امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

هر آن چه باید درباره ماسک زغال و خواص بی نظیرش بدانید


1401/07/27
کد خبر : 26497
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر

استفاده مداوم از ماسک بهترین کاری است که ما می‌توانیم برای خود و پوستمان انجام دهیم. ماسک صورت به ما آرامش می‌دهد و خستگی چندین روزه را از پوستمان خارج می‌کند. اما خواص این محصول به این جا ختم نشده و انواع بسیار زیادی برای آن وجود دارند. یکی از آن‌ها ماسک زغال است؛ که شما می‌توانید اشکال متفاوت آن را از فروشگاه اینترنتی معتبر پیشگام نگار خریداری کنید و نگران هیچ چیزی نباشید.

پیشگام نگران در انتخاب محصولات خود دقت زیادی به خرج می‌دهد و نسبت به ارائه بهترین خدمت به مشتری خود را متعهد می‌داند؛ به همین علت، ماسک صورت زغال مورد نظر شما با بیشترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید و خریدی عالی از بهترین برندها را خواهید داشت.

ماسک زغال چیست؟

به طور کلی به ماسکی که در ترکیبات خود دارای زغال فعال یا کربن فعال باشد ماسک زغال می‌گوییم. حال این ماده می‌تواند با محتوات دیگری نظیر خاک رس، انواع اسکراب، روغن‌های طبیعی و... مخلوط شود و اثرات متفاوتی به جا بگذارد.

هنگامی که به مواد دارای کربن، همچون چوب، حرارت بدهیم و آن‌ها را در دمای بسیار بالا نگه داریم، به پودری سیاه رنگ، بی‌رنگ و بدون بو دست پیدا می‌کنیم که همان کربن فعال یا زغال فعال است. ذرات این ماده دارای سوراخ‌های کوچک و منافذ بسیار ریز می‌باشند و قدرت جذبی باور نکردنی دارند. در واقع فعال شدن کربن به معنای افزایش قابلیت‌های آن و به خصوص ویژگی نفوذ پذیری و سم زدایی است.

گویی با حرارت دادن به این ماده پدیده‌ای معجزه آسا رخ می‌دهد و تغییرات شیمیایی خود را به شکل ماده‌ای شفابخش نمایان می‌کنند.

همه فواید ماسک زغال یک جا!

تعجبی ندارد که زغال فعال اکنون در ترکیب بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، مو و دندان دیده می‌شود و در بین مردم حسابی محبوب شده است. دلیل اولی که به ذهن می‌رسد رنگ جذاب سیاه آن است. تصور کنید محصولی با رنگ سیاه نهایت پاکیزگی را برای شما به ارمغان بیاورد. دلایل بعدی، که دلایل محکم‌تری هستند، خواص فوق العاده این ترکیب در محصولات مختلف می‌باشند.

حال به خواص ماسک زغال نگاهی می‌اندازیم:

سم زدایی

گفتیم که کربن پس از فعال شدن دارای حفره‌های بسیار ریزی می‌شود و می‌تواند موادی نظیر باکتری‌ها، سلول‌های مرده و آلودگی را به دام اندازد. این حفره‌ها در واقع خاصیت جاذبی به ماسک زغال می‌دهند که با قدرت مکش خود، ناخالصی‌ها و دلایل آسیب به پوست را از بین می‌برد و پوست را لایه برداری می‌کند.

از آن جا که این لایه برداری طی فرایندهای شیمیایی اتفاق نمی‌افتد، اثر تهاجمی ندارد و پوست را وادار به واکنش شدید و آلرژیک نمی‌کند. همچنین اگر زغال با شکر سیاه یا اسکرابی متناسب یا پوست همراه باشد این لایه برداری و سم زدایی به بهترین شکل انجام خواهد شد.

رفع جوش و آکنه

ماسک زغال با لایه برداری عمیق و موثر و همچنین تعدیل چربی پوست سبب کاهش جوش و آکنه، به ویژه جوش‌های سر سیاه می‌شود. کربن فعال آنتی باکتریال است، ترشح سبوم را کاهش می‌دهد و چربی اضافه را مانند مواد ناخالص دیگر به سوی خود جذب می‌کند.

با لایه برداری پوست، سلول‌های مرده در منافذ آن جمع نمی‌شوند و عوامل میکروب‌زا از بافت پوست خارج خواهند شد. در این صورت، رفته رفته جوش و آکنه درمان خواهند شد و پوست بافت تازه‌ای به خود خواهد گرفت.

کارکرد ماسک زغال به گونه‌ای است که از هر جهت می‌تواند در ازبین بردن این مشکل موثر باشد. درمان چربی بیش از حد پوست و زدودن لایه مرده آن در کنار خواص ضد عفونی کننده سبب می‌شود که کلیه جوش‌ها از بین بروند و نابود شوند.

کوچک کردن منافذ باز

این محصول برای پاکسازی پوست به شکل عمقی و دفع سموم آن فرموله شده، پس بدیهی است که منافذ باز را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. ماسک زغال منافذ را از مواد آلوده و صدمه‌زا خالی می‌کند و از انسداد آن‌ها، همچنین بزرگ شدن اندازه‌شان توسط ناخالصی‌ها جلوگیری می‌نماید.

افرادی که پوست چرب دارند بیشتر از سایرین با این مشکل روبرو هستند. چربی زیاد از حد پوست در حفره‌های آن جمع شده و آن را بزرگ می‌کند و جوش، آکنه و مشکلات دیگری به وجود می‌آورد که در افراد با پوست چرب شایع‌تر است.

 ترمیم کننده

ماسک زغال با خواص لایه برداری کم نظیر خود جوان کننده و ترمیم کننده است. برترین کرم‌ها و محصولات ضد چروک و پیری لایه بردار اند و با از بین بردن لایه‌های مرده پوست به آن مجال تنفس و تولید سلول‌های جدید می‌دهند. این ماسک می‌تواند پوست را روشن کند و تاثیری مثبت بر بازسازی آن داشته اشد.

ضد التهاب

پوست طی واکنش‌های آلرژیک، نیش حشرات و زخم و بریدگی متورم می‌شود. این محصول به علت لایه بردار بودن و از بین بردن سموم خواص ضد التهابی دارد و التیام بخش و آرام کننده است. ماسک زغال همچنین می‌تواند زخم را بهبود بخشد و در درمان آن موثر باشد.

سوزش، خارش، قرمزی و جای نیش حشرات با کربن فعال موجود در این ماسک کاهش می‌یابند و پوست آرام می‌شود.

آموزش یک فیشال خانگی با ماسک زغال

  1. پاکسازی صورت

ابتدا باید پوست خود را از هر نوع آلودگی تمیز کنید. از پاک کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید. شوینده‌ای را انتخاب کنید که چربی‌های مفید پوست را دست نخورده باقی بگذارد و پوست را مرطوب و نرم کند.

  1. بخور

بخور دادن منافذ بسته پوست را باز می‌کند و آن را برای گذاشتن ماسک آماده می‌سازد. این کار همچنین به ریلکس شدن و احساس آرامش کمک کرده و حالت خوشایندی به وجود می‌آورد که نه تنها جسمانی، بلکه روحی است.

  1. ماسک صورت

استفاده از ماسک زغال به پوست جلا می‌دهد و در پاکسازی و لایه برداری آن تاثیر شگفت آوری دارد. این ماسک، به ویژه اگر ماسک و اسکراب زغال و شکر سیاه وارمی باشد، جوش‌های سطحی پوست را از بین برده، آن را عمیقا سم زدایی می‌کند و سبب احیا پوست می‌شود. شکر سیاه پوست برای تولد سلول‌های تازه و تشکیل بافت جدید تحریک می‌کند و منبع غنی کلسیم، آهن، منیزیوم و پتاسیوم است.  

به این ترتیب پوست تغذیه، مرطوب، آبرسانی و نوسازی شده و از حساسیت و التهاب به دور می‌ماند.

  1. استفاده از سرم و تونر

استفاده از سرم مغذی پوست مانند سرم ویتامین C کمک می‌کند که مواد مورد نیاز برای پوست تامین شود و خیلی زود به آن برسد. تونر نیز آلودگی‌های باقی مانده را پاک می‌کند و پوست را برای مصرف کرم مرطوب کننده و آبرسان آماده می‌کند.

  1. کرم مرطوب کننده و آبرسان

مرحله نهایی استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان است. این مرحله جلوی دهیدراته شدن پوست را می‌گیرد و اثر مراحل قبل را تکمیل می‌کند.

در انتها

شما می‌توانید کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از پیشگام نگار تهیه کنید و از ماسک زغال و هر چه دلتان می‌خواهد بهره‌مند شوید. پیشگام نگار تنوع محصولات بالایی دارد و سلیقه همه افراد را در نظر گرفته است. عجله کنید و بهترین خرید عمرتان را داشته باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26497
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید