امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

هرآنچه باید درباره تخته وایت برد پایه دار بدانید


1401/07/27
کد خبر : 28731
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

اختراع وایت برد را به دو مرد و یک زن نسبت می دهند. از این تخته ها در بسیاری از دفاتر اداری، مکان های آموزشی و اتاق های جلسه استفاده می شود. این محصول در طرح ها، مدل ها و سایز های مختلف طراحی می شود و با توجه به عملکردش در مکان مناسب از آن استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد وایت برد پایه دار به شما بدهیم.

تخته وایت برد پایه دار

اولین وایت برد ها بسیار گران قیمت و از جنس فولاد بودند، و در طراحی آن ها خبری از پایه نبود. امروزه نسخه های ارزان تر وایت برد از جنس های مختلف طراحی می شود. برای نوشتن بر روی این صفحات باید از ماژیک های مخصوص استفاده کرد. وایت برد به طور کلی از چند قسمت مختلف تشکیل شده است، صفحه اصلی که بر روی صفحه پشتی سوار است سفید رنگ بوده و صفحه پشتی عامل ایجاد استقامت این تخته ها است و نقش نگه دارندگی نیز دارد. بیشتر تخته های امروزی دارای خاصیت مغناطیسی هستند، این خاصیت باعث می شود با استفاده از مگنت بتوان بر روی آن ها چیزی متصل کرد. ساده ترین نوع پایه برای وایت برد پایه دار، از فلز رنگ شده ساخته شده است که با بست هایی به وایت برد متصل می شود.


 

انواع تخته وایت برد پایه دار

وایت برد در مدل های مختلف و با پایه های متنوع طراحی می شود. تخته های معمولی صفحه ای صاف و براق هستند که می توان آن ها را روی دیوار و یا روی پایه قرار داد. بعضی از این تخته ها خاصیت مغناطیسی نیز دارند که باعث می شود دارای ویژگی آهن ربایی باشند. شیک ترین نوع وایت برد مدل شیشه ای است، سطح صاف این مدل ها باعث می شود که ماژیک به راحتی روی آن بلغزد. این تخته ها وضوح نوشتاری بیشتری دارند و ضد لک و مقاوم نسبت به سایش هستند. در بعضی موارد وایت برد شیشه ای به رنگ مشکی طراحی می شود، که برای نوشتن بر روی آن تنها باید از ماژیک سفید استفاده کرد.
مدل سرامیکی جدید ترین مدل وایت برد پایه دار است، ساختار سرامیکی آن ها باعث می شود از هر ماژیکی بتوان برای نوشتن بر روی آن ها استفاده کرد. این تخته ها ضد لک بوده و امکان ندارد روی آن ها نشانه ای از نوشتار باقی بماند، همچنین این مدل را به علت مقاومت و کیفیت بالایی که دارد می توان بهترین نوع وایت برد شناخت. بعضی از تخته ها هوشمند هستند، این تخته ها را بهترین پیشنهاد برای محیط های آموزشی می دانند. برای نوشتن بر روی این تخته ها از قلم مخصوص به آن استفاده می کنند.

کاربرد های وایت برد پایه دار

کمی قبل تر انواع وایت برد را شناختیم و اکنون قصد داریم کاربرد های وایت برد را بررسی کنیم. هر کدام از مدل های تخته را می توان روی پایه هایی از جنس های مختلف قرار داد. از این تخته ها در تمامی محیط ها استفاده می شود. پایه این تخته ها عموما از جنس آهن است که روی آن روکشی ضد خش و ضد زنگ وجود دارد. این پایه ها در طرح ها و شکل های مختلف ساخته و استفاده می شوند. از وایت برد های همراه با پایه با توجه به نوعشان در محیط های گوناگون استفاده می شود. از وایت برد های هوشمند بیشتر در محیط های آموزشی اما از وایت برد های شیشه ای و سرامیکی بیشتر در محیط های اداری استفاده می شود.


 

مزیت های وایت برد پایه دار

مهم ترین مزیت استفاده از وایت برد ها جلوگیری از بروز بیماری های ریوی و آلرژی است. وایت برد هایی که همراه با پایه طراحی می شوند نسبت به وایت برد های نصبی، داری ویژگی های خاص تری هستند. وایت برد های پایه دار دارای قابلیت جا به جایی است، بعضی از این پایه ها داری چرخ هایی همراه با قابلیت ترمز هستند که انتقال آن ها را بسیار راحت کرده است. پایه ها را می توان در ارتفاع های مختلف تنظیم کرد که موجب سهولت نوشتن روی آن ها می شود. پایه ها باید برای حفظ موقعیت تخته هنگام نوشتن روی آن ها، دارای وزن سنگینی باشند. اگر پایه دارای وزن غیر استاندارد باشد هنگام نوشتن و به خصوص پاک کردن از تعادل خارج شده و استفاده از آن سخت می شود.

خرید وایت برد پایه دار

در هنگام خرید تخته وایت برد همراه با پایه باید به نکات ویژه ای توجه کرد که قصد بررسی آن ها را داریم. سطح وایت برد شما باید کاملا صاف و براق باشد و انحنای زیادی نداشته باشد، انحنای زیاد باعث می شود استفاده از آن ها سخت شود. شما باید به کیفیت رنگ پوششی سطح این تخته ها نیز توجه کنید، اگر از رنگ پوششی کم کیفیتی استفاده شود ماژیک به راحتی از روی آن پاک نمی شود.
یکنواختی رنگ تخته نیز از دیگر نکات مورد اهمیت است زیرا باعث افزایش راحتی نوشتن بر روی آن می شود. چهار چوب وایت برد باید محکم و مقاوم باشد همچنین صفحه پشتی باید به مقدار مناسبی ضخامت داشته باشد. وزن وایت برد باید کم باشد تا جا به جایی آن راحت باشد. استقامت پایه ها و کیفیت بالا چرخ ها نیز از نکات مهم دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.



تاریخچه وایت برد

اکثر افراد بر این باورند که وایت برد پایه دار اولین بار توسط مارتین هیت که در جنگ کره، عکاسی می کرد اختراع شده است. مارتین هیت متوجه شد که اگر با ماژیک روی نگاتیو های فیلم علامتی ایجاد کند به راحتی می تواند آن را پاک کند. در دهه ۱۹۵۰ اولین وایت برد ها در بازار پخش شدند، اما حدود سی سال طول کشید تا این تخته ها وارد محیط های گوناگون شوند. در اوایل دهه ۱۹۹۰ گرد و خاک پخش شده از گچ تخته سیاه ها باعث بروز بیماری های ریوی شد، همین امر باعث شد استفاده از وایت برد سریع تر رواج پیدا کند.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که گفته شده است، متوجه شدید وایت برد ها در مدل ها و سایز های مختلف طراحی می شوند و مزیت های زیادی نسبت به تخته های گچی دارند. وایت برد پایه دار نسبت به وایت برد های نصبی قابلیت های بیشتری داشته و استفاده از آن در هر زمان و مکانی امکان پذیر است. شما باید قبل از تهیه و خرید به کیفیت وایت برد و پایه آن بسیار توجه کنید. امروزه در مکان های گوناگون از انواع وایت برد ها استفاده می شود. وایت برد ها در کاهش هزینه نیز بسیار موثرند زیرا قابلیت پاک شوندگی آن ها باعث شده استفاده طولانی مدت از آن ها امکان پذیر باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28731
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید