امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نقش اکسیمتر های خانگی در درمان COVID-19


1401/07/27
کد خبر : 26484
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

شاید شنیده باشید که این روزها پزشکان و پرستاران، زیاد در مورد اکسیمتر های خون صحبت می‌کنند. این‌ها دستگاه‌های کوچکی به اندازه‌ی جعبه‌ی کبریت‌اند که روی انگشت قرار می‌گیرند و بر اساس مکانیسم خاصی میزان اشباع اکسیژن خون را نشان می‌دهند. میزان اکسیژن خون در بیماران مبتلا به کووید 19 بسیار حیاتی است. دلیل این امر این است که قربانیان 19 COVID بعضی اوقات متوجه نمی شوند که جذب اکسیژن آنها به طور چشم‌گیری کاهش یافته است و زندگی‌ آن‌ها در خطر است.
ما باید ابتدا بفهمیم که چگونه ویروس به ریه ها حمله می کند.
چیزی که مشخص است، این بیماری ویروسی در اکثر بیماران با علایم یکسان ظاهر می‌شود و در طی چند روز شخص  رو به بهبودی کامل می‌رود. اما یک گروه فرعی از بیماران وجود دارد که ویروس در آنها در روز هفت تا 10 ، به ریه ها حمله می کند. و این زمانی‌ست که بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند و با استفاده از پالس اکسیمتر میزان اکسیژن خون سنجیده می‌شود. در صورت کم بودن مقدار اکسیژن خون از حد استاندارد، بیمار برای تنفس راحت به استفاده از کپسول اکسیژن یا دستگاه اکسیژن ساز برای تنفس نیاز پیدا می‌کند.
نقش واقعی این اکسیمترها در شناسایی بیمارانی است که متأسفانه درگیری ریه پیدا کرده‌اند و افت اکسیژن خون داشته‌اند (میزان اکسیژن خون در یک فرد سالم 95٪ یا بالاتر است). پس اگر بیمار مبتلا به کووید 19 در منزل دارید، بهتر است میزان اکسیژن خون فرد را روزانه بررسی کنید. اگر پایین‌تر از 95٪ بود بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.
با این حال ، هرکسی که آزمایش COVID-19 مثبت داشته باشد ، الزاما نباید اکسیژن خونش پایین باشد. افرادی هستند که ممکن است مبتلا به کووید باشند و علایمی مانند تب ، درد عضلانی و ناراحتی دستگاه گوارش را تجربه کنند، اما اکسیژن خون طبیعی و نرمال داشته باشند. ولی این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر بیمار شما دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی و... باید توجه بیشتری داشته باشید چون این افراد در بین گروه پر خطر قرار دارند و مستعد درگیری بیشتری هستند.
پس با توجه به مطالب گفته شده، بهتر است در صورت ابتلای یکی از نزدیکان‌تان به کووید 19 از همان اول از دستگاه پالس اکسیمتر برای بررسی میزان اکسیژن خون فرد استفاده کنید و در صورت پایین بودن میزان اکسیژن حتما به پزشک مراجعه نمایید تا اقدامات لازم را برای بیمار انجام دهند.
هموطنان عزیز میتوانند با کارشناسان شرکت تجهیزات پزشکی ماهان طب، عاملیت توزیع انواع محصولات پیشگیری از کرونا، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۲۰۵۷۷ تماس حاصل نمایند تا در صورت وجود سوالات احتمالی پاسخگوی شما عزیزان باشند. همچنین شما می‌توانید سایر لوازم پزشکی مورد نیاز خود را از فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی ماهان مدیکال تهیه بفرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26484
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید