امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نگهداری از چربی گیر آشپزخانه


1401/07/27
کد خبر : 26542
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

یکی از مهمترین و با ارزش ترین دارایی های آشپزخانه و رستوران دستگاه چربی گیر است. توجه به نگهداری می تواند از مسایل ناخواسته زیادی جلوگیری کند، از ایجاد بوی نامطبوع  و  جریمه شدن به علت تخلفات بهداشتی . سالانه هزینه های زیادی صرف رفع گرفتگی لوله ها و چربی زدایی از فاضلاب می شود.

به نقل از  سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا ، چربی ایجاد شده سالانه در مراکز پخت (چه چربی جداشده در دستگاه های چربی گیر و چه و چربی جدا نشده از فاضلاب ورودی که به لوله های فاضلاب وارد می شوند) می تواند قابل توجه باشد و از ۴۰۰ تا ۸۵۰۰ کیلوگرم در سال برای هر رستوران باشد.
علاوه بر این، سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا گزارش می دهد که دارندگان سیستم های چربی گیر که جداسازی و کاهش چربی و روغن ورودی به شبکه جمع آوری فاضلاب را به عنوان بخشی از برنامه مدیریت ، بهره برداری و تعمیر و نگهداری خود اتخاذ می کنند ، باعث کاهش گرفتگی و در نتیجه سرریز شبکه فاضلاب می شوند.
 

مواردی که لازم است برای نگهداری از چربی گیر آشپزخانه بدانید

۱-شناخت نحوه کارکرد چربی گیر:

چربی گیر که گاهی اوقات به عنوان رهگیر چربی نیز شناخته می شود ، دستگاهی لوله کشی شده است که برای گرفتن روغن و چربی قبل از ورود آنها به سیستم فاضلاب طراحی شده است. چربی گیرها دو نوع اصلی دارند. چربی گیرهای داخلی معمولاً در آشپزخانه نزدیک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی قرار دارند و تمایل دارند مقادیر کمتری از روغن و چربی را در خود نگه دارند.
چربی گیرهای خارجی در خارج از ساختمان شما ، در زیر زمین واقع شده اند و بسیار بزرگتر هستند و هزاران لیتر را در خود جای می دهند. در بسیاری از شهرها به دلیل نقش حیاتی که در جلوگیری از مشکلات پر هزینه گرفتگی شبکه های فاضلاب دارند ، استفاده از چربی گیر در آشپزخانه های تجاری ضروری است.

۲- تمیز کردن مرتب چربی گیر:

چربی موجود در رستوران ها ، منازل و منابع صنعتی دلیل ۴۷ درصد انسداد گزارش شده را تشکیل می دهد. هنگامی که آب داخل سینک ظرفشویی از چربی گیر عبور می کند ، چربی و روغن شروع به جمع شدن کرده و تخلیه آب را دشوارتر می کند. این باعث پر شدن چربی گیر DAF می شود. با تمیز کردن منظم چربی گیر ، از سرریز شدن چربی گیر جلوگیری نموده و از هزینه های بالای لوله کشی اجتناب می کنید. تمیز کردن منظم چربی گیر همچنین ایجاد بو را کاهش می دهد که می تواند مشتری شما را از بین ببرد.

۳- تواتر تمیز کردن چربی گیر:

تواتر تمیز کردن بسته به اندازه چربی گیر و میزان چربی استفاده شده در آشپزخانه شما متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، اغلب رستورانهای شهرها نیاز دارند تا چربی گیر خود را مرتباً تمیز کنند تا تجمع چربی به میزان کمتر از ۲۵ درصد باقی بماند.

۴- عواقب نظافت کم چربی گیر:

عدم تمیز کردن چربی در فاصله زمانی مناسب می تواند برای عملکرد رستوران شما مضر باشد. نه تنها خطر ایجاد بو را افزایش می دهید ، بلکه در صورت تمیز نشدن چربی می توانید هزینه های اضافی نیز متحمل شوید. چربی و روغن با جمع شدن سفت می شود ، برداشتن آن دشوارتر می شود و مدت زمان لازم برای پاکسازی چربی گیر بیشتر می شود.
 
چربی ها، روغن ها و چربی های پخت و پز داخل لوله های شما را می پوشانند و می توانند منجر به مشکلات تخلیه یا سرریز شوند ، که نشان می دهد خط ورودی یا خروجی مسدود است.
بسته به محل گرفتگی ، ممکن است برای پاک کردن خطوط با یک لوله کش تماس بگیرید. سرریزها همچنین شما را در معرض خطر جریمه شدن از طرف شهر قرار می دهند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید چربی گیر با کارشناسان شرکت آبسان سازه تماس بگیرید
همراه و واتس اپ : ۰۹۱۰۳۵۹۲۰۰۶
تلفن: ۰۳۱۳۶۵۱۵۵۶۸ – ۰۳۱۳۶۵۱۹۳۵۲


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26542
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید