امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

هزینه کاشت مو در کلینیک ایران بیوتی تهران


1401/07/27
کد خبر : 26226
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر
ریزش مو و طاسی یک اتفاق بسیار ناخوشایند است که در زندگی بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد. امروزه با روش‌های علمی و پزشکی مناسب می‌توان ریزش مو را جبران کرد که یکی از مهم‌ترین روش‌های آن کاشت مو است. با کاشت مو می‌توان هم از ریزش مجدد مو جلوگیری کرد و هم ظاهری بهتر به دست آورد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه کاشت مو، عوامل موثر بر آن و روش‌های انجام آن با ما همراه باشید.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

یکی از موضوعاتی که در جلسه  مشاوره کاشت مو  درباره آن با پزشک و کلینیک صحبت می‌کنید، هزینه کاشت مو است. متخصص با تعیین تعداد جلسات مورد نیاز و جزئیات دیگر، هزینه  تقریبی این عمل را برآورد می‌کند و به شما اعلام خواهد کرد. عوامل متعددی بر هزینه این روش درمانی موثر است که در این مطلب به تمام این موارد می‌پردازیم و حتی مقدار تاثیرگذاری آنها را نیز بیان خواهیم کرد.

عوامل موثر بر هزینه کاشت مو

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی در هزینه کاشت مو تاثیرگذار است که معمولا این مورد در کلینیک‌های مختلف و در افراد مختلف متفاوت است. داشتن یک دانش مختصر در مورد این عوامل به شما کمک می‌کند قبل از مراجعه به کلینیک یا بعد از آن هزینه مورد نیاز را برآورد کنید. در ادامه این فاکتورها را بررسی می‌کنیم:

  1. وسعت طاسی و بانک موی فرد

برای اینکه بتوان عمل کاشت مو را به درستی و با بهترین بازدهی انجام داد نیاز است که بانک موی خوبی داشته باشیم. بانک مو به ناحیه‌ای از بدن گفته می‌شود که به دلایلی مقاومت بیشتری در برابر ریزش مو دارد و تقریبا موهای بیشتری در آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین بانک موهای انسان‌ها پشت سر انسان است. اینکه طاسی در چه ناحیه‌ای و با چه مساحتی رخ می‌دهد به نوع طاسی بستگی دارد. هرچه بانک موی  فرد غنی‌تر باشد و شدت طاسی کمتر، قاعدتا  هزینه کاشت مو کاهش می‌یابد و بالعکس.

  1. تراکم موی مورد نظر

زمانی که به کلینیک مراجعه می‌کنید در مورد اینکه به چه تراکم مویی نیاز دارید صحبت می‌شود و شما باید تعیین کنید که چه نوع مویی مورد نظر شما است. بنابراین هرچه به تار موی بیشتری برای ایجاد تراکم مورد نظر نیاز داشته باشید، قطعا هزینه کاشت مو هم برای شما افزایش می‌یابد.

نمونه کاشت مو به روش کاشت SUT

  1. کلینیک کاشت مو

اینکه در چه کلینیکی برای کاشت موی سر و ابرو اقدام می‌کنید نقش بسیار تعیین کننده‌ای در هزینه کاشت مو دارد. در هر کلینیکی از متخصصان و تجهیزات منحصر به فردی استفاده می‌شود که با توجه به به‌روز بودن فناوری و دانش کاشت مو هزینه کاشت مو در مراکز مختلف متغیر است. قاعدتا کلینیکی که در آن از روش‌های به‌روز و فناوری‌های جدید استفاده می‌شود و پزشکان متخصص حرفه‌ای و مجرب در آن مشغول هستند، هزینه عمل کمی بیشتر است. اما توجه داشته باشید که از این لحاظ نباید به هزینه فکر کرد؛ چراکه انتخاب کلینیک مناسب نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کیفیت کار دارد.

  1. روش اجرای کاشت مو

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه کاشت مو، روش اجرای عمل است. در بیشتر موارد از روش FUT برای کاشت مو استفاده می‌شود اما به هر حال روش‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند. انتخاب روش کاشت مو با توجه به نیاز شما و به تشخیص پزشک صورت می‌گیرد که البته سطح تجهیزات و فناوری کلینیک هم در آن موثر است. پزشک با توجه به نوع مو، بانک مو، انتظار شما  و نوع طاسی موها، بهترین روش کاشت مو را انتخاب می‌کند. هرچه روش اجرای کاشت مو قدیمی‌تر باشد هزینه آن کمتر خواهد بود و احتمالا نتیجه ضعیف‌تری هم ارائه می‌شود.

هزینه کاشت مو در جهان

کاشت مو در اکثر کشورهای جهان انجام می‌شود اما برخی کشورها برای  جذب توریست این عمل را به صورت تخصصی‌تر انجام می‌دهند و هزینه آن را نیز کمتر اعمال می‌کنند. مثلا کشور ترکیه که به تازگی در گردشگری سلامت به موفقیت رسیده است، برای جذب توریست‌های اروپایی و آسیایی خدمات بسیار ویژه‌ای ارائه می‌کند. هزینه کاشت مو در این کشور به طور متوسط 2500 دلار است.

کمترین هزینه کاشت مو در جهان توسط توسط کشور هند اعمال می‌شود. کیفیت خدمات درمانی و زیبایی در این کشور شفاف نیست و نمی‌توان گفت که کیفیت کار تضمین می‌شود. با اینکه هزینه کاشت مو در هندوستان تقریبا 1000 دلار است، اما هزینه اقامت بالا این ارزانی را خنثی می‌کند.

هزینه کاشت مو در اروپا و آمریکا بسیار بالاست و ممکن است به بیش از 20 هزار دلار برسد. لهستان با حدود 1500 دلار ارزان‌ترین کشور اروپایی برای کاشت مو است. این هزینه در آمریکا بین 15 تا 20 هزار دلار است که حتی باعث می‌شود بسیاری از شهروندان این کشور برای دریافت این خدمات به کشور دیگری مراجعه کنند. همچنین شایسته ذکر است که هزینه کاشت مو در کشورهای مختلف اروپایی بین 10 تا 15 هزار دلار است.

نمونه کاشت مو به روش SUT

هزینه کاشت مو در ایران

ایران را می‌توان به عنوان یکی از کم‌هزینه ترین ارائه کنندگان خدمات درمانی شناخت. هزینه عمل کاشت مو در ایران بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است که بسیار ارزان است. هزینه رفت و آمد و اقامت در ایران هم بسیار کم است و باعث می‌شود متقاضیان خارجی کاشت مو در ایران بسیار زیاد باشد. همچنین کیفیت ارائه خدمات کاشت مو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است اما به دلیل تبلیغات ضعیف توریست‌های آن بسیار کمتر از کشوری مثل ترکیه است.

کم بودن هزینه کاشت مو در ایران به دلیل حجم بالای متقضایان و رقابتی شدن فضای کلینیک‌ها است و البته ارزش پول پایین ریال در برابر دلار، این هزینه برای افراد خارجی بسیار کمتر نیز هست.

 عمل کاشت مو چگونه است؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد هزینه کاشت مو صحبت کنیم باید با خود این فرایند آشنا شویم. کاشت مو یک روش درمان است که در آن موهای مقاوم در برابر ریزش را به مناطقی که در آن موها دچار ریزش شده‌اند منتقل می‌کنند. این روش کاشت مو کاملا طبیعی است و از موهای خود فرد برای کاشت استفاده می‌شود که این در زیبایی بسیار موثر است.

کاشت مو در کل دو روش عمده دارد که البته هر کدام از این روش‌ها زیرشاخه‌هایی دارند. تعیین روش و تکنیک مناسب در هزینه کاشت مو و کیفیت آن بسیار موثر است و در هر فرد بر حسب معیارهایی انجام می‌شود. دو روش کاشت مو شامل موارد زیر است:

کاشت مو نواری:

در این روش کاشت مو برای خارج کردن فولیکول‌های مو یک گراف برشی را در ناحیه بانک مو ایجاد می‌کنند و از آن طریق فولیکول‌ها را استخراج می‌کنند. بعد از استخراج فولیکول‌ها به وسیله میکروسکوپ، آنها را آماده کاشت می‌کنند. این روش نسبت به سایر روش‌ها کمی تهاجمی‌تر است و برش‌هایی که ایجاد می‌شود به بخیه نیاز دارند. عوارض کاشت مو نواری از سایر روش‌ها طولانی‌تر است و به مدت زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارد اما کیفیت فولیکول‌های برداشته شده نیز بیشتر از سایر روش‌هاست؛ این باعث می‌شود اغلب مددجویان از کیفیت روش کاشت مو نواری رضایت داشته باشند. کاشت موی نواری به دو روش FUT و ترکیبی انجام می‌شود و معمولا محبوبیت بیشتری نزد پزشکان دارد. هزینه کاشت مو نواری کمی بیشتر از روش استخراج واحدهای فولیکولی است.

روش کاشت مو با استخراج واحدهای فولیکولی:

در این روش کاشت مو  نیازی به ایجاد برش در محل بانک مو نیست و فولیکول‌ها به صورت واحدی و به وسیله ایجاد سوراخ‌های ریز استخراح می‌شوند. این روش نسبت به کاشت مو نواری کمتر تهاجمی است اما ممکن است بعضی از فولیکول‌ها آسیب ببینند و کیفیت عمل کاهش یابد؛ البته اگر به متخصص مجربی مراجعه کنید قطعا مشکلی وجود نخواهد داشت. این روش را به کاشت مو بدون جراحی نیز  تشبیه می‌کنند. هزینه کاشت مو از طریق این روش کمتر از سایر روش‌هاست. روش‌ کاشت مو بدون جراحی شامل تکنیک‌های زیر است:

  • کاشت مو به روش FIT
  • کاشت مو به روش SUT
  • کاشت مو به روش Micro FIT
  • کاشت مو به روش BHT

تشخیص روش درست کاشت مو توسط پزشک انجام می‌شود و پزشک با همفکری با شما تمام نیازهای شما را با محدودیت‌هایتان مقایسه می‌کند و بهترین روش انتخاب می‌شود. شایسته ذکر است که ممکن است یک روش جراحی کاشت مو برای شما مناسب باشد اما مددجوی دیگر از روشی دیگر نتیجه بهتری به دست آورد.

چه کسانی باید کاشت مو را انجام بدهند؟

برای اینکه بتوانید دید روشنی از عمل کاشت مو داشته باشید باید بدانید که آیا برای این کار مناسب هستید یا خیر. هزینه کاشت مو در میان عمل‌های جراحی بسیار کم است اما شما نباید ریسک کنید و هزینه بیهوده بدهید. معمولا کاشت مو می‌تواند بسیاری از ریزش‌ها، طاسی‌ها و پراکندگی‌ها را ترمیم کند و ظاهر فرد را تغییر دهد. کسانی که ریزش موی سکه‌ای دارند یا اینکه خیلی تراکم پایینی دارند ممکن است برای کاشت مو مناسب نباشند. کسانی که در اثر حادثه مثل سوختگی یا آسیب دچار ریزش مو شده‌اند می‌توانند از کاشت مو استفاده کنند. البته غالب افراد دچار ریزش موی ارثی می‌شوند که با کاشت مو کاملا قابل جبران است.

البته شما باید حتما با یک پزشک متخصص مجرب و حرفه‌ای مراجعه کنید و با او مشورت کنید. پزشک می‌تواند کلینیک کاشت موی مناسب را به شما معرفی کند، هزینه کاشت مو را به صورت تقریبی برآورد کند و یا اینکه روش مناسب کاشت مو را تشخیص دهد. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی یا حضوری با بخش تماس با ما تماس حاصل فرمایید. با تشکر.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26226
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید