امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نصب آسانسور چگونه است؟


1401/07/27
کد خبر : 26886
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر
تاییدیه اجباری
چندی پیش خبری مبنی بر ضرورت اخذ تاییدیه آسانسور در ساختمان ها به گوش رسید. در این باره نیز مدیر کل استانداری البرز گفت از سال 1382 قانون دربافت مجوز استفاده از آسانسور استاندارد اعمال شده است. علت این امر وجود آسانسورهای غیر استاندارد در ساختمان ها و ایجاد حوادث و سوانح گوناگون مربوط به آن، در سالیان اخیر می باشد. اما یکی از دلیل اصلی این اتفاق مربوط به عدم نصب صحیح آسانسور می باشد.
نصب آسانسور

نصب آسانسور چگونه است؟


مراحل نصب آسانسور

آسانسور ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که مهمترین آنها، آسانسور های کششی و آسانسور های هیدرولیکی است که بیشترین کاربرد را نیز دارند. به همین دلیل در این بخش به مراحل نصب این دو نوع آسانسور می پردازیم.

مراحل نصب آسانسور کششی؛

آسانسور های کششی جزو پیچیده ترین آسانسورها هستند که از قطعات مختلفی تشکیل شده اند، به همین دلیل نصب آنها نیز دشوار است.
مراحل نصب این نوع آسانسور به 4 مرحله اصلی تقسیم می شود:
1.    سازه کشی و مقاوم سازی چاه آسانسور
2.    جایگذاری و نصب ریل های آسانسور که مرحله بسیار مهمی است زیرا اگر ریل ها به درستی و متناسب با کابین آسانسور جایگذاری و نصب نشوند، آسانسور به هنگام حرکت دچار مشکل می-شود و گاهی حرکت نمی کند.
پس ریل ها باید به درستی نصب شوند همچنین سطح آنها نیز باید کاملا صاف باشد تا مانع حرکت کابین نشود.
3.    نصب درب طبقات، درب طبقات همان درب هایی هستند که بر روی جایگاه توقف کابین آسانسور در طبقات مختلف نصب می شوند.
نصب درب در طبقات باعث بالا رفتن امنیت می  شود و مانع از سقوط افراد به درون چاه آسانسور می-شود.
درب طبقات قبل از سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی نصب می شود تا از سقوط نصابان آسانسور و سایر کارگران ساختمان به درون چاه آسانسور جلوگیری کند.
4.    و در نهایت سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی آسانسور مانند تابلو برق، موتور، سیم بکسل ها و کابین و به طور کلی تمام قطعات نصب می شود.
 
مراحل نصب این آسانسور نیز شبیه به نصب آسانسور کششی است که در بالا ذکر شد یعنی؛
1.    آماده سازی چاه
2.    نصب ریل ها
3.    نصب درب طبقات
4.    نصب قطعات الکتریکی و مکانیکی
اما تفاوت اندکی در نصب این دو آسانسور وجود دارد که مربوط به مرحله آخر می باشد. زیرا این دو آسانسور با توجه به عملکرد متفاوتی که دارند مسلما قطعات الکتریکی و مکانیکی آنها نیز متفاوت خواهد بود.

نصب آسانسور بیرون ساختمان

گاهی ساختمان هایی را مشاهده می کنیم که آسانسور آنها بیرون از ساختمان و بر روی نمای ساختمان نصب شده است. این روش نصب دلایل مختلفی دارد از جمله؛ کمبود فضا، نبود چاه آسانسور درون ساختمان و نبود جا برای ایجاد چاه، همچنین این روش نصب یک نوع سبک و روش مدرن محسوب می شود که باعث زیبایی ساختمان نیز می شود به همین دلیل در برخی از هتل ها، بیمارستان ها و مراکز تجاری از این روش نصب استفاده می شود.

نصب آسانسور

آسانسور هتل چیست؟

آسانسور هتل مانند سایر آسانسورها وسیله ای برای حمل و نقل راحت تر انسان ها و بارها می باشد.
همه ما در هتل اقامت داشته ایم و از آسانسور آنجا استفاده کرده ایم، در هتل ها به دلیل زیاد بودن تعداد طبقات استفاده از پله کاری بسیار دشوار است.
همچنین افرادی که از هتل استفاده می کنند حداقل یک چمدان مسافرتی همراه خود دارند، که حمل این چمدان از پله کار آسانی نیست. به همین دلیل آسانسور یکی از مهمترین و ضروری ترین ابزارها در هتل ها می باشد.
آسانسور هتل ممکن است کاربرد های مختلفی داشته باشد مثلا حمل مسافران، حمل غذا از آشپزخانه هتل به سایر طبقات، حمل بار و از این قبیل موارد. به همین دلیل در هتل های بزرگ معمولا از آسانسورهای بیشتری استفاده می شود.
گاهی در هتل ها از آسانسور های صنعتی استفاده می شود یعنی آسانسوری که ظرفیت اتاقک آن بالاتر از آسانسور معمولی است.
گاهی برای زیبایی و یا برای جلوگیری از اشکال مکان در هتل هایی که با کمبود فضا مواجه هستند، آسانسور را بر روی نمای ساختمان هتل نصب می کنند.

نصب آسانسور هتل

پس از طراحی و ساخت آسانسور هتل، نوبت به نصب آن میرسد که این مرحله نیاز به دقت فراوان دارد.
زیرا اگر آسانسور با دقت و طبق استانداردها نصب نشود پس از مدتی کوتاه دچار اختلال شده و مشکل ایجاد می کند.
اگر هنگام نصب نکات ایمنی و استانداردهای نصب آسانسور رعایت نشود، به قطعات آسانسور فشار وارد شده و باعث خرابی پی در پی آسانسور و در نتیجه کاهش طول عمر آن می شود.
پس برای نصب آسانسور مخصوصا آسانسورهایی که استفاده زیادی از آنها می شود مانند آسانسور هتل، حتما به افراد متخصص و با تجربه مراجعه کنید و این کار را به آنها بسپارید.

عوامل موثر در قیمت آسانسور

یکی از مهمترین و اصلی ترین نگرانی های بسیاری از خریداران آسانسور را، قیمت این تجهیزات شکل داده است. در نظر داشته باشید که آیتم ها و المان های بسیار متعددی وجود دارد که در قیمت های نهایی این محصولات موثر هستند که شما نیز بایستی قبل از خرید و استفاده از آسانسور مورد نظر خود در خصوص این آیتم ها اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. از مهمترین المان های موثر در قیمت آسانسور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سرعت آسانسور
•    چند طبقه ای بودن آسانسور
•    نوع کاربری آسانسور
•    نوع موتور آسانسور
•    نوع درب آسانسور
•    نوع ریل آسانسور
•    مشخصات فنی آسانسور ها

تاثیر سرعت در فروش آسانسور

قیمت آسانسور همانطور که اشاره شد، به آیتم های بسیار متعددی بستگی دارد که بی شک از مهمترین آنها می توان به سرعت اشاره کرد. توجه داشته باشید که هر چقدر سرعت مربوط به آسانسورها بیشتر باشد، بی شک قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. شما می توانید برای آگاهی از قیمت های بروز و دقیق آسانسورهای پرسرعت، از همین وب سایت پیش روی خود اقدام کنید و با توجه به بودجه ی در اختیار خود، مناسب ترین این تجهیزات را تهیه و آن را در ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید.
نصب آسانسور

قیمت روز آسانسور

بسیاری از افراد به دنبال آگاهی از قیمت های بروز و دقیق آسانسور هستند تا بتوانند مناسب ترین و باکیفیت ترین این تجهیزات را با قیمت های بسیار مناسب تری تهیه و خریداری کنند. وب سایت مجموعه هیرو آسانسور، قیمت های خود را به شکل روزانه، بروز کرده و شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از همین وب سایت اخذ کنید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات جزئی تر نیز با کارشناسان این مجموعه و با شماره تماس 02188882500 ارتباط برقرار نموده و راهنمایی مورد نظر خود را به دست آورید.

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26886
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید