امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نقش لنت ترمز در سلامت سیستم ترمز خودروهای آلمانی


1401/07/27
کد خبر : 26578
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

زمانی سفر برای شما لذت‌بخش است که از ایمنی و سالم بودن خودرو اطمینان کامل داشته باشید. لنت ترمز یکی از قطعات اصلی و مهم در حفظ ایمنی خودرو است. بالا بودن کیفیت لنت ترمز، اثر کاملاً مستقیمی بر عملکرد مثبت سیستم ترمز خودرو و حفظ ایمنی آن دارد. نکته قابل ملاحظه این است که لنت ترمز بر ‌اثر ترمزگیری‌های مکرر و سبک رانندگی فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد. شما به عنوان صاحب یکی از خودروهای پورشه و یا آئودی اگر قصد خرید لنت ترمز، مخصوصاً از فروشگاه‌های اینترنتی را دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

لنت ترمز پورشه

پورشه شرکت هلدینگ خودروسازی آلمانی است، که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه تأسیس شد. تمرکز این شرکت عموماً بر طراحی و ساخت خودروهای اسپورت و خودروهای لوکس معطوف می‌باشد. ترمزهای اصلی پورشه دقیقاً با خروجی موتور و سیستم تعلیق مدل مربوطه سازگار هستند. هر قطعه تحت شدیدترین شرایط آزمایش می‌شود تا از کیفیت بالای مواد آن اطمینان حاصل شود.

هنگامی که پدال ترمز خودرو پورشه فشرده می‌شود، سیلندری را فعال می‌کند که روغن ترمز را به سمت کالیپر فرستاده و درنهایت، لنت ترمز پورشه را درگیر می‌کنند. لنت‌ ترمز با واردکردن فشار به دیسک ترمز، اصطکاک مورد نیاز برای متوقف کردن خودرو را ایجاد می‌کند.

چه زمانی باید لنت ترمز پورشه را تعویض کرد؟

لنت‌ ترمز پورشه، بر اثر عوامل مختلف دچار ساییدگی می‌شود. زمانی که لنت‌های ترمز فرسوده شده و به موقع تعویض نشوند، این فرسودگی می‌تواند به دیسک‌های ترمز آسیب وارد کرده و خساراتی با هزینه بیشتر به وجود بیاورند. از نشانه‌های اتمام لنت ترمز پورشه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بوی سوختگی لنت
  • کشیده‌شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری
  • صدای سوت، جیغ و یا سایش و خوردگی در زمان ترمزگیری
  • روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت
  • احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز

هر کدام از نشانه‌های بالا یک زنگ خطر محسوب شده و شما باید هر چه زودتر نسبت به تعویض لنت ترمز اقدام کنید.

نکته مهم در تعویض لنت ترمز پورشه

تعویض لنت‌های ترمز پورشه مانند سایر خودروها، همیشه باید به صورت یک مجموعه باشد، یعنی لنت ترمز هر دو چرخ (سمت راننده و سرنشین) که در یک محور قرار دارند، همزمان تعویض شوند. اگر لنت‌های ترمز فقط در یک طرف خودرو دچار سایش شده باشند، می تواند نشان از یک ایراد فنی مهم در سیستم ترمز خودرو باشد. در چنین شرایطی ممکن است هنگام ترمزگیری، خودروی شما به یک طرف کشیده شود. بنابراین خودرو باید حتما توسط متخصصان مجرب بررسی شود. نکته مهم دیگر در زمان تعویض لنت ترمز پورشه، بررسی دیسک‌های ترمز است. در زمان تعویض لنت‌ها، حتما باید دیسک چرخ‌ها نیز توسط مکانیک ماهر بررسی شده و میزان سایش آن‌ها اندازه‌گیری شود. پس از بررسی، مشخص می‌شود که تعویض دیسک ترمز نیز، مورد نیاز است یا خیر.

قیمت انواع لنت ترمز آئودی

قیمت لنت ترمز آئودی مانند دیگر محصولات به نسبت ویژگی‌هایی همچون؛ کیفیت لنت، سال ساخت و مدل خودرو متفاوت است. لنت‌هایی که به سفارش شرکت آئودی تولید می‌شوند شامل: لنت ترمز اصلی، OEM یا جنیون پارت آئودی هستند. این لنت‌های ترمز در بسته‌بندی‌های مخصوص، به همراه خودرو از شرکت خارج می‌شوند.

در قیمت‌گذاری لنت ترمز آئودی، بالاترین قیمت با توجه به ارزش برند و کیفیت مواد تشکیل دهنده، مربوط به لنت ترمز اصلی است.

همیشه در بازار لوازم یدکی برندهای دیگری نیز وجود دارند که قیمت پایین‌تری نسبت به لنت ترمز اصلی دارند. باید ذکر کرد که قیمت پایین این لنت‌ها به معنی نداشتن کیفیت نیست چون از این لحاظ حتی دارای کیفیتی مشابه و به ندرت بالاتر از لنت ترمز اصلی هستند.

با توجه به اهمیت بالای لنت ترمز آئودی، شما به عنوان دارنده این خودرو می‌بایست هنگام خرید لنت ترمز حتما به مدل، سال تولید و شماره شاسی خودرو توجه کنید.

نحوه خرید از فروشگاه اینترنتی لنت ترمز

برای تضمین سلامت سرنشینان خودرو نیاز به یک لنت ترمز با کیفیت است که سیستم ترمز خودرو را ایمن سازد. خرید لنت‌ ترمز با توجه به وجود برندهای مختلف در بازار کمی دشوار است. ولی شما به عنوان مالک خودرو می‌بایست نسبت به وسیله خود، اطلاعات کاملی داشته باشید تا لنت ترمز مناسب خودرو خود را تهیه کنید. امروزه وجود فروشگاه‌‌های اینترنتی یک مزیت عالی محسوب می‌شود‌. صرفه‌جویی در زمان، مقایسه قیمت‌های مختلف هر فروشنده اینترنتی، در دسترس بودن و پاسخگویی، و وجود تنوع بالا در محصولات، همگی مزیت خرید از فروشگاه اینترنتی لنت ترمز است. شما عزیزان اگر تصمیم دارید یک لنت ترمز با قیمت مناسب، با کیفیت بالا و با تضمین اصل بودن تهیه کنید؛ می‌توانید محصول مورد نظر را از مرکز خرید اینترنتی lent.ir که یک فروشگاه اینترنتی لنت ترمز معتبر است، سفارش داده و در محل تحویل بگیرید. لازم به ذکر است که در این فروشگاه اینترنتی، مشاوره‌های رایگان جهت انتخاب درست لنت ترمز به شما عزیزان داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، وجود یک لنت ترمز با کیفیت در سیستم‌ ترمز خودرو یک امر بسیار ضروری است. بزرگترین دغدغه برای خریداران لنت ترمز پورشه و لنت ترمز آئودی داشتن اصالت کالا است. وجود تنوع بالای لنت‌های ترمز و قیمت‌های مختلف باعث سردرگمی مالکان خودرو شده است. در فروشگاه اینترنتی لنت ترمز lent.ir به علت داشتن تنوع بالا و مناسب بودن قیمت محصولات، امکان خرید راحت و مطمئن را برای شما عزیزان فراهم کرده است. ما در این متن با قرار دادن اطلاعات جامع در مورد لنت ترمز سعی کردیم که شما عزیزان را در انتخاب لنت ترمز مناسب خودرو خود همراهی کنیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26578
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید