امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

نقل و انتقال برند تجاری


1401/07/27
کد خبر : 28402
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

اسم تجاری، اعتبار یک فرد است که انحصاری می باشد و شخصی جز تاجر، مجاز به استفاده از آن نیست. طبق قانون تجارت انتخاب اسم تجاری اختیاری است؛ مگر در مواردی که وزارت دادگستری ثبت آن را الزامی ‏نماید. لذا قانون در صورتی از اسم تجاری حمایت می کند که به ثبت رسمی رسیده  باشد‎.
در ماده 578 قانون تجارت قید گردیده اسم تجاری ثبت شده را هیچ شخص دیگری در همان محل نمی تواند انتخاب کند؛ ولو آنکه اسم تجاری ثبت شده با نام خانوادگی او یکی باشد.

نحوه نقل و انتقال برند تجاری

نقل و انتقال برند تجاری می تواند به صورت کامل انجام نشده و تنها بخشی از اختیارات به صورت جزئی به افراد داده شود. به این طریق که مالک می تواند مشخص کند، شخص ثالث در منطقه ای خاص و یا بخش خاصی از طبقات برند را مورد استفاده قرار دهد. برای این کار نیز می توانید همان مراحل اصلی نقل و انتقال برند را در نظر داشته باشید، فقط زمان ثبت تقاضای خود، نوع انتقال جزئی را مشخص کنید.
 
مراحل نقل و انتقال برند تجاری پیچیدگی زیادی ندارد اما مهم است که در زمان اجرای آن دقت لازم را مبذول کنیم. از آنجایی که این کار هم بار معنوی برای برند شما به همراه دارد و هم بار مالی، بهتر است با مشورت از کارشناسان ماهر کار خود را پیش ببرید.


نقل و انتقال برند تجاری



نحوه نقل و انتقال برند تجاری به این صورت انجام می شود که:

•    دو نفر (مالک برند و متقاضی انتقال) به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کرده و برای تحریر سند صلح علامت تجاری درخواست خود را ارائه می کنند.
•    دفترخانه قبل از تنظیم این سند از اداره ثبت مالکیت استعلام می گیرد تا مطمئن شود که سابقه برند مذکور، مورد تأیید است.
•    پس از تنظیم صلح نامه طرفین آن را در دفترخانه امضا می کنند.
•    مالک جدید باید درخواست خود را در قالب اظهارنامه نقل و انتقال برند تجاری به اداره مالکیت معنوی تقدیم کند.
•    پس از اخذ تأییدات این سازمان، آگهی نقل و انتقال برند تجاری چاپ و روند کار به پایان می رسد.

مدارک نقل و انتقال برند تجاری

نقل و انتقال برند تجاری بدون در اختیار داشتن مدارک لازم، امکان پذیر نیست. این مدارک باید با ترتیب زیر آماده شوند:
•    مدارک هویتی مالک و متقاضی
•    صلح نامه نقل و انتقال برند
•    مدارک مربوط به ثبت اولیه برند
•    مجوزهای رسمی مالک جدید برای فعالیت قانونی
•    فیش های پرداختی
•    وکالت نامه فردی که پیگیر امور نقل و انتقال برند تجاری است

پیگیری نقل و انتقال برند تجاری

نقل و انتقال برند تجاری بعد از امضای صلح نامه در سامانه ثبت مالکیت معنوی امکان پذیر است. برای این کار باید اظهارنامه مخصوصی را مطابق با مدارک جمع آوری شده، تکمیل و ارائه کرد. پیگیری های لازم برای این مهم نیز از همین طریق انجام می شود.
پرونده شما با استناد به نظر کارشناسان این سامانه، در سه حالت قرار خواهد گرفت:
•    ناقص: به این معنا که اطلاعات و یا مدارک شما کامل نیست
•    رد شده: به این معنا که پرونده روند قانونی را طی نکرده است
•    تأیید شده: به معنای موفقیت شما در انجام نقل و انتقال برند تجاری

اظهارنامه خروج از شرکت چیست؟

خروج از شرکت می تواند مسئله ای بین شرکا و سهامداران یک شرکت باشد که با طی مسیر قانونی آن میسر خواهد شد. از این رو مهم است که بدانید برای این کار باید اظهارنامه مشخصی را تکمیل کرده و با انجام مراحل خاص به این ماجرا خاتمه دهید. در متن حاضر این مسئله را با هم مرور می کنیم و سعی خواهیم داشت که تمامی موارد مهم در مبحث خروج از شرکت را بررسی نماییم.

مشاوره حقوقی خروج از شرکت

خروج از شرکت را با تکیه بر تجربیات اراد کاربلد انجام دهید. برریب مسائل مالی شرکت شما، امری کوچکی نیست و نمی توان آن را بر عهده هر فردی گذاشت. پیشنهاد ما این است که برای اخذ مشاوره حقوقی در مورد خروج از شرکت و مسائلی از این دست که ارتباط مستقیم با تغییرات شرکت شما دارد، از سرویس مشاوره رایگان رویال ثبت استفاده کنید.


 نقل و انتقال برند تجاری

روزنامه رسمی شرکت ها چیست؟

روزنامه رسمی شرکت ها، سندی قانونی است برای نشان دادن اتمام مراحل ثبت شرکت و یا اعمال تغییرات شرکت ها. ما در آخرین مرحله کاری خود، با چاپ آگهی تأسیس یا تغییرات در این روزنامه ثابت می کنیم که فعالیتی قانونی داریم و تابع قوانین تجارت جمهوری اسلامی هستیم.

خرید روزنامه رسمی شرکت ها

روزنامه رسمی شرکت ها، نام یک روزنامه خاص برای انجام عملکردی خاص است. در واقع هر روزنامه ای که صبح روی پیشخوان دکه ها دیده می شود، روزنامه رسمی نیست. این عنوان برای چاپ روزنامه ای استفاده می شود که زیر نظر قوه قضاییه کار می کند و وظایف مشخص خود را دارد.
در نتیجه هر کسی برای خرید روزنامه رسمی شرکت ها اقدام نمی کند. تنها کسانی به سراغ این سند می روند که بخواهد در مورد تغییرات و یا تأسیس یک شرکت اطلاعاتی را به دست آورد. این نوع تفاوت بر اساس وظایف تعریف شده این روزنامه معنا می شوند. برخی این وظایف عبارت‌اند از:
•    چاپ و انتشار تمامی قوانین و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مجلس شورای اسلامی، هیئت دولت و آیین نامه های مربوط به آنها، دیوان عدالت اداری، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و غیره.
•    چاپ و نشر بعضی از آگهی های قانونی قوه قضاییه مثل آگهی های مربوط به تأسیس شرکت ها، ثبت شرکت ها، ثبت برندها و غیره.
•    چاپ و انتشار قوانین و مقررات مدنی کشور با توجه بر ماده ۳ قانون مدنی
•    انجام تمامی سفارش‌ های چاپی و مطبوعاتی مربوط به قوه قضائیه و سازمان های وابسته به آن
در نهایت در نظر داشته باشید که روزنامه رسمی شرکت ها قابل خریداری از دکه روزنامه فروشی نیست. برای در اختیار داشتن این متن می توانید به سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی مراجعه کرده و با خرید اشتراک، آن را به دست آورید. همچنین نسخه های الکترونیکی این متون نیز در همان سایت یافت می شود.


 نقل و انتقال برند تجاری

استعلام روزنامه رسمی شرکت ها

روزنامه رسمی شرکت ها، روزنامه کثیرالانتشار نیست. این مبحث را حتما در زمان استعلام برای پیگیری کار خود به خاطر بسپارید. ما زمانی از روزنامه های کثیر الانتشار (که بر اساس تیراژ این نام به آنها تعلق گرفته) استفاده می کنیم که بخواهیم موردی را به عموم مردم اطلاع دهیم. برای شرکت ها این موارد خاص نظیر آگهی دعوت از مجمع عمومی برای اطلاع رسانی به سهامداران است.
بعد از اینکه این دسته از افراد از نیت شرکت با خبر شده و در جلسات مذکور حاضر شدند، تغییراتی که قرار است لحاظ شود، در روزنامه رسمی منتشر خواهند شد. این تغییرات می توانند از تغییر مدیر عامل تا تغییر آدرس شرکت را در برداشته باشند.
برای استعلام روزنامه رسمی شرکت ها شما به عنوان یک سرمایه گذار و یا هر فرد دیگری، می توانید وارد سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شود و با استفاده از سربرگ «آگهی های قانونی» تنها با استفاده از نام شرکت مورد نظر، می توانید لیست تمامی آگهی های مربوط به آن شرکت را مشاهده کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28402
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید