امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

نوشتن طرح کسب و کار - برای استارتاپ


1401/07/27
کد خبر : 27961
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

در این مقاله الگوی گام به گام نوشتن یک طرح کسب و کار (طرح توجیهی Business plan) را ارائه میکنیم و از آن میتوانید برای پایه گذاری کسب و کار جدید خود استفاده کنید.
نوشتن یک طرح توجیهی به شما این فرصت را می دهد که در هر مرحله از راه اندازی شرکت خود به دقت فکر کنید تا بتوانید هر چالشی را بهتر آماده کنید و از عهده آن برآیید.
در حالی که یک طرح تجاری کامل در فرآیند تامین مالی ضروری است، حتی اگر نیازی به تامین مالی خارجی نداشته باشید، مفید است.

نوشتن طرح کسب و کار


 
نوشتن طرح توجیهی یکی از ارزشمندترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید.
 اگر یک استارت آپ هستید، طرح کسب و کار شما به شما کمک می کند تا برنامه حمله خود را مشخص کنید و به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چقدر پول برای از بین بردن کارها نیاز دارید.
اگر کسب و کار شما در حال حاضر راه اندازی شده است، یک برنامه به شما کمک می کند تا با اصلاح استراتژی خود و ارائه یک نقشه راه مالی که می توانید از آن برای پیگیری عملکرد استفاده کنید، تجارت خود را بهتر مدیریت کنید.
اگر این دلایل کافی نیستند، مطالعه پس از مطالعه ثابت کرده است که برنامه ریزی تجاری به طور قابل توجهی شانس موفقیت شما را افزایش می دهد - تا 30 درصد بهبود. نوشتن طرح کسب و کار یکی از تنها کارهای رایگانی است که می توانید انجام دهید که می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت و رشد کسب و کار شما داشته باشد.

نوشتن طرح کسب و کار - نوشتن طرح تجاری

•    با نوشتن طرح توجیهی هر نقطه ضعفی را در ایده کسب و کار خود کشف کنید تا بتوانید قبل از شروع کسب و کار آنها را برطرف کنید
•    از طریق نوشتن طرح توجیهی فرصت های تجاری را که ممکن است در نظر نگرفته اید شناسایی کنید و برای استفاده از آنها برنامه ریزی کنید
•    با نوشتن طرح تجاری خود بازار و رقابت را برای تقویت ایده خود تجزیه و تحلیل کنید
•    بیزینس پلن به شما فرصتی می دهد تا استراتژی هایی برای مقابله با چالش های بالقوه برنامه ریزی کنید تا استارتاپ شما را از مسیر خارج نکنند.
•    شرکای بالقوه، مشتریان و کارمندان کلیدی را با نوشتن طرح توجیهی متقاعد کنید که در مورد ایده خود جدی هستید و آنها را متقاعد کنید که با شما همکاری کنند.
•    یک طرح توجیهی خوب شما را مجبور می کند محاسبه کنید که کسب و کار شما چه زمانی سود خواهد داشت و چقدر پول برای رسیدن به آن نقطه نیاز دارید تا بتوانید با سرمایه کافی برای راه اندازی آماده شوید.
•    بازار هدف خود و نحوه دستیابی به آنها را مشخص کنید
طرح ریزی یک برنامه دقیق و گام به گام به شما نقشه ای می دهد که می توانید در طول فرآیند راه اندازی به آن مراجعه کنید و به شما کمک می کند تا شتاب خود را حفظ کنید.

بخش های مهم یک طرح توجیهی - طرح کسب و کار برای استارتاپ ویزا

نوشتن یک طرح کسب و کار ( طرح توجیهی) برای یک استارتاپ گاهی اوقات ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد. برای سهولت و مدیریت بیشتر فرآیند، این الگو شما را گام به گام در نوشتن آن راهنمایی می کند. این الگو شامل دستورالعمل‌های آسان برای تکمیل هر بخش از طرح کسب‌وکار، سؤالاتی است که به شما کمک می‌کند تا در مورد هر جنبه فکر کنید، و کاربرگ/های قابل پر کردن مربوطه برای بخش‌های کلیدی.
بخش های طرح کسب و کار تحت پوشش این الگو عبارتند از:
•    خلاصه اجرایی
•    توضیحات شرکت
•    محصولات و خدمات
•    برنامه بازاریابی
•    برنامه عملیاتی
•    مدیریت و سازمان
•    هزینه های راه اندازی و سرمایه گذاری
•    برنامه ریسک
•    برنامه مالی
•    ضمیمه ها
ضمائم طرح توجیهی شامل اسنادی است که اطلاعات موجود در بدنه طرح را تکمیل می کند. اینها ممکن است قراردادها، اجاره نامه ها، سفارش های خرید، مالکیت معنوی، رزومه مدیران کلیدی، داده های تحقیقات بازار یا هر چیزی که از مفروضات یا اظهارات ارائه شده در طرح پشتیبانی می کند باشد.
یک طرح کسب و کار استارتاپ را تکمیل کنید تا یک طرح کسب و کار کارآمد برای استارتاپ خود ایجاد کنید.
سرمایه گذاران با خواندن طرح توجیهی میخواهند بدانند که شما دارید:
•    تناسب محصول با بازار: آیا تحقیقی را برای تعیین تقاضا برای محصول یا خدمات خود انجام داده اید؟
•    یک تیم مستحکم: آیا افرادی را دارید که برای حمایت از اهداف و مقاصد خود نیاز دارید؟
•    مقیاس پذیری: آیا می توانید حجم فروش را بدون رشد متناسب در تعداد کار و هزینه های ثابت افزایش دهید؟
یک طرح توجیهی استاندارد و حرفه ای به سرمایه‌گذاران نقشه‌ای از انتظارات از شرکت شما می‌دهد و به آنها درباره شما به عنوان یک کارآفرین می‌گوید.

نوشتن یک طرح تجاری دقیق

یک طرح تجاری استارتاپ یک نقطه پرش عالی در فرآیند برنامه ریزی سازمان است. این به شما یک نمای کلی از کسب و کارتان می دهد و به شما کمک می کند تا به سرعت ایده های خود را بدون نیاز به انجام کارهای زیاد اصلاح کنید.

نوشتن طرح کسب و کار - برای استارتاپ

بوسیله تیم تخصصی طرح توجیهی  Business-Plan.ir

نوشتن طرح کسب و کار

چرا طرح توجیهی مهم هستند؟

چرا باید یک طرح توجیهی بنویسید؟ این سوالی است که اغلب توسط کسانی که ایده کسب و کار و اشتیاق زیادی دارند می پرسند. مطمئناً می‌توانید شروع کنید و در صورت لزوم جزئیات را تکمیل کنید؟
برای برخی از فریلنسرها، ممکن است این مورد باشد. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به تهیه یک طرح توجیهی فکر کنید، به خصوص اگر در حال راه اندازی کسب و کار خود هستید. این دلایل عبارتند از:

طرح توجیهی برای ساختار

اگر ایده درخشانی برای یک سرمایه گذاری تجاری دارید، احتمالاً می خواهید ابتدا در راه اندازی آن و راه اندازی آن غوطه ور شوید. اگرچه این اشتیاق مطمئناً مفید است، بدون جهت گیری، همیشه سازنده نیست. هنگامی که یک طرح توجیهی تهیه می کنید، در حال ایجاد یک استراتژی، معمولاً برای یک تا سه سال آینده هستید.
شما می توانید اهداف و اهداف تجاری قابل دستیابی را تعیین کنید، اولویت ها را شناسایی کنید و معیاری برای عملکرد خود تعیین کنید. این نه تنها برای جاه‌طلبی‌های شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار مفید است، بلکه به این معناست که هر شخص دیگری که در کسب‌وکار دخیل است (مانند یک شریک تجاری یا سرمایه‌گذار) در همان صفحه است.

طرح توجیهی برای سرمایه گذاری

یکی از دلایل اصلی یادگیری نحوه نوشتن یک طرح تجاری، تامین مالی سرمایه گذاری شماست. اگر برای پول به سرمایه‌گذاران یا بانک مراجعه می‌کنید، آنها باید صورت‌های مالی و مدرکی را ببینند که نشان می‌دهد شما درک دقیقی از اینکه آن را برای چه چیزی خرج می‌کنید و میزان بازگشت آن دارید، ببینید./ طرح توجیهی
علاوه بر نشان دادن مدرکی مبنی بر وجود تقاضا در بازار برای محصول یا خدمات شما، همچنین نشان می‌دهد که پیش‌بینی کرده‌اید که احتمالاً چقدر سود خواهید داشت. در حالت ایده آل، طرح کسب و کار شما باید به وضوح نشان دهد که چگونه مدل کسب و کار شما سودآور خواهد بود.

طرح توجیهی برای استراتژی

طرح توجیهی علاوه بر ارائه اطلاعات مالی برای سرمایه گذاران بالقوه شما، به بسیاری از زمینه های دیگر کسب و کار شما کمک می کند. همانطور که در مقالات قبلی کسب و کار بررسی کردیم، یک سند مرکزی به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد شرکت و اقدامات آن بگیرید.
مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، یک طرح توجیهی یا بازاریابی می تواند اطمینان حاصل کند که همه با اولویت های یکسانی هماهنگ هستند. این به نوبه خود تضمین می کند که فرآیندها به خوبی در نظر گرفته شده و به خوبی اجرا می شوند.

طرح کسب و کار برای رشد

مطالعات مختلفی وجود دارد که ارتباط بین برنامه ریزی استراتژیک و عملکرد در کسب و کارها را نشان می دهد. حتی یکی متوجه شد که برنامه ریزی می تواند به رشد کسب و کارها تا 30 درصد سریعتر کمک کند. باز هم، بخشی از این موضوع حول محور تعیین اهداف روشن و داشتن استراتژی‌های دقیق است.
یک طرح توجیهی همچنین می تواند به شما در شناسایی ریسک، پیش بینی فروش و برجسته کردن فرصت های دستیابی به مشتریان جدید کمک کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27961
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید