امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

نکات طلایی در خریداری قطعات یدکی ماکسیما


1401/07/27
کد خبر : 27708
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

در سال 1380 تولید ماکسیما در کشور ایران آغاز شد. ماکسیما در آن زمان تنها خودرو لوکسی بود که به عنوان تولید داخلی شناخته می شد. هم چنین از بدو ورود به بازار خودرو و اتومبیل، با استقبال بسیاری از مصرف کنندگان مواجه شد. لوازم یدکی ماکسیما جزو محصولاتی است که به دلیل عدم تولید خودرو ماکسیما در کشور ایران از سال 1391، تهیه نمودن آن ها کاری دشوار می باشد.
لازم است بدانید که با وجود این که 9 سال از توقف تولید این ماشین لوکس می گذرد، باز هم بسیاری از افراد به استفاده از تمایل نشان می دهند و می توان تردد آن را در جاده های سراسر کشور مشاهده نمود!


 قطعات یدکی ماکسیما

آشنایی با لوازم یدکی ماکسیما

همان طور که می دانید، هر خودرویی از بخش ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است که اتومبیل ماکسیما از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه قطعات یدکی ماکسیما را به صورت کامل برای شما نام خواهیم برد.

جلوبندی ماکسیما از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟

فنر ها، کمک فنر ها، طبق ها، بوش یا همان سیبک، جزو لوازم یدکی ماکسیما هستند که در دسته بندی جلوبندی قرار می گیرند.
سیستم تعلیق خودرو به بخشی گفته می شود که ارتباط بین شاسی و اتاق خودرو را با مسیر حرکت برقرار می نماید. این امر باعث می شود تا از انتقال ضربات ناشی از حرکت به سرنشین های خودرو، جلوگیری شود.
قطعات جانبی ماکسیما که به عنوان جلوبندی معرفی شدند، وظایفی منحصر به فرد دارند که نتیجه آن فراهم آوردن آسایش و آرامش سرنشین های خودرو می باشد.

با قطعات جانبی ماکسیما بیش تر آشنا شوید

فنر ها

فنر ها نقش مهمی در سیستم تعلیق بر عهده دارند. تمامی ضربه ها و ارتعاشاتی که به چرخ های ماشین در اثر حرکت وارد می گردد، از طریق فنر ها جذب می شود تا سرنشین ها تکان نخورند و در زمان حرکت احساس آرامش بیش تری داشته باشند. فنر ها که در دسته لوازم یدکی ماکسیما قرار می گیرند از انواع مختلفی تشکیل شده اند که از مهم ترین آن ها می توانیم به فنر اول، فنر پیچشی و فنر تخت اشاره کنیم.

کمک فنر

همان طور که پیش تر گفته شد، در زمان حرکت خودرو، ضرباتی به بخش های مختلف وارد می شود که لاستیک ها یکی از آن بخش ها می باشد. فنر های موجود در جلوبندی خودرو این ضربات را به خود جذب می کنند. در زمان جذب نمودن ضربات توسط فنر ها، خود به نوسان درمی آیند و مدتی طول می کشد تا این نوسان بایستد. کمک فنر این نوسانات ناشی از ضربات را تحت کنترل خود دارد.

طبق ها

طبق ها در واقع به بازو هایی گفته می شود که سیستم جلوبندی را به شاسی خودرو متصل می کنند. طبق ها از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ های خودرو اتصال پیدا کرده اند.

بوش یا سیبک

سیستم جلوبندی خودرو به این دلیل که در اثر حرکت خودرو ضربات زیادی را متحمل می شود، بسیار مهم است که اتصالات آن محکم در جای خود قرار گرفته باشند. گاهی نیاز می باشد تا در اتصالات حرکت چرخشی به وجود آید که سیبک چنین اتصالاتی را مهیا می کند.


 قطعات یدکی ماکسیما

7 عامل خرابی جلوبندی

جلوبندی یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های ماکسیما و به طور کلی هر خودرو می باشد. لازم است بدانید که قطعات جانبی ماکسیما و اجزای بسیاری از جمله موتور ماشین در قسمت جلوبندی جای گرفته اند. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث خرابی جلوبندی ماکسیما شود، دست انداز ها و چاله های موجود در جاده ها و خیابان ها می باشد. در ادامه عوامل خرابی جلوبندی ماکسیما را برای شما شرح خواهیم داد.

دلایل خرابی جلوبندی ماکسیما

•    آج لاستیک
•    بالانس نبودن چرخ ها
•    خرابی بلبرینگ چرخ
•    خرابی کمک فنر
•    خرابی دیسک ترمز
•    خرابی سیبک
•    میزان نبودن فرمان

آج لاستیک

انتخاب لاستیک های مناسب برای خودرو به خصوص لاستیک های جلویی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در صورتی که لاستیک دچار ساییدگی شود، تاثیرات منفی و مخربی زیادی را بر روی جلوبندی خودرو می گذارد. همین امر نیز می تواند باعث از بین رفتن جلوبندی به مرور زمان شود.

بالانس نبودن چرخ ها

بالانس نبودن لاستیک های خودرو به خصوص لاستیک های جلویی، می تواند باعث آسیب رسیدن به جلوبندی شود. در صورتی که لاستیک ها بالانس نباشد، به راحتی باعث لرزش فرمان می شود. در نهایت به مرور زمان به جلوبندی و لوازم یدکی ماکسیما آسیب خواهد رسید.

خرابی بلبرینگ چرخ

در صورتی که بلبرینگ چرخ آسیب ببیند، صدای خاصی از آن تولید می شود. همین مسئله می تواند باعث شود تا شما متوجه خرابی قطعات یدکی ماکسیما شوید. در صورتی که احساس می کنید فرمان ماشین می لرزد، باید برای بررسی بلبرینگ اقدام کنید.

خرابی کمک فنر

همان طور که پیش تر اشاره شد، کمک فنر به دلیل این که تمام ضربات ناشی از حرکت خودرو را می گیرد، نقش بسیار مهم و چشم گیری را در سیستم تعلیق خودرو ایفا می نماید. در صورتی که کمک فنر که یکی از قطعات یدکی ماکسیما می باشد، آسیب ببیند، شما با مواردی مانندلرزش خودرو و لرزش فرمان مواجه خواهید شد.

خرابی دیسک ترمز

در زمان ترمز کردن، در صورتی که ماشین بلرزد، باید برای خرید لوازم یدکی ماکسیما اقدام کنید. بهتر است برای تهیه نمودن دیسک ترمز از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

خرابی سیبک

سیبک خودرو نباید در راستای محور قائم، حرکت عمودی از خود نشان دهد. در واقع سیبک در راستای عمودی باید به اندازه ای سفت باشد که حرکت آن با دست غیر ممکن شود. در صورتی که سیبک ماکسیما شما آسیب دیده است، برای تعویض آن اقدام کنید تا از خرابی در قسمت جلوبندی ماکسیما خودداری شود.

میزان نبودن فرمان

در صورتی که فرمان خودرو شما دچار لرزش شده است، این امکان وجود دارد که زوایای فرمان به درستی تنظیم نشده اند. شما می توانید با استفاده از یک تنظیم فرمان، لرزش فرمان خودرو را بر طرف کنید.

نحوه خرید و قیمت لوازم یدکی ماکسیما

همان طور که پیش تر گفته شد، ماکسیما از سال 1391 در ایران تولید نشده و لوازم یدکی آن شاید به سختی در بازار مشاهده شود. از این رو خرید و قیمت قطعات یدکی ماکسیما برای مصرف کنندگان این خودرو از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.
فروشگاه عظیمی، یکی از عرضه کنندگان قطعات یدکی ماکسیما می باشد که تمامی بخش ها و لوازم یدکی مورد نیاز خودرو شما را به صورت فابریک و با کیفیتی بی نظیر فراهم نموده است. قیمت لوازم یدکی ماکسیما، با در نظر گرفتن کیفیت و مرغوبیتی که دارد، کاملا برای شما مقرون به صرفه می باشد. در صورت نیاز می توانید برای خرید قطعات یدکی ماکسیما با مشاورین فروشگاه عظیمی در تماس باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27708
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید