امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

هزینه ثبت برند در سال 1401 چقدر است؟


1401/07/27
کد خبر : 28311
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

همچنین هزینه های متفاوتی باید در طول فرآیند ثبت علامت تجاری پرداخت شود، از جمله برای اهداف اعتراض و رسیدگی به ابطال.
 با این حال، ثبت علامت تجاری نیز می تواند پیچیده و پرهزینه باشد. در اینجا، ما مراحل اصلی فرآیند و هزینه‌های مربوط به هر یک را شرح می‌دهیم تا دقیقاً متوجه شوید که علامت تجاری یک نام تجاری چقدر هزینه دارد و مراحل آن به چه صورت است.

هزینه ثبت شرکت شامل چه مواردی است؟


هزینه ثبت شرکت باید بخشی از بودجه بندی کار شما باشد. این هزینه ها در بسیاری از موارد تعرفه های دولتی هستند که افراد باید آنها را پرداخت کنند تا بتوانند مراحل ثبت شرکت را به درستی پیشبروند. البته برخی از این هزینه ها نیز کارمزد آن مؤسسه ایست که شما ثبت و اعمال تغییرات لازم در کار خود را به آنها سپرده اید. در متن حاضر سعی می کنیم وجوه مختلف هزینه ثبت شرکت را بررسی کنیم.

آیا میزان سرمایه شرکت در هزینه ثبت شرکت مؤثر است؟


هزینه ثبت شرکت با جمع آوری سرمایه شرکت شروع می شود. مطابق با متن قانون شما در ابتدای کار باید حدود ۳۵% از سرمایه اصلی را در بانک اندوخته باشید. یکی از مدارک مهم برای ثبت شرکت تأییدیه بانک مبنی بر افتتاح حساب شرکت شما و تأمین سرمایه اولیه است.
در نتیجه زمان بررسی بودجه لازم برای این کار باید سرمایه اولیه را نیز در لیست هزینه ثبت شرکت لحاظ کنید. پس از انجام تمامی مراحل این مسئله از لیست خارج شده و دیگر اضافه و یا کم شدن مقدار سرمایه یا سهام شرکت شما ربطی به هزینه ثبت شرکت ندارد. این مسئله باید همیشه با لحاظ مالیاتی مورد بررسی تیم حسابداری شما قرار بگیرد.

آیا نوع شرکت در هزینه ثبت شرکت تأثیری دارد؟


هزینه ثبت شرکت  تقریبا برای تمامی شرکت ها یکسان است. زیرا همگی باید در یک مسیر بوده و مراحل مختلف ثبت شرکت را بر اساس خواست و پیش بینی اداره ثبت شرکت ها تنظیم کنند. در نتیجه بسیاری از هزینه های لازم در این مسیر طبق تعرفه های دولتی تنظیم شده و این طور نیست که برای شرکتی بیشتر و یا برای شرکتی کمتر باشد.
برای نمونه همه شرکت ها موظف‌اند تا گواهی سوء پیشینه را برای اعضای هیئت مدیره، مدیران و بازرسان شرکت اخذ کنند. برای این کار باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مبالغی از این دست را پرداخت کنند.
•    درخواست گواهی به صورت حضوری حدود ۱۱۰ هزار تومان
•    درخواست غیرحضوری همین مبلغ به علاوه حدود ۲۰ تومان هزینه ثبت درخواست
هزینه ثبت شرکت در مواردی از این دست برای همه شرکت ها یکسان بوده و فرق چندانی در اصل ماجرا نخواهد کرد.



هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ چه میزان است؟


هزینه ثبت برند را می توان در چند مرحله مختلف در نظر گرفت. نکته مهم اینجاست که تمام این تعرفه های لحاظ شده از طرف اداره ثبت شرکت ها باید پرداخت شوند تا شما بتوانید تمام مراحل ثبت برند را در نظر داشته باشید. در متن حاضر سعی بر این داریم تا هزینه ثبت برند را در زوایای مختلف بررسی کنیم.


هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند شامل چه مواردی می‌شود؟


هزینه ثبت برند را می توانیم در چهار بخش متفاوت اما به هم پیوسته در نظر بگیرید. اولین هزینه در این مسیر، هزینه تحریر و ثبت اظهارنامه ثبت برند در سامانه مالکیت معنوی است. برای این کار در ابتدا باید عضو این سامانه شوید. در خاطر داشته باشید که عضویت و استعلام برند برای ثبت در سامانه مالکیت معنوی هزینه ای ندارد.
هزینه ثبت برند در قسمت تحریر اظهارنامه، بسته به طبقات مورد نظر شما و تعداد آنها، متفاوت است. برای مثال اگر هر طبقه ۲۰ هزار تومان باشد و شما ۳ طبقه را برای ثبت انتخاب کرده باشید، باید حدود ۶۰ هزار تومان تعرفه پرداخت کنید.
در سال جاری (۱۴۰۰) اگر شما متقاضی حقوقی باشید برای هزینه ثبت برند در این مرحله، به ازای هر طبقه کالا، ۴۸ هزار تومان باید پرداخت کنید. همچنین اگر متقاضی حقیقی باشید، مبلغی حدود ۲۴ تومان را برای هر طبقه پرداخت می کنید.
در نظر داشته باشید که ثبت طبقات اضافه نیز هزینه بر است. در زمان ثبت برند، انتخاب هر طبقه اضافه برای متقاضیان حقیقی تقریبا ۲۰ هزار تومان و برای متقاضیان حقوقی حدود ۴۰ هزار تومان است.

ثبت طرح صنعتی چیست؟


ثبت طرح صنعتی به آسانی و با در نظر گرفتن چند گام ساده اما دقیق قابل انجام است. برای این کار باید مدارک لازم را تهیه کرده و طبق مراحل ذکر شده در این متن پیش بروید. تنها موضوع مهم این است که مراحل را گام به کام در نظر داشته باشید و در مدارک ارسالی خطایی وجود نداشته باشد. در ادامه متن اهمیت این دو مهم را بیشتر بررسی می کنیم.

شرایط ثبت طرح صنعتی


ثبت طرح صنعتی با توجه به شروط لارم برای این کار انجام می شود. یکی از شروط اصلی آن نیز پیروی از متن قانون ثبت اختراعات و طرح های صنعتی است. این قانون با تشریح صریح عنوان می کند که چه مواردی در زمان ثبت طرح صنعتی مورد توجه هستند و از ارائه چه چیزهایی باید خودداری کرد.
برخی از این موارد را در بخش قبل ذکر کردیم. همچنین لازم است که بدانید اگر طرح مورد نظر شما در حد طراحی اصول و روش های ساخت یک کالاست، مورد حمایت قرار نمی گیرد. ثبت طرح صنعتی به منظور طراحی ظاهری کالا هاست و مواردی که به روش های ساخت و یا توضیح ویژگی های یک مسیر برای ساخت ختم می شود را حمایت نمی کند.

هزینه ثبت طرح صنعتی


ثبت طرح صنعتی مستلزم پرداخت هزینه هایی است که به صورت تعرفه دولتی لحاظ شده است. این میزان برای همه افراد یکسان بوده و باید در همان مراحل اول ثبت پرداخت شود. شما بعد از ثبت اظهارنامه طرح صنعتی، تعرفه منظور شده را به صورت الکترونیکی پرداخت می کنید. توجه داشته باشید که با اضافه کردن طبقات به کار خود باید تعرفه آن مورد را نیز پرداخت کنید.
همچنین تمدید طرح صنعت و یا انتقال طرح صنعتی به شخص دیگر نیز موجب صرف هزینه خواهد شد. چنانچه پرونده شما رد شود هم باید هزینه رسیدگی به اعتراض را پرداخت کنید. در صورتی که بعد از ثبت طرح صنعتی خود نیازمند اجرای برخی تغییرات بودید نیز باید هزینه های لازم را در نظر بگیرید.
شاید اینگونه به نظر برسد که ثبت طرح صنعتی کاری ساده و سهل است. اما همه فعالیت های از این دست، نیازمند دقت بالایی هستند. با استفاده از تجربه کارشناسان رویال ثبت می توانید ابعاد مختلف این موضوع را بهتر بشناسید و دقت لازم را در زمان بررسی مراحل ثبت طرح صنعتی در نظر بگیرید. رویال ثبت به جهت سهولت کار شما با در نظر گرفتن سرویس رایگان مشاوره این امکان را فراهم کرده است تا در هر ساعت از شبانه روز و تمامی روزهای هفته، بتوانید سؤالات خود را پیگیری کنید.

هزینه ثبت برند


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28311
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید