امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

وب سرویس پیامکی را چرا و چه کسانی باید استفاده کنند؟


1401/07/27
کد خبر : 28474
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 11 نفر
استفاده از تلفن های همراه و ایجاد ارتباط از طریق اینترنت در جهان امروز بسیار گسترده و فراگیر شده است تا حدی که یک کسب و کار برای ایجاد یک ارتباط سودآور با مشتریان و مخاطبان خود ملزم به استفاده از ابزارهای بازاریابی موبایلی است. ارسال پیامک یکی از این ابزار های موثر برای ایجاد تعامل با مردم از طریق تلفن همراه  است که شما میتوانید از آن بهره ببرید. دسته ای از پیامک هایی که لازم است یک سایت، سازمان یا فروشگاه به مخاطبان خود ارسال کند، پیامک های اطلاع رسانی و خدماتی است، اینجاست که نام “وب سرویس پیامکی” به میان می آید. اما وب سرویس پیامکی چیست؟ چرا و چه کسانی باید از آن استفاده کنند؟ نحوه استفاده از آن چگونه است؟

وب سرویس پیامکی چیست؟

وب سرویس یا API (Application Programming Interface)، در واقع یک رابط نرم افزاری است که میان نرم افزار های مختلف ارتباط ایجاد می کند. در نظر داشته باشید که یک فروشگاه اینترنتی یا یک وب سایت خدماتی قصد داشته باشد که اطلاع رسانی های خود را از طریق اس ام اس  به افرادی که در سایت عضو شده اند،  انجام دهد، برای مثال کد تایید شماره تلفن را به محض ثبت شماره ی تلفن برای کاربر ارسال کند، قطعا انتظار ندارید که یک یا چند نفر از پشتیبانان سایت همینطور ساعت ها منتظر ورود و ثبت نام یک کاربرد بمانند تا پیامک تایید را به صورت دستی برای او ارسال کنند. پس یک کسب و کار اینترنتی به یک سیستم یکپارچه نیاز دارد که از طریق پنل پیامکی به کاربران ثبت شده در  وب سایت، پیامک های سفارشی سازی شده را ارسال کند و آن سیستم یکپارچه چیزی نیست جز وب سرویس ارسال پیامک. به عبارتی وب سرویس پیامکی همان رابط نرم افزاری است که با ایجاد ارتباط بین پنل اس ام اس و اپلیکیشن یا سایت شما، امکان ارسال، دریافت و مدیریت پیامک را میسر می سازد.

وب سرویس پیامکی یا SMS API ، نوعی API  و  قطعه کدی است برای ایجاد  ارتباطی موثر میان یک وب سایت، اپلیکیشن و نرم افزار با سامانه پیامکی جهت ارسال پیامک به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به عوامل اجرایی  به دسته ای از مخاطبان هدفمند،  که به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی موبایلی می تواند در پیاده سازی  استراتژی های ایجاد وفاداری مشتریان مشاغل مختلف کمک کند.

برای اتصال به وب سرویس ها از روش های مختلفی استفاده می شود. در اپلیکیشن ها و سایت های که به زبان های برنامه نویسی چون؛ .NET، JAVA ، PHP و... کدنویسی شده باشند، می توان از قطعه کد هایی که مختص این زبان ها نوشته شده است برای اتصال وب سرویس ها استفاده کرد و در مورد CMS هایی چون؛ جوملا، وردپرس و ... نیز از افزونه های پیامکی که ویژه ی این کار طراحی شده اند، باید استفاده شود.

پنل اس ام اس و وب سرویس ارسال پیامک چه تفاوتی دارند؟

درک تفاوت میان این دو مفهوم نیازمند این است که بدانید این دو چه رابطه ای باهم دارند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اگر تنها از پنل اس ام اس برای ارسال پیامک به مخاطبان خود استفاده کنید، فقط می توانید به کاربران بر اساس تفکیک سن،جنسیت ، منطقه ای و ... پیامک هایی را ارسال کنید اما وب سرویس به شما این امکان را می دهد به کاربرانی دسترسی پیدا  و پیامک ارسال کنید که پتانسیل بیشتری برای تبدیل به خریدار و مشتری وفادار را دارند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در وب سرویس پیامکی، ارسال پیامک ها بر خلاف پنل اس ام اس به صورت انبوه نیست و برای هر کاربر به صورت تکی و سفارشی سازی شده ارسال می شود و اینکه شما برای استفاده از یک وب سرویس پیامکی ناچار به استفاده از پنل اس ام اس هم هستید تا از طریق آن قادر به ارسال و دریافت پیامک باشید چون همانطور که گفته شد وب سرویس تنها پل ارتباطی میان سامانه پیامکی و نرم افزار یا سایت شماست و ارسال پیامک به کاربر باید از طریق پنل اس ام اس انجام شود.

عملکرد وب سرویس پیامکی بر پایه همان چند خط کد است بدین صورت که درخواست کاربر برای دریافت یک اس ام اس (مانند کد تایید ورود یا کد تایید ثبت سفارش) از طریق کد نویسی ها به سمت سرور سامانه پیامکی فرستاده می شود. پنل اس ام اس پس از دریافت و بررسی درخواست کاربر، بر اساس پارامتر های از پیش تعیین شده پاسخی را به شماره ی ثبت شده کاربر در سامانه ارسال می کند. تمام این فرآیند در عرض چند ثانیه رخ می دهد.

چرا وب سرویس پیامکی؟

فرض کنید شما میخواهید انواع پیام اطلاع رسانی از جمله؛ پیام های فعالسازی، هشدار، یادآوری، فراموشی رمز، تایید ورود و خروج و مناسبتی را به کاربران عضو یک سایت، اپلیکیشن یا نرم افزار را ارسال کنید. اس ام اس یک راه ارتباطی آسان، سریع و در دسترس است بنابراین اطلاع رسانی از این طریق می  تواند در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. به علاوه استفاده از وب سرویس ارسال پیامک عمل دشوار و پیچیده ای نیست و نیاز به کسب دانش برنامه نویسی هم ندارد  و به راحتی می توانید از این امکان نهایت بهره را ببرید.

چه کسانی از وب سرویس پیامکی استفاده کنند؟

اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار می خواهید به کاربران ثبت شده در یک پلتفرم خاص چون؛ اپلیکیشن، نرم افزار یا یک وب سایت اس ام اس اطلاع رسانی ارسال کنید باید از یک وب سرویس پیامکی استفاده کنید. نمونه ای از کاربرد های وب سرویس پیامکی؛

  • نرم افزار حسابداری برای تایید واریز حقوق و اطلاعات فیش حقوقی
  • نرم افزار آموزشی برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی و هماهنگی ها به والدین
  • نرم افزار های دوربین های امنیتی و دزدگیر ها
  • نرم افزار های انبار داری برای صدور فاکتور و ...
  • نرم افزار های اتوماسیون اداری برای ارسال پیامک اطلاع رسانی به مراجعه کننده ها و هماهنگی قرار ملاقات ها 
  • فروشگاه های اینترنتی برای ارسال اطلاعات از مرحله ثبت سفارش تا تحویل کالا

خرید وب سرویس پیامکی

اگر قصد دارید از یک وب سرویس پیامکی استفاده کنید در نظر داشته باشید که پنل اس ام اس آن باید دوتا ویژگی مهم را داشته باشد. برخی از مشترکین دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود میکنند پس شما باید از پنلی استفاده کنید که هم خدماتی باشد و هم امکان ارسال اس ام اس به بلک لیست را داشته باشد. سرویس وب وان اس ام اس با تضمین تحویل پیامک در عرض چند ثانیه یکی از شرکت  های رسمی و معتبر برای خرید پنل اس ام اس است که امکان فعال سازی خطوط خدماتی و اختصاصی  بدون طی کردن  مراحل اداری در مخابرات را برای شما مشترکین عزیز فراهم می کند. برای خرید پنل اس ام اس و فعال سازی وب سرویس پیامکی به سایت وب وان اس ام اس به نشانی https://webone-sms.com/ مراجعه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28474
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید