امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

نکاتی برای خرید تیشرت مردانه


1401/07/27
کد خبر : 28648
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

تیشرت و پولوشرت مردانه یکی از لباس های پرطرفدار در بین مردان است که به دلیل کوتاه بودن آستین هایش، معمولا در فصل تابستان بیشتر کاربرد دارد. اما امروزه تنوع رنگ و طرح این نوع لباس به حدی زیاد است که برخی حتی آن را زیر کت و شلوار نیز می پوشند یا برای سالن های ورزشی استفاده می کنند.

اگر قصد دارید با خرید تیشرت یقه دار یا هر تیشرت دیگری، استایل جذابی داشته باشید و احساس راحتی کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید. در ادامه ضمن معرفی تیشرت و دسته بندی های آن، نکاتی را توضیح می دهیم تا با دقت به آن ها، همیشه مناسب ترین و بهترین نوع این لباس را بخرید.


تیشرت و پولوشرت مردانه

تیشرت مردانه چیست؟


در زبان انگلیسی کلمه شرت یا shirt یعنی پیراهن مردانه و به تیشرت ها یا پیراهن های آستین کوتاه و جلو بسته ای اشاره می کند که اگر آستین های آن ها را به حالت افقی قرار دهیم، به شکل حرف T انگلیسی خواهند بود.

در گذشته مردان از این نوع لباس به عنوان زیر پوش و عرق گیر برای زیر لباس اصلی خود استفاده می کردند. اما به مرور زمان و به علت راحتی آن ها، به لباس کارگران تبدیل شدند. این سبک پوشش کم کم در بین مردان عادی شد تا جایی که از یک قرن و نیم پیش تا به حال یک نوع لباس اصلی مردانه به شمار می آید.

به عقیده افراد زیادی مارلون براندو اولین فردی بود که در سال 1950 یک تیشرت ساده سفید را در فیلم اتوبوسی به نام هوس، به جای لباس های روزمره و اصلی پوشید.

پس از این فیلم بسیاری از مردان در سراسر دنیا با تبعیت از ستاره محبوب خود، شروع به پوشیدن تیشرت های ساده در کوچه و خیابان کردند. بنابراین تولیدکنندگان بسیار زیادی هم خط تولید خود را به تولید این لباس تغییر دادند.

مدت زمان کوتاهی پس از اکران این فیلم، شخصی به اسم دیوی یک کمپین تبلیغاتی راه انداخت و عبارت Do it with Dewey را روی تیشرت های تبلیغاتی خود چاپ کرد. بعد از آن تولیدکنندگان عکس هایی از والت دیزنی را روی این نوع لباس چاپ کرده و کم کم طراحی های جدیدی را به آن اضافه کردند.

انواع تیشرت و پولوشرت مردانه


همان طور که اشاره کردیم تیشرت های مردانه امروز به یکی از لباس های اصلی آقایان تبدیل شده اند و تنوع بسیار زیادی در مدل، طرح و رنگ دارند. امروزه این لباس ها با انواع رنگ های شاد یا خنثی و طراحی های متفاوتی در دسترس همه مردم جهان قرار می گیرند.

مدل دوخت و همچنین طراحی اجرا شده روی تیشرت ها، آن ها را به چند دسته زیر تقسیم کرده است:

1. تیشرت چاپی


مدل های چاپی تیشرت مردانه، بیشترین استفاده را در بین مردم جهان دارند. این مدل اولین مرحله ایجاد تغییرات روی این لباس ها بود که با مرور زمان نیز محبوبیت خود را از دست نداده است. معمولا شرکت ها و کمپین های بزرگ و کوچک برای یکدست شدن و نظم کارکنان خود، تیشرت هایی با طرح یکسان را چاپ می کنند.

همچنین بعضی از این شرکت ها برای تبلیغات بیشتر و شناساندن نام خود به مردم، نام، لوگو یا شعارشان را روی تیشرت ها چاپ می کنند. سپس آن ها را با قیمت پایین و حتی رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

البته مطالبی که در بالا گفتیم به این معنی نیست که هر تیشرت چاپی مردانه، تبلیغات شرکت خاصی را روی خود دارد. بلکه بسیاری از تولیدکنندگان برای طرح دادن به محصولات خود، عکس ها یا نوشته های زیبایی را روی آن ها چاپ می کنند.

2. تیشرت یقه دار(پولوشرت)


از دیگر دسته بندی های اصلی تیشرت، تقسیم آن ها به یقه دار بودن یا بدون یقه است. در واقع تیشرت یک نوع تن پوش بدون یقه است که با گذشت زمان و تبدیل شدن آن به یک نوع لباس اصلی، تغییراتی مانند یقه دار شدن داشته است.

پولوشرت نامی است که تولیدکنندگان برای نامیدن این نوع لباس یقه دار استفاده کرده اند و مردم عادی نیز آن ها را با همین اسم می شناسند. این تیشرت خود شامل زیر مجموعه های زیر است:

    پولوشرتی که علاوه بر یک یقه مدل دار، دو یا چند دکمه نیز تا روی سینه دارد.

    یقه هفتی ها همان طور که از نامشان پیدا است، یک برش به شکل هفت یا V دارند که یقه آن ها به حساب می آید.

    یقه گردها ساده ترین و قدیمی ترین نوع این لباس هستند.

    تیشرت های یقه قایقی که برش آن ها به سمت شانه ها بازتر بوده و راحت تر از نوع یقه گرد هستند.

    یقه اسکوپ نیز از دیگر انواع تیشرت ها بوده که مانند مدل قایقی گرد است. اما برخلاف یقه گرد، به دور گردن نمی چسبد بلکه معمولا پایین تر از استخوان ترقوه قرار خواهد گرفت.

در میان این مدل ها، خرید پولوشرت مردانه پر تکرار تر است زیرا به دلیل یقه دار بودن رسمی ترین نوع تیشرت مردانه است که معمولا طرح های ساده تری نیز دارد. یقه گردها رایج ترین تیشرت های مردانه هستند و یقه اسکوپ ها را باید جدیدترین نوع تغییر روی زیرپوش های ساده کارگری 200 سال قبل بدانیم.


تیشرت و پولوشرت مردانه

3. تیشرت اسپرت


تیشرت ها از نظر کاربرد آن ها نیز به دو دسته اسپرت یا ورزشی و معمولی تقسیم می شوند. نوع ورزشی این لباس بسیار پرفروش است و تقریبا همه ورزشکاران آماتور یا حرفه ای از آن برای زمان تمرین یا مسابقات خود استفاده می کنند.

هر یک از انواع تیشرت یقه دار یا پولوشرت مردانه یا مدل های چاپی نیز می توانند اسپرت باشند. این دسته بندی نوع الیاف به کار رفته در این نوع تن پوش مردانه را نشان می دهد.

چون افراد در هنگام انجام فعالیت های ورزشی تعریق بیشتری می کنند، پس باید تن پوش های آن ها از جنس پلی استر نباشد. زیرا این پارچه ها با عرق کردن دمای بدن را بالاتر می برند یا به آن می چسبند، در نتیجه تنفس پوستی کاهش می یابد.

معمولا تیشرت های اسپرت را از الیاف طبیعی و سازگار با بدن تولید می کنند که این ویژگی ها از بروز بیماری های پوستی و کم شدن آب بدن در ورزشکاران جلوگیری می کند.

    تیشرت نایک مردانه


    تیشرت نایک مردانه برخلاف آنکه نام برندی خوش آوازه را به یدک می کشد محصولی مقرون به صرفه و در عین حال بهترین انتخاب برای خرید تیشرت مردانه است. این تیشرت می تواند نه یک تابستان که چند تابستان مهمان کمد لباستان باشد. نایک نامش را از نایکی، الهه پیروزی یونان وام گرفته و لوگوی آن با الهام از دو بال این الهه است.

    جنس تیشرت نایک که در بالا می بینید از نخ پنبه مرغوب بوده که از پرفروشترین پارچه های فصل گرماست. برخی مدل ها سایز دو ایکس لارج هم دارند که برای سایزهای بزرگ مناسب است.

    تیشرت های ساده و تک رنگ نایکی معمولا از نوع تیشرت یقه گرد هستند. قیمت فوق‌العاده مناسبی دارند. رنگ زرد آن که به یک لوگوی بزرگ نایک مزین شده با جین تیره و کفش سفید ست تابستانه بی نظیری می سازد. رنگ سرمه ای تیشرت را می توانید با جین آبی و کفش سفید مشکی بپوشید.

نکاتی برای خرید تیشرت مناسب مردانه


به احتمال زیاد شما نیز از طرفداران این نوع تن پوش هستید و حتما در خانه، مواقع استراحت یا برای ظاهر شدن در مجامع عمومی از آن استفاده می کنید. اما آیا هر نوع «تیشرت مردانه» با هر مدل، طرح و رنگی برای شما مناسب است؟

اگر می خواهید مناسب ترین تیشرت را برای خود یا همسران انتخاب کنید، پس حتما قبل از اقدام به خرید به این نکات توجه داشته باشید:

1. یقه


تیشرت ها یقه های مختلفی دارند که هر یک از آن ها مناسب افراد خاصی هستند و انتخاب نادرست می تواند استایل شما را زننده و نامناسب نشان دهد. پولوشرت ها برای همه مردان با هر نوع اندامی مناسب هستند و بیشتر افرادی که قصد دارند در عین راحتی تیپ رسمی تری داشته باشند، به سراغ آن ها می روند.

یقه هفتی ها به عنوان یک تیشرت راحت، بیشتر مناسب آقایانی هستند که می خواهند لاغرتر و کشیده تر به نظر برسند. این نوع یقه گردن را تا حدی بلندتر نشان می دهد، پس بهتر است مردان با گردن کوتاه آن را انتخاب کنند.

گردن افرادی که یقه گرد می پوشند، معمولا کوتاه تر به نظر می رسد. در نتیجه این نوع تیشرت نیز مناسب افراد با گردن بلند است. همچنین بسیاری از افراد زیر کت و شلوارهای اسپرت و غیر رسمی تیشرت می پوشند که مدل یقه گرد بهترین گزینه برای این نوع استایل است.

کسانی که می خواهند شانه های پهن تری داشته باشند، بهتر است یقه قایقی را انتخاب کنند. یقه اسکوپی ها نیز بیشتر مناسب نسل جوان و مردانی با تیپ های غیر رسمی هستند. این نوع یقه نیز گردن را کشیده تر و بلندتر نشان می دهد.

2. رنگبندی


یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید یک تیشرت مناسب در نظر بگیرید، رنگ آن است. امروزه شما محدودیتی برای انتخاب رنگ  نخواهید داشت، زیرا تولیدکنندگان مختلف از همه طیف های رنگی در تولید محصولات خود استفاده می کنند.

کاربرد و زمان استفاده از این نوع تن پوش معیار مهمی است که به شما در انتخاب بهترین نوع آن کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر اگر از آن استفاده ورزشی می کنید، بهتر است رنگ های روشن را انتخاب کنید. اما اگر این لباس جزو اصلی استایل روزانه شما است، دستتان در انتخاب رنگ بازتر خواهد بود.

همچنین برخی از افراد زیر کت و شلوارهای اسپرت، تیشرت می پوشند که رنگ آن می تواند با کت و شلوار آن ها یکی باشد. در این صورت ظاهر افراد جدی تر به نظر می رسد، مانند استایل بادیگارهای افراد سرشناس.

اگر شما نیز می خواهید کت و شلوار اسپرت خود را با یک تیشرت راحت بپوشید و ظاهر دوستانه تری داشته باشید، از رنگ های روشن مانند سفید یا کرم استفاده کنید.

رنگ های روشن یا شاد بهترین انتخاب ها برای استفاده در فصول گرم سال هستند، زیرا رنگ های تیره نور و گرمای خورشید را به خود جذب می کنند و دمای بدن را بالا می برند. از طرفی تن پوش های تیره بیشتر برای مکان های رسمی یا ست کردن با کاپشن در فصل های سرد سال مناسب هستند.

اگر دوست دارید لباستان را بدون توجه به سن خود انتخاب کنید، پس رنگ های شاد را توصیه می کنیم. اما اگر فکر می کنید این رنگ ها مناسب سن بالای شما نیستند، طیف رنگی خنثی و تیره را انتخاب کنید.


تیشرت و پولوشرت مردانه

3. پارچه


یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب  پولوشرت(تیشرت یقه دار) جنس پارچه آن است. به این دلیل که معمولا این تن پوش ها را در فصل تابستان می پوشید، نباید انتخابتان از جنس پلی استر یا الیاف مصنوعی باشد.

این پارچه ها علاوه بر این که دمای بدن را بالاتر می برند، عرق را به خود جذب نمی کنند و عرق مانده روی پوست گرمای بیشتری را تولید می کند. بهترین نوع این لباس ها، مدل هایی با پارچه الیاف طبیعی یا نخ پنبه ای هستند که به خنک نگه داشتن بدن در فصول گرم سال کمک می کنند.

4. اندازه


موضوع دیگر که به شما کمک می کند استایل مناسبی داشته باشید، یا اندازه دقیق است. این لباس ها در اندازه های مشخصی به تولید می رسند که هر یک از آن ها مناسب افراد خاصی در نظر گرفته شدند.

زمانی که از اندازه دقیق صحبت می کنیم منظور ما این است که تن پوش در بدن شما گشاد یا تنگ نباشد و خط سرشانه آن دقیقا روی انتهای شانه هایتان قرار گیرد.

5. قیمت


بدون تردید برای شما و بسیاری از خریداران تیشرت و پولوشرت پسرانه، مساله قیمت یک موضوع تقریبا مهم و تاثیرگذار روی خرید شما است. اما به یاد داشته باشید که هر ارزانی بی دلیل نیست و اگر به این قضیه منطقی نگاه کنیم، بی کیفیت بودن مواد اولیه یا دوخت یک لباس تاثیر بسیار زیادی در قیمت آن دارد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28648
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید