتور برق استفاده میشود.


پمپ‌ کف کش

این تجهیزات را از کجا تهیه کنیم تا معتبر باشد؟

اگر با خواندن این متن به خرید این تجهیزات علاقه مند شدید باید بدانید که موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام خرید به آن دقت کنید از جمله اصالت کالا، قیمت درست و به روز، متناسب بودن مشخصات وسیله با نیاز های شما برای بازدهی بیشتر در مقابل هزینه ای که برای خرید میکنید و… . بهتر است قبل از خرید همه ابعاد و ویژگی ها را سنجیده و از مشاوری خبره برای خرید استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه آنلاین کشاورزی ایران  به آدرس www.keshavarziiran.com است. از مزیت های استفاده از این سایت وجود مقالات جامع درباره انواع ابزار و تجهیزات کشاورزی است که شما با مراجعه به آن میتوانید اطلاعات کافی و جامعی درباره محصول مدنظر خود کسب کنید و با چشم باز خرید کنید. مورد دوم امکان استفاده از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان فروش این مجموعه است که به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد و برای خرید هرچه بهتر شمارا راهنمایی خواهند کرد. مهم ترین و ارزنده ترین ویژگی این فروشگاه امکان خرید آنلاین و غیر حضوری  با ارسال رایگان برای شما مشتریان عزیز است که با توجه به همه گیری ویروس کرونا شما را از حضور در فروشگاه ها مراکز خرید بی نیاز میکند و با قیمتی منصفانه شما را صاحب به روز ترین و کارآمد ترین تجهیزات کشاورزی میکند. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27944
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید