امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نکاتی برای مراقبت بیشتر در روزهای کرونای شدت یافته


1401/07/27
کد خبر : 26635
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 21 نفر

 اما این بار از عادت و تکرار گذشته است. کرونا بیداد می کند. هر روز با رنگ و بویی نو وارد میدان می شود و ما را به مبارزه فرا می خواند. اما آیا این بار نیز پیروز می شود؟ آیا ما می توانیم باز هم موارد بیشتری را رعایت کنیم و غول بی شاخ و دم کرونا را شکست دهیم؟ غولی با اندازه کوچک که توانسته با وارد شدن به بدن خیلی ها سیستم ایمنی را از کار انداخته و فرد میزبان را از پای در بیاورد. دیگر نام پروتکل های بهداشتی مراقبت از کرونا عادی شده است و کلمه پروتکل حتی به تنهایی ما را به یاد کرونا می اندازد. شاید این یادگار کرونا باشد. در این وضعیت خطرناک تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که موارد پیش گیرانه را با شدت خیلی بالا تر و بدون خطا رعایت کنیم. مواردی که به شرح زیر هستند:

پرهیز از رفت و آمدهای خانوادگی

بهترین محیط برای انتقال کرونا فضاهای سر بسته است. فضای خانه یا اتاق یا هر جای سرپوشیده دیگری می تواند بستر انتقال ویروس کوید نوزده را آماده تر کند. به همین دلیل است که مدام تاکید می شود از دور همی ها پرهیز کنید. دورهمی هایی که روزی ما را به آن تشویق می کردند. اما این روزها می توانند برای ما خطرناک باشند. فضای سربسته ای که فاقد گردش باشد این روزها بسیار خطرناک است و ریسک انتقال ویروس را بیشتر می کند. پس تعارف را کنار بگذاریم. بدون رودرواسی دعوت به میهمانی ها را رد کنیم و میهمانی نگیریم تا این روزها نیز بگذرد.

رعایت فاصله اجتماعی

فاصله یک تا دو متر حداقل فاصله برای در امان ماندن است. این فاصله برای زمان هایی در نظر گرفته شده است که مجبوریم در صف نانوایی، صف خرید کالا و... باشیم. بهتر است این فاصله را رعایت کنیم. اگر دیدید یکی از افراد حاضر در جمع به شما نزدیک شده است با لحن ملایم و با مهربانی به او بگویید که با رعایت فاصله هم مراقب شما و هم مراقب خودش باشد.

به حداقل رساندن مراجعه به بانک و ادارات

خیلی از ما روزهایی در ماه را برای انجام امورات بانکی به بانک مراجعه می کردیم. اما امروزه نرم افزارهای اینترنتی و خدمات اینترنت بانک به ما این اجازه را می دهند که بدون مراجعه به شعبه خیلی از کارهای بانکی را انجام دهیم. برخی کارهای بانکی مثل پرداخت قبوض و... را به راحتی می توانیم با این نرم افزارها به صورت غیر حضوری انجام دهیم. بدون این که نیاز باشد در این روزهای خطرناک به بانک که یکی از جاهای پرخطر محسوب می شود مراجعه کنیم.


 ماسک سه بعدی

به حداقل رساندن خریدهای غیر ضروری

این روزها سلامتی از همه چیز مهم تر است. همه در حال جنگ برای پیروزی هستیم تا به سلامتی برسیم. پس بهتر است با کارهای بیهوده و رفت و آمدهای غیر ضروری این در گران بها را ارزانی در اختیار کرونا نگذاریم. رفتن به فروشگاه ها مشخص نیست چه عواقبی داشته باشد. این روزهای خطرناک که کرونای شدت یافته بیداد می کند بهتر است تنها برای خرید مایحتاج ضروری خود از خانه خارج شویم و برای خرید چیزهایی که خیلی هم مهم نیستند تنها به خاطر تفریح از خانه خارج نشویم.


  ماسک سه بعدی

در جاهای شلوغ دو ماسک بزنید

اگر مجبور هستید برای کاری اداری و یا هر چیز دیگری به جایی بروید که می دانید پر از جمعیت است از دو ماسک همزمان استفاده کنید. استفاده از دو ماسک همزمان به دلیل این که لایه ها تعدد می یابند می توانند فیلتراسیون ویروس را دو چندان کند. در ماسکهای پزشکی کش دار ساده که از سه لایه ساخته می شوند یکی لایه از جنس ملت بلون وجود دارد. این لایه در وسط دو لایه دیگر است و ورود و خروج ویروس را فیلتر می کند. وقتی دو ماسک می زنید در واقع دو فیلتر ویروس دارید و این می تواند سد قوی تری شود برای این روزهای کرونایی و آن هم از نوع کرونای شدت یافته. یک روش دیگر هم وجود دارد که فیلتراسیون ویروس را بیشتر می کند. این روش می تواند جایگزین استفاده از دو یا چند ماسک شود. آن هم استفاده از ماسک سه بعدی است که لایه های بیشتری دارد. این ماسک ملت بلون های بیشتری دارد و می تواند جلوی نفوذ ویروس را به خوبی بگیرد.

الزام ضدعفونی کردن

دیگر همه ما در کیف خود یک ضدعفونی کننده داریم که هر جا می ریم با ماست. می دانیم که پس از استفاده از دستگاه عابر بانک و قبل از دست زدن به سایر وسایل باید دستان خود را به خوبی ضدعفونی کنیم. ضدعفونی کردن پس از استفاده از دستگاه های عمومی و در هنگام دست زدن به سطوح پر خطری چون میله های اتوبوس و مترو، دکمه های آسانسور و... بسیار مهم است. چرا که یکی دیگر از راه های انتقال کرونا پس از راه تنفسی انتقال از طریق سطوح است. سطوحی که بیشتر توسط مردم استفاده می شوند ریسک بالاتری دارند و پس از تماس دست و وسایل با آن ها باید از ضدعفونی کننده استفاده کنیم. حتی میوه ها و سبزی جات را نیز باید با محلول های مخصوص ضدعفونی کنیم.


  ماسک سه بعدی

پرهیز از سفرهای تفریحی و غیر ضروری

مسافرت رفتن این روها از خطرناک ترین کارهاست. با این رفت و آمد می تواند کرونا نیز همسفر شما شود. در این سفرها کرونا می تواند از شهری به شهر دیگر سفر کند. با این سفرهای غیر ضروری کار کرونا را راحت تر کرده اید. خیل از کسانی که در این روزها به سفر رفته اند در بین مبتلایان و خیلی هایشان در بین جان باختگان بوده اند. پس بهتر است بیشتر تحمل کنیم. تحمل حضور کرونا سخت تر از سفر نرفتن است. بهتر است این روزها خود را با کارهای دیگری مثل مطالعه سرگرم کنیم و از سفرهای تفریحاتی و غیر ضروری بپرهیزیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26635
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید