امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

هر آنچه درباره تاتو خط چشم باید بدانید؛ فواید و عوارض


1401/07/27
کد خبر : 26476
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 13 نفر
هر آنچه درباره تاتو خط چشم باید بدانید؛ فواید و عوارض

تاتو خط چشم جدیدترین تکنیک آرایش دائمی چشم و بُن مژه است، که از همان بدو ورود به دنیای خدمات آرایشی و زیبایی با استقبال عجیبی مواجه شد! تاتو خط چشم که به آن میکروپیگمنتیشن خط چشم نیز گفته می شود، عیوب ظاهری چشم از جمله افتادگی چشم، افتادگی پلک، اثر زخم و... را می پوشاند، و فرم زیبایی به چشمان شما می بخشد. تاتو خط چشم تمامی نواقص چشم و پلک را برطرف می کند و دوام و ماندگاری بالایی دارد. 

دلیل اصلی محبوبیت تاتو خط چشم نیز، همین است. اما نباید فراموش کرد تاتو خط چشم نیز مانند همه روش های آرایش دائمی، در کنار فواید و ویژگی های مثبتی که دارند، عوارض خاص خود را نیز دارد. اگر قصد دارید بزودی تاتو خط چشم انجام دهید، با ما همراه شوید، تا ضمن معرفی کامل این روش، با فواید و عوارض آن نیز آشنا شوید.

 

تاتو خط چشم یا بُنن مژه چیست؟

تاتو خط چشم، ورژن دائمی همان خط چشمی است که هر روز با مداد یا قلم آرایشی پشت پلکتان می کشید، با این تفاوت که در تاتو خط چشم، جوهر طبیعی در میان ریشه مژه ها تزریق می شود، تا ریشه مژه ها تیره تر و متراکم تر دیده شوند. انجام این عمل زیبایی و جذابیت چشمان شما را دو چندان می کند؛ البته سایر روش های آرایش دائمی چشم اعم از لیفت مژه ، لمینت مژه، اکستنشن مژه و... نیز این مزیت را دارند.

تاتو خط چشم مناسب چه افرادی است؟

تاتو خط چشم برای همه افراد قابل استفاده است، اما برای چند گروه به طور ویژه توصیه می شود:

  • افرادی که دارای پلک افتاده یا ریزش مژه شده اند
  • افرادی که چشمان کوچک و بادامی دارند
  • افرادی که دچار گودی چشم شدید هستند
  • افرادی که چشم یا مژه آنها به دلیل سانحه دچار آسیب زیبایی شده
  • افرادی که کشیدن خط چشم عادی را بلد نیستند

 

مزایای استفاده از تاتو خط چشم

تاتو خط چشم یکی از محبوب ترین روش های آرایش دائمی چشم هاست، که نتیجه آن تاثیر بسیاری در زیبایی و گیرایی چشمان شما خواهد داشت. این روش هم مناسب دختر خانم های جوان است، و هم خانم هایی که تمایل دارند چشمانی درشت، خوش حالت و جذاب داشته باشند، ولی چشمان آنها کوچک است، یا دچار افتادگی پلک و مژه هستند. همچنین تاتو خط چشم برای افرادی که مهارت کشیدن خط چشم ندارند، نیز بسیار ایده آل است. تاتو خط چشم فواید و نقاط مثبت دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

 

1-  حالت دادن به چشم ها

یکی از فواید تاتو خط چشم، حالت دادن به چشم ها و هماهنگ کردن آن با فرم چهره است. با توجه اینکه مدل و حالت خط چشم، نقش مهمی در زیبایی چهره دارد، تخصص و مهارت تاتوکار در کشیدن خط چشم بسیار حائز اهمیت است؛ در واقع اگر فردی که کار تاتو را انجام می دهد، در مراکز تخصصی آموزش میکروبلیدینگ و تاتو خط چشم آموزش دیده باشد، و اصول اساسی این کار برای حفظ سلامت و زیبایی چهره مراجع را رعایت کند، نتیجه نهایی کار فوق العاده زیبا و بی نقص خواهد شد. در این خصوص پیشنهاد ما به شما مراجعه به مراکز تخصصی تاتو خط چشم، از جمله مرکز میکروبلیدینگ مهریماه است.

 

2- صرفه جویی در زمان

کشیدن خط چشم، یکی از سخت ترین و در عین حال تخصصی ترین بخش های آرایش روزمره بانوان است، که هیچ خانمی منکر نمی تواند منکر آن شود. ولی تاتو خط چشم با یه حرکت انقلابی به دغدغه همیشگی خط چشم تا به تا کشیدن، پایان داد! چون بسیاری از خانم ها شاغل، مادر یا خانه دار هستند، و معمولا فرصت زیادی برای ایستادن جلوی آینه و کشیدن خط چشم های قرینه ندارند. اما با خط چشم تاتو شده، حداقل برای چندین ماه لازم نیست نگران این موضوع باشند.

 

3- عوارض استفاده طولانی مدت از خط چشم

استفاده طولانی مدت از خط چشم یا سایه چشم، از چند جهت مضر است؛ یک-لوازم آرایشی از مواد شیمیایی ساخته شده اند، و پوست پشت پلک نازک و حساس است. استفاده طولانی مدت از این مواد موجب خشکی پوست و در بعضی موارد اگزما می شود. دو-اگر مواد داخل تیوپ خط چشم یا مداد خط چشم فاسد و آلوده باشد، باعث عفونت چشم و حتی زخم شدن آن می شود.

 

عوارض تاتو خط چشم چیست؟

تاتو خط چشم در حالت عادی یک روش غیرتهاجمی و بدون ضرر برای زیبایی و حالت دادن به چشم است. اما در صورتی که این کار با رعایت بهداشت و توسط فرد متخصص انجام نشود، به زیبایی و سلامتی فرد آسیب خواهد زد. اگر به الکل یا مواد بی حسی موضعی حساسیت دارید، این احتمال وجود دارد که نسبت به جوهر و رنگ مخصوص تاتو، مواد بی حسی پوستی و نیز الکل های قوی مخصوص ضدعفونی کردن دچار آلرژی شوید. پس حتما قبل از انجام این کار، با تاتو کار خود صحبت کنید، و او را در جریان حساسیت خود قرار دهید. تاتوکار شما موظف است از دستکش نو و تمیز، و مواد و وسایل یکبار مصرف یا استریل شده برای شما استفاده کند. استفاده از دستگاه یا سوزن آلوده، استفاده از رنگ های غیر استاندارد، عدم رعایت بهداشت کار و عدم تسلط کافی در استفاده از دستگاه تاتو می تواند به راحتی سلامتی و زیبایی مراجع را به خطر بیاندازد.

 

دوام و ماندگاری تاتو خط چشم چه مدت است؟

دوام و ماندگاری خط چشم به چند عامل بستگی دارد؛ یک- موادی که تاتوکار برای شما استفاده کرده است. هر چقدر کیفیت رنگی که برای تاتو استفاده شده بهتر باشد، ماندگاری آن نیز طولانی تر خواهد بود. دو- نحوه نگهداری تاتو خط چشم. استفاده از شوینده ها و اسکراب های قوی، استفاده مرتب از مواد لایه بردار یا ترمیم پوست دور چشم و نیز قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید از جمله فاکتورهایی هستند که اگر توسط شما رعایت نشوند، به محو شدن و از بین رفتن تاتو خط چشم شما خواهد انجامید. مرکز میکروبلیدینگ مهریماه یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تاتو خط چشم در تهران است، که می توانید با اطمینان خاطر برای انجام تاتو به این مرکز مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26476
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید