امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نکات مهم برآورد هزینه ساخت استخر شنا از زبان مدیر طبیعت سازان


1401/07/27
کد خبر : 27007
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

طراحی استخر به دو صورت متفاوت انجام می شود: استخرهای روباز در محیط بیرون یا استخرهای سرپوشیده. کیفیت به عنوان مهمترین مسئله در ساخت استخر مطرح می شود. شرکت طبیعت سازان به تمام ویژگی های این کار توجه می کند و ساخت استخر در تهران و ساخت استخر در کرج با توجه به شرایط آب و هوایی این مناطق و مطابق با استانداردهای بین المللی کیفیت و با استفاده از مصالح بادوام، از جمله خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می کند.

ساخت استخر

معیارهای مهم در ساخت استخر

 عوامل بسیار مهمی وجود دارد که باید هنگام ساخت استخر در نظر گرفته شوند. همه این عوامل باید قبل از انجام پروژه استخر در نظر گرفته شود و سپس این پروژه ساخت، آغاز شود. برخی از این عوامل، شامل موارد زیر می باشند:
    از بین بردن ترک های بتن استخر
    عایق کاری داخل استخر
    پوشش موزاییک و کاشی دیوار و کف استخر
    تاسیسات مکانیکی استخر
باید از انواع موقعیت هایی که ممکن است در ساخت استخر خطری ایجاد کنند، جلوگیری شود. با توجه به اینکه کودکان به همراه بزرگسالان وارد استخر می شوند، باید طراحی هایی انجام شود تا از آسیب دیدن کودکان جلوگیری شود.

مراحل ساخت استخر

مراحل زیادی برای ساخت استخر وجود دارد که ما در این مقاله به طور کل، به آنها می‌پردازیم.
 اول از همه باید یک بررسی کلی در محلی که قرار است در آن استخر ساخته شود، انجام بگیرد و مناسب ترین محل انتخاب شود و در غیر این صورت جابجایی صورت گیرد؛ یعنی اگر آن منطقه برای ساخت استخر مناسب نیست، باید محل دیگری برای آن انتخاب شود. بعد از این کار، ساخت و ساز یا فونداسیون آغاز می شود. اولین کار برای شروع پروژه ساخت استخر، حفاری می باشد و پس از آن تمام عملیات انسداد و زهکشی محل انجام می شود و بعد از بتن کاری، کف و دیواره های استخر، ساختاری سخت و مستحکم پیدا می کنند. این ساختار مستحکم در واقع اسکلت استخر است؛ ساخت اسکلت استخر برای بررسی استخر از نظر دارا بودن هر گونه مشکل در طراحی و داشتن عمق مطلوب اهمیت دارد. برای این کار از چوب و فلز زیادی استفاده می شود و پس از ساخت قالبی برای استخر، اولین نمای استخر قابل مشاهده خواهد بود. در صورت مشاهده مشکلی در روند ساخت استخر، پروژه متوقف شده و پس از رفع هر گونه مشکل، این روند ادامه می یابد و کاشی و سرامیک های استخر بر روی این اسکلت نصب می شوند. همه این مراحل همزمان با تبادل نظر فوری با مشتری و توسط کارکنان حرفه‌ای و ماهر انجام می شود.

ساخت استخر


یکی دیگر از مراحل مهم ساخت استخر شنا، عایق بندی محلی است که استخر در آنجا ساخته خواهد شد زیرا ضد آب بودن این مکان حائز اهمیت است و عدم عایق بندی درست و وجود مشکل در بستر استخر موجب نشت های بزرگی می شود و در مدت کوتاهی، استخر قابلیت استفاده خود را از دست می دهد. مرحله عایق بندی، باید پیش از کاشی کاری و سرامیک کاری باشد. ما برای اعمال کاشی و سرامیک از مرغوبترین چسب ها استفاده می کنیم تا استخر مورد نظر یک عمر ماندگاری داشته باشد.
پس از تمام این فرایندها، استخر برای اولین بار با آب پر می شود تا از کیفیت ساخت استخر اطمینان حاصل شود. به این صورت که استخر به مدت یک روز آزمایش می شود و اگر مانعی برای استفاده وجود نداشته باشد، می توان شنا در استخر را شروع کرد. بسته به بودجه ای که در نظر گرفته اید، می توان از طیف وسیعی از تجهیزات رفاهی و تفریحی از جمله شومینه، آشپزخانه در فضای باز، تخت و صندلی چوبی، وسایل بازی بچه ها و دوش در فضای باز استفاده کرد.

هزینه ساخت استخر چقدر است؟

ارائه اطلاعات واضح در مورد هزینه ساخت استخر شنا امکان پذیر نیست. بسته به منطقه مورد نظر برای ساخت، شرایط زمین، مصالح بکار گرفته شده و برخی مشکلات موجود در روند ساخت، قیمت متفاوت است. یکی دیگر از عوامل مهم در هزینه ساخت استخر، اندازه آن است. هر چه مساحت بزرگتر باشد، هزینه های کار و مصالح، بیشتر خواهد بود و به طبع قیمت نیز رشد می کند.

ساخت استخر

ساخت استخر چقدر طول می کشد؟

مدت زمان ساخت استخر مخصوصا ساخت استخر در تهران بسته به شرایط مختلف، متفاوت است. اندازه مساحت، کیفیت مصالح مورد استفاده و طراحی خاص استخر از جمله مواردی است که در طول روند ساخت، تاثیر گذار هستند. متوسط زمان ساخت برای یک استخر کلاسیک با اندازه استاندارد، بدون هیچ ویژگی اضافی حدود یک هفته است. با این حال، بسته به شرایط ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

در ادامه برخی از قوانین ساخت استخر را آورده ایم:
1. تمامی بخش ها و سطوح استخر، باید دارای لبه هایی بدون زاویه برای جلوگیری از هرگونه خطر جانی باشد.
2. سیم کشی های برق استخر باید از داخل یک کانال یا لوله عبور کنند و از هرگونه رطوبتی دور باشند. استفاده از کابل های ضد آب ضروری است.
3. مصالحی که اطراف لبه های استخر را پوشش می دهند نباید لیز و لغزنده باشند و در اطراف استخر باید از پوشش های غیر لغزنده استفاده شود.
4. پوشش داخل استخر باید کاملا صاف باشد و تحت هیچ عنوان در اثر مواد شیمیایی مثل کلر موجود در آب استخر، دچار آسیب نشود و برای افرادی که از استخر استفاده می کنند خطری ایجاد نکند.
5. چراغ های به کار گرفته شده در استخر باید از نوع ضد آب و حداکثر 12 ولت باشند و در محلی نصب شوند که احتمال برخورد اشخاص با آنها کم باشد.
6. تمامی کلید و پریز ها باید دور از محوطه استخر های سرپوشیده نصب شوند یعنی در محیطی که فاقد رطوبت باشد.
7. تمامی وسایل و تجهیزات فلزی موجود در استخر از جمله دستگیره ها، نردبان ها و اتصالاتی از این قبیل باید پوششی ضد زنگ داشته باشند.
8. استفاده از سیستم تهویه مناسب در رختکن و سایر قسمت های استخر های سرپوشیده ضروری می باشد.
شرکت طبیعت سازان فعالیت خود را از 20 سال پیش در زمینه ساخت استخر ، سونا ، جکوزی و... در شهرهای بزرگ مانند ساخت استخر در تهران ، خوزستان ، لرستان ، مازندران ، گیلان ، گرگان و ... آغاز کرد.
برای مشاوره و اطلاع از هزینه های ساخت استخر ، از وب سایت طبیعت سازان به آدرس www.artampools.com دیدن کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27007
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید