امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

هدیه سال نو


1401/07/27
کد خبر : 26224
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 31 نفر
بعضی ازین روزها منحصر به فرد و مربوط به خودمان است مانند روز تولد یکی از عزیزانمان. در این روز همه تلاشمان را میکنیم تا با برگزاری جشن و انجام دادن کارهایی که باعث شادی اش می شود یکی از بهترین روزهای زندگی را برایش رقم بزنیم و بسازیم.روزهایی هم هستند که یک مناسبت کلی دارند، روزهایی مانند سال نو ، شب یلدا ، روز مادر ، روز پدر و هر مناسبت خاص دیگری. از جمله رسومات این مناسبت ها دادن هدیه به یکدیگر است.
فرهنگ هدیه دادن و عیدی دادن  یکی از رسومات نوروز است که همه ما  لحظات شیرین و پر از احساس از این رسم را از دوران کودکی در خاطرمان داریم.هدیه دادن با همه لذتی که دارد می‌تواند سخت و پیچیده باشد چرا که برای همه ما اهمیت دارد که شخص هدیه گیرنده چقدر از گرفتن آن خوشحال و شگفت زده شود. هدیه سال نو عموما پول نویی است که پدر بزرگ و مادر بزرگ از وسط قرآن عیدی به فرزندان و نوه هایشان ، عیدی به داماد و عروسشان میدهند. این یکی از نوستالژیک های دوران زندگی همه آدم ها در مورد عید نوروز و سال نو است. برای عیدی دادن به دوستانمان بهتر است کادوئی را در نظر بگیریم که بیشتر مورد استفاده شان قرار می گیرد. اگر بخواهیم کادوی گران قیمت بدهیم میتوانیم عطر یا ادکلن هدیه دهیم ولی میتوانیم از کادوهای اقتصادی تر هم استفاده کنیم که هم تهیه آن راحت تر است و هم می تواند یادگاری خوبی برای عزیزانمان باشد. خرید تیشرت چاپ شده ، خرید بشقاب چاپ شده و یا لیوان ارزان قیمت پیشنهاد خوبی برای خرید عیدی و کادو برای عزیزانمان است.
یکی از قشنگ ترین تجربه های زندگی هدیه هایی است که از کودکان دریافت می کنیم یا به آن ها می دهیم ، هدیه هایی که تمام عشق داده یا دریافت می شود و خاطراتش برای سالها یا حتی تمام عمر در ذهن انسان حک می شود. از دیگر چیزهایی که می شود از آن به عنوان کادو و عیدی استفاده کرد که هم از لحاظ فرهنگی ارزش بالای دارد و هم برای کسانی که از خواندنش لذت می برند کتاب است. خیلی از افراد در کنار هدیه اصلی که دارند کتاب هم هدیه میدهند یعنی در واقع رد و بدل کردن کتاب را بسیار با ارزش دانسته و در هر شرایطی برای رشد آگاهی خود و دیگران تلاش می کنند . این الگوی رفتاری چه در ایران و چه در سر تا سر جهان تا حدود زیادی جا افتاده و به صورت عادت فرهنگی بسیار خوب و ارزشمند در حال ترویج است.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26224
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید