امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

نکاتی که در زمان خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنیم


1401/07/27
کد خبر : 27522
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

چرا خرید ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم ضروری زندگی افراد در این دوره محسوب می‌شود، با نزدیک شدن به‌ روزهای سرد و با توجه به شیوع ویروس کرونا در این دوره، استفاده افراد از ماشین لباسشویی افزایش بیشتری پیدا کرده است، در این مطلب قصد داریم مواردی را که در انتخاب و خرید ماشین لباسشویی خوب به ما کمک می‌کند را آموزش ببینیم.
برای خرید و انتخاب ماشین لباسشویی برای منزل، محل کار یا آپارتمان خود علاوه بر قیمت ماشین لباسشویی، باید به عوامل مهم‌تر و متعدد دیگری توجه کنید، خرید ماشین لباسشویی به‌عنوان وسیله‌ای کاربردی در هر منزل، نیازمند بررسی و مطالعه دربارهٔ محصولات موجود در بازار می‌باشد.

چه نکاتی را در خرید ماشین لباسشویی رعایت کنیم؟

برای خرید ماشین لباسشویی رعایت برخی از نکات می‌تواند به شما برای انتخاب محصولی با کیفیت و کارایی بالا کمک کرده، دقت و توجه شما در نگهداری و رعایت اصول مربوط به آن دستگاه موجب طول عمر آن نیز خواهد شد و با توجه به این نکات کمتر به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز پیدا میکنید.


 خرید ماشین لباسشویی

توجه به برچسب انرژی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی وسیله ‌ای کاربردی است که در هفته حداقل دو بار از آن استفاده می‌کنیم، هنگام خرید ماشین لباسشویی به برچسب ماشین لباسشویی توجه کنید، دستگاهی را خریداری کنید که مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

گواهی NSF

دستگاهی که گواهی‌نامه بنیاد ملی بهداشت (NSF) را داشته باشد، دستگاهی است می‌تواند 99 درصد باکتری‌ها را در فرایند شست‌وشو از بین ببرد.

ضمانت‌نامه و گارانتی

هنگام خرید ماشین لباسشویی به ضمانت‌ نامه و گارانتی آن توجه کنید چراکه در صورت بروز مشکل کارایی بسیار بالایی دارد و هنگام تعمیر و تعویض دستگاه می‌توانید از آن استفاده کنید.

انواع ماشین لباسشویی برای خرید

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

ماشین لباسشویی اتوماتیک دستگاهی است که پس از روشن شدن، پودر را در محفظه مشخص می‌ریزید و برنامه دستگاه را تنظیم می‌کنید، دستگاه به‌ صورت اتوماتیک شروع به شست‌وشو می‌کند.
ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک، دستگاهی است که باید خودتان آب را به مخزن آن اضافه کنید، کارکرد ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک دوقلو به این‌گونه است که پس از شست‌وشو باید خودتان لباس‌ها را از ماشین درآورده و داخل قسمت خشک‌کن بریزید.
1. ماشین لباسشویی درب از بالای معمولی
2. ماشین لباسشویی درب از بالای دوقلو
3. ماشین لباسشویی درب از جلو
ماشین لباسشویی درب از بالا
در ماشین لباسشویی درب از بالا پس از پر شدن مخزن از آب، همزن می‌چرخد و شستشو انجام می‌شود، قیمت این مدل از لباسشویی کمتر از سایر مدل‌هاست و به دلیل کوچک بودن جای کمی را اشغال می‌کنند و استفاده از آن‌ها ساده و راحت است، مصرف آب زیاد است، این دستگاه پرسروصداست و ظرفیت آن‌ها 3 تا 7 کیلوگرم است و تنها قابلیت شست‌وشو دارد.


 خرید ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی درب از بالا دوقلو

در ماشین لباسشویی دوقلوی درب از بالا از روش معلق شدن برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌شود، این دستگاه به علت ظرفیت محدود آب کمتری استفاده می‌کند و به دلیل چرخش با سرعت‌بالا بازدهی زیادی دارد، این دستگاه نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالای معمولی ظرفیت بیشتری دارد و علاوه بر قابلیت شست‌وشو، خشک‌کن دارد.

ماشین لباسشویی درب از جلو

شست و شوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی درب از جلو از طریق بلند شدن لباس‌ها و پرتابشان در آب انجام می‌شود، بازدهی بالایی دارند و علاوه بر شست‌وشو از قابلیت‌های دیگری برخوردارند، این دستگاه لرزش و صدای زیادی ندارد.

ظرفیت ماشین لباسشویی

 یکی از ویژگی‌های مهم دیگر برای خرید ماشین لباسشویی توجه به میزان ظرفیت دستگاه است، هنگام خرید باید به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کرده و با در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده و میزان لباسی که در یک دور شست‌وشو در ماشین لباسشویی می‌ریزید ظرفیت ماشین لباسشویی‌تان را انتخاب کنید.

نوع موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباس‌شویی‌ها به دودستهٔ تسمه‌ای و بدون تسمه تقسیم می‌شوند.

موتور تسمه‌ای:

در این دستگاه موتور در قسمت پایین مخزن قرار دارد، با چرخش تسمه‌ها مخزن حرکت می‌کند، به دلیل وجود تسمه صدا و لرزش دارند و قیمتشان ارزان‌تر است.

موتور غیر تسمه‌ای:

در این دستگاه موتور در قسمت پشت مخزن قرار دارد، این مدل صدا و لرزش کمتری دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

سرعت چرخش

به‌سرعت چرخش مخزن در هر دقیقه اشاره دارد، با بالاتر رفتن سرعت چرخش مخزن شست‌وشو سریع‌تر می‌شود و خشک‌کن بهتر عمل می‌کند درنتیجه لباس‌ها زودتر خشک می‌شوند.

برنامه‌های متنوع شست‌وشو

با توجه به تولیدات ماشین لباسشویی‌های جدید و مطابق با فناوری روز دنیا انتخاب دستگاهی که برنامه‌های تنظیمات جدیدتر و متفاوت‌تری نسبت به سایر ماشین لباسشویی‌ها قدیمی دارند باعث می‌شود که شست‌وشو آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.
برنامه‌های استاندارد یک ماشین لباسشویی شامل تنظیمات برای شستن پارچه‌های نخی، پشمی و دیگر تنظیمات می‌شود، تنظیمات شست و شوی لباس کودک و برنامه‌های خاص دیگری که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، از ویژگی‌های ماشین لباسشویی‌های جدید است.


 خرید ماشین لباسشویی

برنامه شست‌وشوی لباس‌های تیره

شست و شوی لباس‌های تیره و تغییر رنگ لباس‌ها یکی از دغدغه‌های افراد در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی می‌باشد، یکی از برنامه‌های جدید ماشین لباسشویی‌ها شست و شوی لباس‌های تیره بدون تغییر رنگ و بوری در دمایی استاندارد می‌باشد، تنظیم این برنامه از قرمزی و ایجاد شوره‌های سفید در لباس‌ها جلوگیری می‌کند.
برای شست و شوی لباس‌ها با استفاده از برنامه مخصوص از مایع لباسشویی مناسب برای البسه تیره استفاده کنید.

برنامه شستشو با تأخیر

همان‌طور که میدانید اگر لباس‌ها را پس از شست‌وشو بلافاصله از ماشین لباسشویی درنیاوریم و مدت زیادی در ماشین لباسشویی بمانند چروک شده و بو می‌گیرند، برنامه شست‌وشو با تأخیر برنامه ماشین لباسشویی‌های جدید است که از طریق آن می‌توانید زمان شروع شستشو را بین ۶ تا ۳۶ ساعت انتخاب کنید تا نگران شست و شوی لباس‌ها و چروکی و بوی بد ماشین لباسشویی نشوید.

برنامه شستشوی لباس‌های ترکیبی


 از این برنامه برای شست و شوی همه لباس‌ها با جنس‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید و بهترین برنامه برای شستن انواع لباس‌هاست که می‌توان هم ‌زمان برای شست و شوی لباس‌های نازک و ضخیم و... از این برنامه استفاده کرد، دقت داشته باشید که برای شست و شوی لباس‌های بسیار حساس از برنامه مخصوص به خودش استفاده کنید.

دور خشک‌کن در لباسشویی

با استفاده از این برنامه می‌توانید لباس‌هایتان را خشک‌کنید، همچنین از طریق این برنامه می‌توانید سرعت خشک‌کردن را افزایش دهید.

اضافه کردن لباس در حین شست‌وشو

با این برنامه در ماشین لباسشویی‌ های نسل جدید نگران لباس‌های فراموش ‌شده‌ تان نباشید، با استفاده از این گزینه می‌توانید لباس‌هایی را که فراموش کردید، در حین شستشو به دستگاه اضافه کنید.

کنترل از طریق وای‌فای

یکی دیگر از ویژگی‌های لباسشویی‌های امروزی کنترل ماشین لباسشویی از طریق وای فای می‌باشد، این ویژگی به شما کمک می‌کند که هنگام شست و شوی لباس‌ها به کارهای دیگرتان رسیدگی کنید و همچنین فرایند شست‌وشو را زیر نظر داشته باشید.
منبع


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27522
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید