امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

همه هزینه های کارآفرینی در ایران


1401/07/27
کد خبر : 27849
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

ثبت برند و پرداخت هزینه ثبت علامت تجاری

یکی از ابتدایی ترین قدم ها در راه اندازی یک کسب و کار این است که ابتدا برای خود یک برند انتخاب کنید و آن را به ثبت برسانید. انتخاب نام برند برای بازارسازی و باز کردن جایگاه خود در میان مشتریان بسیار مهم است و سبب می شود که در ذهن مخاطبانتان باقی بمانید.
برای پرداخت هزینه ثبت برند باید بدانید که این هزینه شامل هزینه ثبت اظهارنامه و اضافه طبقات،‌ هزینه دریافت کارت بازرگانی و هزینه چاپ آگهی در روزنامه است.

ثبت شرکت و هزینه ثبت شرکت در تهران

یکی دیگر از مراحلی که در پروسه راه اندازی یک کسب و کار و کارآفرینی باید حتما طی کنید این است که شرکت خود را به ثبت برسانید. هزینه ثبت شرکت در تهران بر اساس اینکه چه نوع شرکتی را قصد دارید ثبت کنید و اینکه سرمایه شما چقدر است متفاوت است. برای برآورد دقیق هزینه ثبت شرکت حتما با یک کارشناس در این حوزه مشورت کنید.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

یکی دیگر از هزینه هایی که باید از آن آگاه باشید، این است که ممکن است بعد از ثبت شرکت و در طول فعالیت تغییراتی در شرکت ایجاد شود. در این زمان باید این تغییرات به طور دقیق به ثبت برسد و همچنین تغییرات به وجود آمده به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد.


 هزینه های کارآفرینی

تغییرات شرکت شامل چه مواردی می شود؟

 تغییر در نام شرکت، تغییر در موضوع فعالیت شرکت، افزایش و کاهش سرمایه شرکت، تغییر در هیئت مدیره شرکت، تغییر مکان شرکت، اعمال تغییرات در اساسنامه شرکت، تغییر در نوع ثبت شرکت (برای مثال از شرکت با مسئولیت محدود به شرکت سهامی خاص تبدیل شود). همچنین در صورت انحلال شرکت باید این تغییرات به ثبت برسد و هزینه ثبت تغییرات شرکت برای آن پرداخت شود.

هزینه انحلال شرکت شامل چه مواردی می شود؟

در زمان انحلال شرکت شما باید تمامی مالیات ها و بدهی هایی که در دوره فعالیت شرکت نپرداخته اید را به طور کامل بپردازید. و از آنجایی که مالیات بر درآمد افراد اعمال می شود، چون که انحلال شرکت خود به تنهایی هیچ درآمدی برای اشخاص ندارد پس این مالیات را نمی توان به مالیات بر انحلال شرکت نام نهاد. بلکه مالیاتی است که از قبل پرداخت نشده است.

پرداخت هزینه پلمپ دفاتر تجاری

یکی از اقداماتی که شرکت ها باید بعد از ثبت شرکت انجام دهند این است که دفاتری را از اداره مالیات دریافت کنند و کلیه فعالیت های مالی خود را به طور دقیق و با ذکر تاریخ در آن به ثبت برسانند. در پایان سال مالی این دفاتر پلمپ می شود و به اداره مالیات تحویل داده می شود.

هزینه دریافت کد اقتصادی به چه منظوری پرداخت می شود؟

پس از اخذ جواز تجاری و یا ثبت شرکت یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که هزینه دریافت کد اقتصادی پرداخته شود. با دریافت کد اقتصادی از مزایایی چون در امان ماندن از جرائم مالیاتی و محاسبه صحیح مالیات ها در پایان سال مالی، شرکت در مناقصات و مزایده های تجاری و اخذ قرارداد با شرکت های بزرگ و دولتی برخوردار می شوید.


 هزینه های کارآفرینی

هزینه دریافت کارت بازرگانی به چه منظوری باید پرداخته شود؟

اگر قصد انجام فعالیت بین المللی در عرصه صنعت و تجارت را دارید باید برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید. هزینه دریافت کارت بازرگانی به نوع فعالیتی که قصد دارید انجام دهید بستگی دارد. برای مثال انجام فعالیت‌های خدماتی، تجاری، موردی و تولیدی هزینه دریافت کارت بازرگانی متفاوتی خواهد داشت.
کلام پایانی
ما در این مقاله تمامی هزینه هایی که در پروسه راه اندازی یک کسب و کار و ثبت شرکت باید بپردازید را برای شما بیان کردیم. پیشنهاد ما به شما این است برای اینکه همه این مراحل را به راحتی انجام دهید از کارشناسان هوبا ثبت (https://hoobasabt.com) کمک بگیرید.





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27849
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید