امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

نماشویی ساختمان چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26237
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

نماشویی شست‌و‌شوی نمای بیرونی ساختمان است که شامل شستن شیشه‌ها، سنگ‌ها، حفاظ و کلیۀ درهای ساختمان می‌شود که در نمای ساختمان به ‌کار رفته‌اند. نماشویی ساختمان می‌تواند باعث زیبایی هرچه بیشتر ساختمان بشود. نماشویی علاوه بر زیبایی و حفظ پاکیزگی نما از نظر ظاهری، باعث می‌شود سن بنا کمتر از آن چیزی که هست به نظر برسد. با توجه به این که پاکیزگی نمای هر ساختمانی معرف شخصیت و فرهنگ ساکنان آن است نماشویی کمک شایانی در جهت حفظ پرستیز مجموعه و ساکنان آن می‌کند.
سطح‌ بیرونی ساختمان‌ها پس از باران، دود و آلودگی هوا رنگ‌شان تغییر می‌کند. این تغییر رنگ نماهای ساختمان، باعث از بین رفتن زیبایی ساختمان و حتی زیبایی بصری در شهرها نیز می‌شود. خدمات نماشویی ساختمان علاوه بر لایه‌برداری و تمیز کردن سطح بیرونی ساختمان، سبب طول‌ عمر بیشتر مصالح به ‌کار رفته در نمای ساختمان می‌شود. البته خدمات جانبی نیز مانند رورلپلاک و پیچ کردن نما به‌ویژه برای ساختمان‌هایی با قدمت بیشتر در کنار خدمات دیگر از سوی شرکت نماشویی برای حفظ سلامت بنا ارائه می‌شود.



هزینه نماشویی ساختمان :

هزینه نماشویی به عوامل زیادی بستگی دارد که کارشناسان بعد از بررسی این موارد اعلام قیمت میکنند.
از مهم ترین عوامل در اعلام قیمت نماشویی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. متراژ :

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت متراژ نمای مد نظر شماست. متراژ نما شامل کلیه سطوح سنگی ، بازشو ها ( پنجره ها ) و … میشود که هر متریالی با مواد شوینده مخصوص به خود شستشو میشود و در صورت انتخاب مناسب نوع شوینده هیچ گونه آسیبی به متریال نمای ساختمان نمیزند.

۲. میزان آسیب دیدگی سطح نما :

در صورتی که نمای شما در مرور زمان دچار آسیب هایی از قبیل شکستگی ، لقی و فاصله افتادگی بین سنگ یا آجر نما شده باشد و تمایل به برطرف کردن این موارد قبل از شستشوی نما داشته باشید کارشناسان بعد از بررسی میزان خرابی اعلام قیمت خواهند کرد که در این صورت زمان بیشتری نیز صرف این کار خواهد شد.

۳. میزان کثیفی و آلودگی :

با توجه به اینکه آب باران و گرد و خاک چه میزان کثیفی ای ایجاد کرده باشد در قیمت تاثیر میگذارد. به این صورت که هر چه میزان آلودگی و زنگ زدگی بیشتر باشد مواد شوینده قوی تری نیاز است تا این کثیفی را برطرف کند و موازی با آن زمان و هزینه بیشتری خواهد داشت.
هرچه فواصل زمانی شستشوی نما کمتر باشد فرآیند نماشویی راحت تر و سریعتر انجام خواهد شد و در نتیجه هزینه کمتری بابت آن پرداخت میکنید.
پیشنهاد میشود ماهی یکبار به صورت منظم نماشویی را انجام دهید تا میزان آسیب دیدگی به حداقل رسیده و ترمیم نمای شما با هزینه کمتری انجام خواهد شد. از طرفی زیبایی بیرونی ساختمان شما تا حد بسیار زیادی به تمیزی آن بستگی دارد.


شستشوی نمای ساختمان چیست؟

نمای بیرونی هر ساختمان، تأثیر قابل توجهی در افزایش ارزش مادی و زیبایی بصری آن ساختمان دارد. نمای ساختمان، علاوه بر تأثیرگذاری بر استحکام بنا، و اینکه درون ساختمان را از بیرون آن جدا می‌کند، به لحاظ زیبایی بخشیدن به ساختمان و دادن جلوه‌ای مقبول به سیمای شهرها می‌تواند در افزایش دوام و طول عمر مفید ساختمان نیز مؤثر واقع شود. نمای بیرونی ساختمان همواره در معرض آب، باد، خاک، تغییرات جوی و انواع آلودگی‌ها قرار دارد، در نتیجه شستشوی نما، به صورت سالانه یا هر دوسال یکبار، برای یک ساختمان ضروری است تا ساختمان از گزند آلودگی و کثیفی‌ها، رسوبات و غیره در امان بماند و زیبایی و کیفیت خود را با گذر زمان از دست ندهد.



 


شستشوی نما به چه صورت انجام می‌شود؟

امروزه با توجه به وجود ساختمان‌های مرتفع با سبک‌های معماری متنوع و البته وجود انواع آلاینده‌های هوا (اولیه و ثانویه)، شستشوی نما کاری بسیار سخت و دشوار بشمار می‌آید. درواقع شستشوی نما با توجه به مصالح به کار برده شده در نمای ساختمان ( سنگ، آجر، سیمان، چوب، کامپوزیت، شیشه و غیره)، به روش‌های مختلف از جمله شستشوی نما با راپل یا همان طناب، با بالابرهای صنعتی، با داربست و غیره امکان پذیر است. موادی که در شستشوی نما کاربرد دارند، آب، سیلیس، اسید، نانو ذرات و غیره هستند. برای اجرای هر یک از روش‌های شستشوی نما ( آّبی، شیمیایی و سمباده‌ای یا پولیش)، می‌توان به ابزار آلات شستشوی نما از جمله ابر و تی، واترپروف، واترجت، توبرو واتر، سندبلاستر، همراه با مواد ساینده و شوینده قوی اشاره کرد.

هزینه انجام خدمات مربوط به شستشوی نما چگونه محاسبه می‌شود؟

نمای ساختمان‌ها، مانند هر دارایی دیگری، نیاز به مراقبت و هزینه کردن دارد. آنچه در محاسبه قیمت شستشوی نمای یک ساختمان مؤثر است، جنس نما، متریال استفاده شده و تعداد طبقات یا ارتفاع آن است. هرچه ارتفاع نما بیشتر باشد، نیازمند تجهیزات و شوینده بیشتری است. مهمترین عامل در تعیین قیمت شستشوی نما، وجود آب و برق سه فاز است. میزان آلودگی و کثیفی نما نیز یکی از پارامترهای تعیین هزینه شستشوی نما است. همچنین مساحت نما نیز از عوامل مؤثر در تعیین هزینه است. چنانچه بنایی در حین شستشوی نما به ترمیم و استفاده از رول پلاک نیاز داشته باشد، هزینه شستشوی نما افزایش می‌یابد. به طور کلی، مواردی چون مدت زمان صرف شده جهت اجرای کار، پیچیدگی و دشواری اجرا و کیفیت مورد نظر نهایی، همگی عواملی تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی شستشوی نمای ساختمان می‌باشند.


کفسابی در تهران

اگر به دنبال خدمات کفسابی در تهران هستید به شما کفسابی کریمی را معرفی میکنیم .  کفسابی کریمی شامل خدمات کفسابی با کادری مجرب و حرفه ای و دستگاه های به روز می باشد .ساکنین تهران برای انجام خدمات کفسابی می توانند با موسسه تماس بگیرند . ادرس : بزرگراه ارتش ابتدای سوهانک برجهای مروارید برج A طبقه همکف
 



کفسابی کریمی با بیش از بیست سال سابقه مشغول به فعالیت تخصصی در زمینه ساب زنی انواع سنگ ، سرامیک ، بتن ، گرانیت ، مرمریت ، تراورتن و موزاییک مورد استفاده در انواع پله ، دیوار و کف ساختمان میباشد.کلیه سطوح اعم از لابی ، راه پله ، پاگرد ، پارکینگ ، سالن اجتماعات ، سالن های داخلی ساختمان ها قبل ساب زنی میباشند و ما با بهترین تجهیزات آماده اجرای کفسابی هستیم.
خدمات جانبی از قبیل شستشوی تخصصی ، جرم گیری ، پولیش کاری و شیشه ای نمودن ظاهر سنگ ، ترمیم کف آسیب دیده و تعمیر مصالح مستهلک مورد استفاده در کف به همراه مشاوره تخصصی از دیگر فعالیت های این شرکت میباشد.
درزبندی ، بتونه کاری و پولیش کاری کف سطوح را در کمترین زمان ممکن انجام میدهیم.
همچنین نماشویی ساختمان با روش های واتر جت و سندبلاست از دیگر خدمات این شرکت است که میتوانید از آن بهره مند شوید .
نمونه فعالیت های انجام شده این شرکت در مراکز تجاری ، بانک ها و برخی ارگان های دولتی قابل مشاهده میباشد.
استفاده از مدرن ترین تجهیزات در کنار تجربه بالا عامل رضایتمندی تمامی مشتریان ما بوده است.
کفسابی کریمی به صورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی میباشد.
جهت استعلام قیمت خدمات ما میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آدرس :بزرگراه ارتش ابتدای سوهانک برجهای مروارید برج A
طبقه همکف
تماس با ما :
021-26431699
09121771049






لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26237
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید