امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

هولد بهتر است یا ترید؟


1401/07/27
کد خبر : 27744
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

ترید یا معامله‌گری، شامل خرید و فروش پیوسته یک رمزارز در بازه‌های زمانی متناوب و کسب درآمد از نوسانات قیمت است. درحالیکه هولد یا نگهداری، توصیف‌گر روشی برای خرید و ذخیره رمزارز برای مدت زمانی طولانی است.
در ادامه، می‌خواهیم هر یک از این روش‌ها را تشریح و مزیت‌ها و معایب آن‌ها را واکاوی کنیم. در نهایت، میزان سود و زیان و ریسک هر کدام از این دو روش نیز بررسی می‌شوند.

منظور از هولد در ارز دیجیتال چیست؟

 بازار ارزهای دیجیتال


هولد یا «خرید و نگه‌داری بلندمدت»، نوعی سرمایه‌گذاری با افق زمانی درازمدت است. در این روش، فرد سرمایه‌گذار، بخش کلانی از نقدینگی خود را صرف خرید بیت کوین یا رمزارز دلخواه خود می‌کند تا بتواند از افزایش قیمت آن در ماه‌ها یا سال‌های آتی بهره‌مند شود. این روش، همانند سرمایه‌گذاری در دیگر دارایی‌های پایدار همچون املاک و مستغلات، طلا و سهام، نیازمند صبر و حفظ دارایی به مدت دست‌کم یک سال یا بیشتر است. بدیهی است که افراد کم‌طاقت که فاقد دورنمای بلندمدت هستند، میانه چندان خوبی با این نوع سرمایه‌گذاری ندارند.
هولد رمزارزهای ارزشمند از جمله بیت کوین و ارز اتریوم و نگه‌داری آن در یک بازه زمانی طولانی، در قیاس با ترید یا معامله‌گری، کم‌ریسک‌تر است و به دانش معاملاتی چندانی نیاز ندارد. هولدرها تنها باید با مراحل خریداری رمزارز و نگه‌داری ایمن آن آشنا باشند. با این حال، این روش، افزون بر برخورداری از مزایایی، معایبی نیز دارد که نباید از آن‌ غافل شد.

مزایا و معایب هولد

هولد و سرمایه‌گذاری درازمدت به شما امکان می‌دهد تا با واکاوی ابعاد مختلف یک رمزارز و تحقیق پیرامون آن، ریسک‌های احتمالی خود را ارزیابی و مدیریت کنید. در این روش، سرمایه گذار باید ارزهای دیجیتال آینده دار را شناسایی کرده و مسیر قیمتی آن ها در بلند مدت را پیش بینی کند.
افزون بر این، اگر پس از مدتی از هولد یک رمزارز، رضایت کافی نداشتید، می‌توانید به سادگی سراغ رمزارزهای دیگر بروید و مناسب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.
مزیت دیگر هولد این است که دیگر لازم نیست هر دقیقه و ساعت، قیمت رمزارزها را بررسی کنید و با احساسات ناگواری همچون ترس از زیان احتمالی، دست به گریبان شوید.
با انتخاب روش هولد، نیاز به سر زدن مرتب به کیف پول و مشاهده موجودی آن نیست. در حالیکه در روش ترید ارز دیجیتال، موجودی حساب و وضعیت معاملات باید مرتب چک شود.
با وجود تمامی این مزیت‌ها هیچ‌گاه از یاد نبرید که بازار رمزارزها هنوز در مراحل آغازین رشد خود به سر می‌برد و وقوع هر اتفاقی در این حوزه نوپا محتمل است؛ بنابراین اگر می‌خواهید سراغ روش هولد بروید، پولی را سرمایه‌گذاری کنید که تحمل از دست دادن تمامی آن را داشته باشید. گاهی اوقات، پیش آمده که یک رمزارز طی یک بازه زمانی بسیار کوتاه و حتی در عرض یک شبانه‌روز، نصف یا ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. بنابراین باید برای این زیان‌های احتمالی، خود را آماده کنید.
هولد و نگه‌داری بلندمدت دارایی اگرچه نیازمند صبر و حوصله زیاد است؛ اما می‌تواند سودهای چشم‌گیر و حتی چندهزار درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

 بازار ارزهای دیجیتال


در حوزه ارزهای دیجیتال، ترید یا معامله‌گری یکی از روش‌های جذاب برای درآمدزایی است. با این روش، معامله‌گر می‌تواند حتی در عرض یک روز، سودهای دو رقمی را به دست بیاورد. در ترید، معامله‌گر تلاش می‌کند تا از نوسانات قیمتی یک دارایی استفاده کند. تریدر میانه چندان خوبی با خرید رمز ارز و نگه‌داری بلندمدت ندارد و به بیش از هر چیز به دنبال سودهای کم اما پرتکرار است.
گفتنی است که برخی از هولدرها هم گاهی اوقات سعی می‌کنند تا با ترید و دادوستد آلت‌کوین‌ها به تعداد بیت کوین‌های خود بیفزایند. همچون هولد، ترید نیز مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

مزایا و معایب ترید ارزدیجیتال

هر فردی با معامله‌گری می‌تواند در هر لحظه، دارایی دلخواه خود را بخرد و آن را در همان روز بفروشد و سود خود را از بازار بیرون بکشد. با این حال، نباید از یاد برد که قدم گذاشتن به وادی ترید، چندان هم خالی از خطر نیست و هیچ‌گاه نباید بدون مطالعه و یادگیری عمیق، سراغ این روش پرریسک رفت.
انجام معاملات در قاب‌های زمانی مختلف، مستلزم شناخت عمیق از تحلیل تکنیکال و شناسایی بهینه‌ترین زمان‌های ممکن برای ورود و خروج به یک موقعیت معاملاتی است. بنابراین افراد تازه‌کار و مبتدی نباید بی‌گدار به آب بزنند و پیش از یادگیری مهارت‌های لازم، سراغ ترید بروند.
همیشه باید موازنه ریسک و پاداش را در نظر داشته باشید. هر چه احتمال سودآوری یک موقعیت معاملاتی بیشتر باشد، ریسک زیان‌دهی آن نیز بیشتر است.
افزون بر این، بدانید که معامله‌گران کارکشته از ابزارهایی ویژه‌ای همچون نرم‌افزارها، سخت‌افزار و مجموعه داده‌های گران‌قیمتی استفاده می‌کنند که تهیه آن برای معامله‌گران تازه‌کار و نوپا بسیار دشوار است.
علاوه بر این، یک هولدر نیازی نیست وقت چندانی را در بازار صرف کند و می‌تواند به انجام کارهای روزانه خود مشغول باشد درحالیکه یک تریدر، شبانه‌روز درگیر تابلوها و نمودارهای قیمتی می‌شود و ناچار است برای بیشینه کردن سود خود همواره از اخبار و اتفاقات بازار، باخبر باشد.

بالاخره ترید یا هولد؟

به اعتراف بسیاری از کارشناسان ارزهای دیجیتال، هولد یا سرمایه‌گذاری بلندمدت، بهترین روش برای ثروت‌افزایی در بازار است. یک هولدر می‌تواند بدون هیچ‌گونه تنش و نگرانی خاصی، از رشد قیمت یک دارایی طی چندین سال، بهره‌مند شود و از افت و خیزهای ناگهانی و شدید قیمت‌ها ترسی نداشته باشد.
استفاده از روش هولد، دانش فنی یا تحلیلی چندانی نمی‌خواهد و یک هولدر فقط کافی است با مراحل خرید و نگه‌داری امن یک رمزارز آشنا باشد.
با این حال، اگر ماهیت پرنوسان بازار رمزارزها برای شما هیجان‌انگیز است و همزمان از درجه ریسک‌پذیری بالایی برخوردار هستید، شاید ترید یا معامله‌گری بتواند برای شما مفید باشد. از یاد نبرد که کسب سود از ترید، مستلزم یادگیری عمیق دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است که ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد. افزون بر این، هیچ‌گاه روی یک روش یا استراتژی، تعصب نداشته باشید و هر زمان که احساس کردید قیمت‌ها در حال رشد پیوسته هستند، به سرمایه‌گذاری بلندمدت روی بیاورید.
در پایان، فارغ از آنکه می‌خواهید هولد را انتخاب کنید یا به ترید مشغول شوید، باید از یک صرافی مورد اعتماد برای سرمایه‌گذاری یا دادوستد رمزارزها استفاده کنید. ارزپایا یکی از صرافی‌های رمزارزی برتر کشور است که می‌تواند نیاز شما را در این حوزه‌ برطرف کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27744
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید