امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

همه چیز راجع به ورق سیاه


1401/07/27
کد خبر : 26488
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 32 نفر

از طرفی این ورق خود به عنوان ماده ی ساخت بسیاری از پروفیل‌ها و مقاطع دیگر فولادی به شمار می‌رود و از این حیث نیز قیمت آن در صنعت نقش تعیین کننده‌ی خواهد داشت.
به طور کلی به دلیل فرایند تولید می‌توان گفت که قیمت ورق سیاه نسبت به سایر ورق‌های فولادی مناسب است. اما چه عواملی در قیمت گذاری نهایی این ورق تأثیرگذارند؟ با ما همراه باشید.

ورق سیاه چیست؟

ورق فولادی‌ای که از فرایند نورد گرم فولاد ساخته شده باشد را ورق سیاه می‌گویند. ورق های سیاه در ضخامت‌های مختلف و در ابعاد گوناگونی تولید می‌شوند و عمدتاً برای ساخت مقاطع و محصولات فولادی دیگر کاربرد دارند. به همین دلیل در صنعت به عنوان محصول نیمه نهایی شناخته می‌شوند.
برای توضیح بیشتر این ورق باید با مراحل تولید این ورق آشنا شویم.
 ورق سیاه

تولید ورق‌های سیاه

تختال‌ها که نوعی شمش فولادی به شمار می‌روند، به عنوان ماده‌ی اولیه ساخت این ورق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کوره‌هایی بسیار داغ کارخانجات، تختال‌های فولادی را مذاب می‌کنند. سپس لایه‌های اکسید ایجاد شده بر روی سطح آن‌ها را از بین برده و به زیر غلتک‌های نورد ارسال می‌شوند. غلتک‌های نورد که در ابعاد بزرگ و وزن‌های سنگین به صورت چرخشی در حال حرکت هستند، تختال‌های فولادی را تحت فشار خود قرار می‌دهند. در اثر این فشار تختال ها به ورق‌های با ضخامت کم و طول‌های مشخص تبدیل می‌شوند. ورق‌های سیاه تولید شده سپس به صورت شیت یا کلاف بسته بندی شده و به خارج از خط تولید کارخانه فرستاده می‌شوند.
ورق‌های سیاه به دلیل حرارت دیدن زیاد در این مراحل تولید، ظاهری مات پیدا می‌کنند و به همین دلیل ورق سیاه نامیده می‌شوند.

کارخانجات برتر تولید ورق‌های سیاه

از میان ده‌ها کارخانه‌ی که در ایران ورق سیاه را تولید می‌کنند، فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد گیلان، فولاد اکسین اهواز و فولاد کاویان در این زمینه موفق‌تر عمل کرده‌اند. برای خرید از این کارخانجات ابتدا باید از متناسب بودن مشخصات ورق های تولیدی آنها با نیاز پروژه‌ی خود اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل در زیر به معرفی کامل ورق های این کارخانجات می‌پردازیم:

ورق سیاه فولاد مبارکه :

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با ظرفیت تولید سالانه 11.3 میلیون تن در سال یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان ورق های سیاه در کشور به شمار می‌رود که عمده‌ی نیاز بازار داخلی را تأمین می‌نماید.
 ورق‌های سیاه فولاد مبارکه در ضخامت‌های 2 ، 2.5، 3، 4، 5، 6، 8، 10 ، 12 و 15 میلیمتر و در عرض‌ها 100، 125 و 150 سانتی متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند.
جهت خرید ورق‌ سیاه فولاد مبارکه می‌توانید به صورت مستقیم به کارخانه مراجعه نمایید. البته به دلیل بالا بودن میزان تقاضای ورق‌های کارخانه فولاد مبارکه، خرید به این روش دشواری‌های به همراه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود به یکی از نمایندگی‌های معتبر کارخانه فولاد مبارکه مراجعه نمایید.
 ورق سیاه

ورق سیاه اهواز :

مجتمع فولاد اکسین خوزستان واقع در جاده اهواز از سال 1388 در زمینه‌ی تولید ورق فولادی سیاه فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر این کارخانه با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن در سال یکی از بهترین و مرغوبترین ورق‌های فولادی موجود در بازار را تولید می‌کند.
تولید ورقهای سیاه با ضخامت‌های بالاتر از 40 میلیمتر از قابلیت‌های بسیار ویژه این کارخانه به شمار می‌رود. ورق فولادی سیاه کارخانه اهواز در عرض‌های 2 متر تولید می‌شود.
جهت اطلاع از قیمت ورق سیاه اهواز می‌توانید به سایت: www.aradahan.com مراجعه کنید.

ورق فولادی سیاه گیلان:

شرکت فولاد گیلان در سال 1382 در جاده سراوان شهر رشت تأسیس شد. ظرفیت تولید این کارخانه 2.5 میلیون تن محصولات فولادی گرم و 500 هزار تن محصولات فولادی سرد در سال است.
ورق فولادی گیلان در ضخامت‌های 2 تا 17 میلیمتر و با عرض‌های 0.6 تا 1.42 متر تولید می‌شود.

ورق سیاه کاویان:

شرکت فولاد کاویان در جاده‌ی اهواز در سال 1372 تأسیس شده است. ورق‌های تولید شده توسط فولاد کاویان در عرض‌های 150 یا 125 سانتی متر و با ضخامت‌های 8 تا 40 میلیمتر در بازار وجود دارد.
جهت خرید ورق سیاه کاویان با قیمت‌های استثنایی با شماره‌ی: 34055-031 تماس حاصل نمایید.

عوامل مؤثر بر قیمت روز ورق سیاه

قیمت روز ورق فولادی سیاه به صورت لحظه‌ی و ساعتی در سایت آراد آهن به روز رسانی می‌شود. عمده‌ی دلیل نوسانات قیمت روزانه این ورق های فولادی به عواملی چون: نرخ ارز، میزان تورم جهانی و داخلی، تعرفه های گمرک، میزان عرضه و تقاضا، قیمت شاخص بورس کالاهای فولادی و... برمی‌گردد.
از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت این محصول فولادی می‌توان به ضخامت، ابعاد، کیفیت، کارخانه سازنده و ... اشاره داشت.
جهت اطلاع از شرایط ویژه فروش ورق سیاه فولاد مبارکه با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید.
 ورق سیاه

خرید ورق سیاه فولاد مبارکه از اصفهان

همان طور که قبلاً اشاره کردیم یکی از راه‌های خرید ورق فولاد مبارکه مراجعه به نمایندگی‌های معتبر این کارخانه در سراسرکشور و به خصوص در خود شهر اصفهان است.
توصیه می‌نماییم به دلیل نوسانات موجود در بازار آهن و فولاد کشور قبل از ثبت سفارشات خود از قیمت‌ و اعتبار نمایندگی اطمینان حاصل نمایید.
بازرگانی آرادآهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه با بیش از دو ده سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی کلیه محصولات کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از جمله ورق های سیاه را در انواع ضخامت‌ها و ابعاد تأمین و در سراسر کشور عرضه می‌نماید.
برای اطلاع از شرایط فروش با بهترین قیمت ورق سیاه در بازرگانی آراد آهن با 34055-031 تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید