امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

نکات مهم در خرید آپارتمان


1401/07/27
کد خبر : 28567
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

نکات اساسی در خرید آپارتمان

خرید یک "خانه رویایی" یکی از دستاوردهای مهم زندگی به شمار می رود که تقریبا در صدر لیست اهداف همه افراد قرار دارد. فرقی نمی‌کند خانه‌ای مدرن و شهری را ترجیح دهید یا خانه‌ای وسیع با حصاری سفید در حومه شهر، اکثر ما امیدواریم خانه‌ای پیدا کنیم که در صورت دیدنش احساس کنیم که بطور خاص برای خانواده ‌مان ساخته شده است.
با این حال، جستجو برای خرید آپارتمان رویایی شما با ملاحظات متفاوتی نسبت به اجاره آپارتمان یا اجاره خانه همراه است. از آنجایی که همه افراد در زمان خرید آپارتمان قصد اقامت درازمدت در مسکن مورد نظر را دارند بنابراین باید به دنبال ملکی باشند که آنها و خانواده‌ شان را برای دراز مدت راضی نگه دارد. از سخت گیری نترسید و صبر کنید تا زمانی که خانه ی مطلوبتان را پیدا نمایید. در ذیل به ارائه بعضی از نکات اساسی که می بایست در هنگام خرید آپارتمان مد نظر داشته باشید پرداخته شده است.


 نکات مهم در خرید آپارتمان
پیش از خرید آپارتمان یا خانه سبک مسکن مورد نظر خود را مشخص نمایید.

محله ی اطراف خانه یا آپارتمان

به یاد داشته باشید که ملک شما در یک حباب قرار ندارد. خانه شما بخشی از یک جامعه بزرگتر است که شما به صورت روزانه در آن حضور خواهید داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیار مهم است که قبل از خرید آپارتمان، محله ای را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. پیش از خرید خانه می توانید این سوالات را از خود بپرسید. آرامش حومه شهر را ترجیح میدهید یا انرژی زیادی مراکز شهر را؟ آیا می خواهید هر روز صبح به یک کافی شاپ بروید یا اینکه در آرامش فضای خانه صبحانه تان را میل کنید؟ آیا ترجیح می دهید همسایگان کمی داشته باشید؟ و...
پیش از خرید آپارتمان در صورت امکان با اتومبیل به محله مورد نظر رفته و مدتی را در آنجا بگذرانید. برای صرف غذا به رستوران ‌های محله بروید و در یک پارک نزدیک به خانه مورد نظرتان قدم بزنید. به این شکل از امکانات موجود در محله، بافت فرهنگی و اجتماعی، امنیت و... آن باخبر خواهید شد.

سن ملک

خرید خانه‌های قدیمی‌تر و خانه‌های جدید هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین لازم است قبل از خرید خانه به بررسی این مزایا و معایب پرداخته شود.

ظاهر خانه

از آنجایی که ظاهر خانه یکی از اولین چیزهایی است که شما و دیگران را مجذوب خود می کند بنابراین پیدا کردن سبک خانه متناسب با شخصیت شما در ایجاد احساس رضایت از خرید ملک مذکور بسیار موثر خواهد بود.

توجه به فضای مورد نیاز برای خانواده در هنگام خرید آپارتمان

یکی دیگر از نکاتی که می بایست در هنگام خرید خانه به آن توجه کرد، وجود فضای مورد نیاز برای اعضای خانواده است. در این رابطه علاوه بر وضعیت و تعداد فعلی افراد خانواده باید برنامه های آینده خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر در آینده خواهان بچه دار شدن هستید می بایست به تعداد فرزندان احتمالی در خانه مورد نظر اتاق وجود داشته باشد.

نقشه خانه

خانه ها بر اساس نقشه های متنوعی ساخته می شوند. ممکن است در یک خانه 200 متر مربعی بیشتر فضا را به قسمت نشیمن اختصاص داده باشند در حالی که در خانه ای دیگر با همین متراژ روی اتاق خواب های بزرگ تر تمرکز شده باشد. با توجه به اینکه بازسازی خانه کاری پر هزینه و زمان بر میباشد بهتر است در هنگام خرید آپارتمان بر روی طرحی تمرکز کنید که تا حد امکان به ایده آل شما نزدیکتر است.
چه در هنگام خرید آپارتمان و چه در زمان اجاره آپارتمان باید به نکات خاصی توجه کرد. برای اطلاع از این نکته ها و بستن قرارادی مطلوب در این زمینه می توانید به مجله تخصصی املاک، سامان724 به آدرس  saman724.com مراجعه کرده و از مقالات مفیدی که در این وب سایت قرار گرفته بهره مند شوید.


 نکات مهم در خرید آپارتمان
پیش از خرید خانه بهتر است لیست ویژگی های خانه مورد نظر خود را بنویسید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28567
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید