امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

نقش انواع پارچه برزنت در صنعت حمل و نقل


1401/07/27
کد خبر : 28177
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

به همین دلیل از انواع پارچه های برزنتی ضد آب و نسوز به عنوان چادر ترازیتی و کانتینری استفاده شده و تا حد مطلوبی می توانند در این زمینه موثر واقع شوند. البته، لازم به ذکر است که پارچه هایی در این زمینه مورد استفاده قرار میگیرند که بتوانند از نفوذ آب و نم و رطوبت جلوگیری نموده و مانع از تابش مستقیم اشعه خورشید شوند. به همین دلیل تمام انواع برزنت ها در صنعت حمل و نقل موثر نمی باشند و تنها پارچه های باکیفیت کاربرد دارند.

برزنت ضد آب در صنعت حمل و نقل

حمل و نقل و انتقال کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و حتی وسایل الکترونیکی و غیره در مسافت های طولانی باعث میشود در شرایط آب و هوایی مختلفی قرار گیرند. بارش باران و برف یکی از اصلی ترین نگرانی ها در این شرایط می باشند که می توانند منجر به از بین رفتن بسته بندی کالاها و همچنین فاسد شدن مواد غذایی و میوه و سبزیجات شوند. قرار گرفتن پوشش ضد آب بر روی کالاها در این شرایط بهترین راهکار بوده و در این میان پارچه های برزنت تمام شرایط لازم را برای استفاده به عنوان چادر ترازیتی دارند.
پارچه های برزنت ضد آب که به صورت سه لا و شش لا تولید میشوند، دارای یک یا دو لایه پی وی سی بوده و به همین دلیل نم و رطوبت به آنها نفوذ نمی کند. این پارچه ها تنوع زیادی دارند و بر حسب شرایط و نوع کاربرد می توان آنها را انتخاب کرد. از جمله پارچه های برزنت ضد آب که در حمل و نقل کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:


انواع پارچه برزنت

پارچه برزنت نانو

استفاده از فن آوری نانو در تولید پارچه ترانزیتی باعث شده است تا حفظ کالاها و سلامت آنها در برابر نم و رطوبت در مسافت های طولانی تضمین شده باشد. بافت این پارچه ها به گونه ایست که می توانند تا هزار میلی لیتر آب را برای مدت طولانی روی خود نگهداری کنند، به طوریکه به نم و رطوبت آنها به بدنه چادر نفوذ نکند. این پارچه ها علاوه بر ضد آب بودن، نسوز نیز می باشند و به همین دلیل از بهترین گزینه ها برای تولید چادر ترانزیتی و استفاده در حمل و نقل به شمار می روند.

پارچه برزنت دو رو ضد آب

از دیگر برزنت های پرکاربرد در حمل و نقل می توان به برزنت های دو رو اشاره کرد. بافت این پارچه ها به گونه ایست که در هر دو طرف از مواد پی وی سی و پلی استر استفاده شود و به همین دلیل در برابر نم و رطوبت عایق هستند.


انواع پارچه برزنت

کاربرد برزنت نسوز کانتینری

به دلایل مختلف از قبیل قرار گرفتن برای مدت طولانی زیر تابش نور خورشید با دمای بالا و غیره ممکن است ماشین های مخصوص حمل بار سنگین در معرض آتش سوزی قرار بگیرند. به همین دلیل در انتخاب پارچه کانتینری که برای قسمت چادر ماشین استفاده میشود، باید به نسوز بودن آنها توجه شود. استفاده از پارچه های نسوز باعث میشود در شرایط آتش سوزی قسمت بار خودرو کاملا ایمن باشند و از خسارت های هنگفت جلوگیری خواهد شد.
برزنت های ضد حریق و نسوز که در حمل و نقل استفاده میشوند شامل دو گروه سیلیکونی و فویلدار هستند. مواد سیلیکونی به کار رفته در این برزنت ها باعث میشوند تا چادر کانتینری تا 300 درجه سانتی گراد دما را به خوبی تحمل کند. نوع فویلدار مقاومت بالایی داشته و تا 500 و 800 درجه سانتی گراد دچار حریق نمیشود. این برزنت ها نه تنها در حمل و نقل، بلکه در صنعت و در کوره های ریخته گری نیز کاربرد گسترده ای دارند.


انواع پارچه برزنت

بهترین نوع برزنت برای حمل و نقل چیست؟

به دلیل تنوع بسیار زیاد در برزنت های موجود در بازار، ممکن است این سوال بوجود آید که بهترین گزینه برای تولید چادر ترانزیتی و کانتینری چیست؟ به عبارت دیگر، برزنت باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در تولید چادرهای ترانزیتی استفاده شود؟ مهم ترین ویژگی های پارچه های برزنت مورد استفاده در صنعت حمل و نقل عبارتند از:
•    مقاومت بالا در برابر نفوذ نم و رطوبت و جلوگیری از آسیب وارد شدن به کالاها و بار
•    ضد حریق و نسوز بودن و تحمل دمایی بالا
•    جلوگیری از نفوذ اشعه ماورابنفش و ممانعت از فاسد شدن مواد غذایی و دارویی و بهداشتی
•    ضد آب بودن و جلوگیری از نفوذ نم به لایه های داخلی و ممانعت از رشد قارچ و کپک
•    مقاومت بالا در برابر تماس با اشیای نوک تیز
با توجه به ویژگی های فوق، پارچه مشمع کانتینری، برزنت های نانو، برزنت یک رو و دو رو ضد آب با لایه های پی وی سی و پلی استر از بهترین گزینه ها برای استفاده در صنعت حمل و نقل محسوب میشوند. برزنت های نازک در تولید چادرهای ترانزیتی کاربرد نداشته و بیشتر در صنعت پوشاک و کیف و کفش از آنها استفاده میشود.

قیمت برزنت ضد آب و نسوز کانتینری

در حالت کلی هر چه ضخامت پارچه های برزنت بیشتر بوده و متریال بهتری در آنها استفاده شده باشد، به همان اندازه کیفیت و ماندگاری آنها بالاتر است. علاوه براین، قیمت پارچه های برزنت ترانزیتی نیز بر اساس کیفیت و نوع و ویژگی های آنها متفاوت است. به عنوان مثال، برزنت نانو چون وارداتی بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد از سایر پارچه ها گران تر است. علاوه براین، نرخ ها در فروش های عمده و جزئی با واسطه و بدون واسطه و همچنین برند تولید کننده و داخلی یا وارداتی بودن آنها متفاوت است.

دنیای چادر؛ فروش عمده و جزئی برزنت کانتینری و ترانزیتی

دنیای چادر از جمله مراکز معتبر در زمینه فروش عمده و جزئی برزنت های مورد استفاده در صنعت حمل و نقل می باشد. محصولات این مجموعه دارای تنوع بسیار بالایی از نظر ویژگی و کیفیت و رنگ و طرح بوده و در تولید چادرهای کشویی و کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند. کارشناسان فروش دنیای چادر از طریق شماره تلفن 02636609320 آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید و معرفی کامل محصولات و قیمت و نحوه خرید عمده و جزئی و ارسال به سراسر ایران هستند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28177
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید