امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

نماشویی راهی برای بقای ساختمان


1401/07/27
کد خبر : 27278
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

نمای این ساختمان ها که علاوه بر اهمیت برای ساکنان آن در نمای شهری نیز موثر است نیاز به پاکسازی داشت . همچنین پیدا کردن راهی برای حفظ نمای ساختمان و جلوگیری حداکثری از استهلاک آن به دغدغه ای اساسی بدل شد. این امر خود باعث ایجاد شغل هایی در رابطه با پاکسازی و نظافت نمای ساختمان شد؛ به طوریکه نماشویی به راهکار اساسی آن بدل گشت.

نماشویی ساختمان

نماشویی ساختمان چیست؟

نماشویی شست‌و‌شوی نمای بیرونی ساختمان است که شامل شستن شیشه‌ها، سنگ‌ها، حفاظ و کلیۀ درهای ساختمان می‌شود که در نمای ساختمان به ‌کار رفته‌اند. نماشویی ساختمان می‌تواند باعث زیبایی هرچه بیشتر ساختمان بشود. نماشویی علاوه بر زیبایی و حفظ پاکیزگی نما از نظر ظاهری، باعث می‌شود سن بنا کمتر از آن چیزی که هست به نظر برسد. با توجه به این که پاکیزگی نمای هر ساختمانی معرف شخصیت و فرهنگ ساکنان آن است نماشویی کمک شایانی در جهت حفظ پرستیز مجموعه و ساکنان آن می‌کند.
سطح‌ بیرونی ساختمان‌ها پس از باران، دود و آلودگی هوا رنگ‌شان تغییر می‌کند. این تغییر رنگ نماهای ساختمان، باعث از بین رفتن زیبایی ساختمان و حتی زیبایی بصری در شهرها نیز می‌شود. خدمات نماشویی ساختمان علاوه بر لایه‌برداری و تمیز کردن سطح بیرونی ساختمان، سبب طول‌ عمر بیشتر مصالح به ‌کار رفته در نمای ساختمان می‌شود. البته خدمات جانبی نیز مانند رورلپلاک و پیچ کردن نما به‌ویژه برای ساختمان‌هایی با قدمت بیشتر در کنار خدمات دیگر از سوی شرکت نماشویی برای حفظ سلامت بنا ارائه می‌شود.

نماشویی، صعودی برای پاکیزگی و درخشش

نماشویی تکرار حسی است که در نگاه اول به ساختمان تازه ساخت خود داشتید. بنظر شما در اولین نگاه به یک ساختمان چه چیزی بیشتر از همه جلب توجه خواهد کرد؟
پاسخ مشخص است نمای بیرونی یک ساختمان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی بصری و ارزش مادی آن دارد. اما با گذشت زمان و تاثیر مخرب عوامل گوناگون از کیفیت نما کاسته می شود.
نگران نباشید! نماشویی راه حل این مشکل است تا دوباره زیبایی و شکوه را به نمای ساختمان شما هدیه دهد.
عملیات مذکور برای انواع مصالح بکار برده شده در نمای بیرونی یک ساختمان اعم از سنگ، آجر، سیمان، چوب، کامپوزیت، شیشه و غیره، با بکار گیری روش شستشوی مخصوص هر یک، قابل اجراست.

پیچ و رولپلاک چیست؟

پیچ و رولپلاک با انواع مختلفی که دارند به عنوان یکی از اجزای کوچک اما حیاتی صنعت ساخت‌وساز شناخته می‌شوند. این وسیله از دو قطعه جداگانه تشکیل شده‌است و در محکم‌کاری‌های نمای ساختمان نقش بسزایی ایفا می‌کند. بخش اول رولپلاک است که یک قطعه فیبری یا پلاستیکی است که از کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی برخورداراست. مخصوصا از این وسیله برای محکم‌کاری قسمت‌هایی که اتصال سفت و محکمی ندارند، استفاده می‌شود. پیچ نیز به عنوان یک اتصال‌دهنده میان اجزا، شناخته‌شده که معمولا به صورت استوانه‌ای شکل ساخته می‌شود. از این ابزار برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد حین تعمیر نما استفاده می‌شود. نقش اصلی این وسیله محکم نگهداشتن سنگ نمای ساختمان است تا ضریب ایمنی حین انجام عملیات مورنظر افزایش‌یابد. پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از این ابزار گالوانیزه استفاده‌شود، تا وسیله فوق از گزند تغییرات آب ‌وهوایی درامان بماند. باتوجه به نقش حساس این قطعه، می‌توان چنین برداشت‌کرد که کار با این ابزار تخصص و مهارت بالایی را می‌طلبد.


نماشویی ساختمان

انواع پیچ و رولپلاک

پیچ و رولپلاک از انواع و اقسام مختلفی تشکیل‌ شده‌است. درقسمت‌های قبل در خصوص نوع گالوانیزه این ابزار مطالبی بیان‌شد. دسته‌بندی‌های مختلفی برای طبقه‌بندی پیچ و رولپلاک به کارمی‌رود که کاربری نهایی و ابعاد ازجمله آنان است. البته نباید از متریال دیوار یا نمای موردنظر نیز غافل‌شد. پرمصرف‌ترین نوع رولپلاک که در اکثر سطوح استفاده می‌شود نوع ساده این ابزار است. چنانچه سطح مورنظر کاملا صاف نبوده و لبه‌دار است باید از نوع رولپلاک لبه‌دار بهره‌برد. گفتنی‌است که جنس هر دو رولپلاک مذکور از فیبر یا پلاستیک است. رولپلاک همواره از جنس فیبری نبوده و نوع پروانه‎‌ای این محصول به صورت فلزی نیز یافت می‌شود. از این نوع بخصوص در نماهای کامپوزیت، آجری و همچنین سنگ‌نماها استفاده می‌شود. پیچ‌ها نیز به عنوان سوی دیگر این ابزار شناخته‌شده که برحسب شکل و کاربری موردنظر، به دسته‌های مخلتفی تقسیم می‌شود. پیچ‌ها از لحاظ ظاهری به دو دسته خودکار و غیرخودکار تقسیم می‌شوند. در پیچ‌ها همچون رولپلاک‌ها نیز جنس سطح مورد نظر برای استفاده بسیارمهم است.

اما در کنار نمای بیرون ساختمان، نظافت و پاکسازی داخل ساختمان نیز از دو جهت حائز اهمیت می باشد؛ از سمتی نما و نظافت داخل ساختمان و از سویی دیگر نظافت داخل ساختمان باعث دوام بیشتر مصالح استفاده شده در آن و علی الخصوص سنگ های استفاده شده در کف می باشد.

ساب سنگ با فرز

بهره‌گیری از این خدمات پس از اتمام کار ساخت‌وساز یا رنگ‌آمیزی همواره در اولویت است. چرا که همواره امکان لکه‌‌شدن کف و دیگر سطوح به وسیله مصالح، یا رنگ‌های مورد استفاده وجود‌دارد. البته جدای از مورد فوق بازهم مواردی هستند که ضرورت استفاده از  این نوع ساب در آنها وجوددارد. برای رفع پستی و بلندی سطوح و نماهای مختلف نیز لزوم استفاده از فرایند نام ‌برده وجود دارد. امروزه از روش‌های متفاوتی برای سابیدن سنگ‌ها و نماها استفاده می‌شود. یکی ازهمین روش‌ها که ‌شباهت فراوانی نیز به روش‌های سنتی و دستی دارد، سنگ سابی با فرز است. البته استفاده از این وسیله نشانه عدم دسترسی به سایر دستگاه‌های سه فاز و تک فاز است. به همین خاطر از این وسیله برای فضاهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان برای کفسابی پله‌ها، آسانسورها، حمام و دستشویی از دستگاه فرز بهره ‌برد.


نماشویی ساختمان

ساب سنگ پله

بدون شک پله‌ها یکی از اولین نقاط پرترددی هستند که در ساختمان‌ها همواره در معرض کثیف‌شدن هستند. به همین دلیل باید انجام دوره‌ای فرایند ساب پله همواره در اولویت قراربگیرد. مشخص‌است که اگر در انجام فرایند نام‌برده غفلتی صورت‌گیرد، قطعا نمای ظاهری به مرور دستخوش تغییرمی‌شود.
گفتنی‌است اگر این کوتاهی ادامه‌یابد کار ازبین‌بردن همین لک‌ها بیش‌ازپیش دشوار می‌شود. پس بزرگترین مزیت ساب‌زدن پله‌ها، بخشیدن درخشش و شفافیتی مثال‌زدنی به آنها است. در فرایند ساب سنگ، در وهله اول یک لایه نازک از روی سنگ برداشته می‌شود. اندازه لایه برداشته‌شده حدودا ۱ تا ۲ میلی‌متر است تا زمینه برای ورود به مرحله بعد آماده‌شود.
در مرحله بعد با استفاده از مواد اسیدی همچون جوهر نمک سطح برش‌خورده صیغل داده می‌شود. این مواد ناهنجاری‌ها و زبری‌های موجود را رفع‌می‌کنند. خاطرنشان می‌شود که این فرایند موجبات جلوگیری از تعویض سنگ راه‌پله را فراهم می‌کند.
اما سوال اصلی این است که چگونه می توان از این خدمات بهره برد؟ برای این امر بهتر است از مجموعه ای با سابقه و متخصص استفاده نمود. مجموعه کفسابی کریمی هم‌اکنون با تکیه به سابقه درخشان خود مشغول فعالیت در زمینه‌های نام‌برده است. مشتریان می‌توانند برای دریافت خدمات و استعلام قیمت‌ها و نرخ خدمات به وبسایت مجموعه کفسابی کریمی رجوع‌کنند و یا با شماره 09121771049 برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایند تا به راحتی از خدمات این مجموعه با سابقه بهره مند شوند و به پاکسازی نمای ساختمان خود بپردازند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27278
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید