امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

نسل جدید عایق حرارتی برودتی با ترکیبی از مواد معدنی ساخته شد


1401/07/27
کد خبر : 27290
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

این مواد در دمای بالا باهم ترکیب میشوند و به شکل پتو یا اجری یکپارچه ساخته میشوند.این عایق به وجود آمده در مقابل شوک های حرارتی و دمای بسیار بالا مقاوم است و غیر قابل اشتعال است.
ین عایق ها به دلیل مقاومت زیاد در صنایع مختلفی مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها صنعت ساختمان و سایر تاسیسات حرارتی برودتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق کاری دیوار خارجی ساختمان

یکی از اصلی ترین راه هایی که منجر به هدر رفتن گرما و انرژی ساختمان ها شود، دیوارهای خارجی می باشند. علاوه بر استفاده از مصالح ساختمانی ایده آل به شیوه استاندارد، لازم است از مصالح عایق نیز برای این منظور به کار برده شود. از جمله عایق های مورد استفاده برای دیواره های خارجی ساختمان می توان به عایق نانو، پلی استایرن، پلی اورتان، پشم شیشه، پشم سنگ و عایق های سلولزی اشاره داشت.
در روند اجرای عایق کاری دیوار خارجی ساختمان پس از قرار گرفتن مواد عایق از جمله پشم سنگ، لازم است روی آنها با سایر مصالح از جمله سیمان پوشانده شود. همچنین لازم به ذکر است که اجرای این اقدامات به شیوه های مختلفی صورت می گیرد. به عنوان مثال، برخی از مواد عایق بین دیوار دو ساختمان ممکن است استفاده شوند و برخی دیگر با بلوک های سیمانی قابل اجرا می باشند. نحوه اجرا به نوع ساختمان و عایق انتخابی و اصول ایمنی و استانداردها بستگی دارد.


 عایق حرارتی برودتی

عایق کاری سقف ساختمان

از دیگر بخش های تمام ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری و غیره که به شدت به عایق نیاز دارند، سقف می باشند. سقف ساختمان نه تنها به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و گرما عایق میشود، بلکه از نظر جلوگیری از نفوذ رطوبت و نم نیز انجام این اقدامات کاملا ضروری می باشند. برای عایق کاری سقف ابتدا لایه های پشم سنگ یا سایر انواع عایق قرار گرفته و سپس روی آنها ایزوگام و سایر عایق های رطوبتی در نظر گرفته میشود.
روند اجرای عایق برای سقف تا حد زیادی به نوع آن و میزان شیب موجود در ساختمان بستگی دارد. بر همین اساس ممکن است از لایه های مختلفی برای انجام این کارها استفاده شود. تشخیص نحوه اجرای عایق بری روی سقف نیاز به تخصص و مهارت و تجربه داشته و عدم رعایت استانداردها می تواند در نهایت منجر به خروجی نامطلوب شود.

بهترین عایق برودتی

همان طور که در طول متن اشاره شد، تنوع در عایق های بردوتی و حرارتی زیاد می باشد. به دلیل تفاوت هایی که در ساختار و ویژگی های این عایق ها وجود دارد، کاربردهای متفاوتی دارند. به عبارت دیگر، نمی توان همیشه یک نوع خاص از این عایق ها را به عنوان بهترین عایق برودتی در نظر گرفت. برای انتخاب و خرید این عایق ها لازم است چند ویژگی مهم مد نظر قرار گیرد که عبارتند از:
محدوده دمایی که عایق می تواند تحمل کند را با توجه به شرایط محیطی مورد نظر بررسی نمایید. هر یک از انواع عایق در محدوده دمایی خاصی کاربرد دارند که در زمان انتخاب باید به آن توجه داشت.
لوله ای یا رولی بودن عایق را با توجه به کاربرد آنها باید انتخاب کرد. اگر هدف پوشاندن لوله های تاسیسات در فضاهای روباز با درجه دمایی بسیار پایین می باشد، بهتر است لاستومری های لوله ای روکش دار انتخاب شود. در مقابل، برای عایق سازی دیوارها نوع لوله ای کاربرد نداشته و رولی انتخاب میشود.
برخی از عایق های برودتی در برابر امواج صوتی نیز مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل اگر هدف خرید عایق برودتی ساختمان می باشد، بهتر است عایق صوتی نیز باشند.

عایق با مواد نانو

علیرغم وجود تنوع بسیار بالا در مواد عایق، امروزه عایق های نانو به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. این مواد که با تکنولوژی نانو تولید میشوند، دارای تنوع زیادی بوده و نوع مایع و رنگی آن بیشترین کاربرد را دارا می باشد. از این مواد بیشتر برای عایق شدن استخرها در برابر رطوبت استفاده میشود که بازدهی خوبی را ارائه داده اند.


عایق حرارتی برودتی

فروش عایق با قیمت ارزان

 با توجه به سابقه فعالیت بالای این مجموعه در زمینه اجرا و فروش عایق عمده و جزئی توسط گروه بهینه عایق، چند راهکار برای خرید ارزان قیمت آنها را در ادامه ارائه می دهد:
خرید از مراکز فروش معتبر به دلیل ارائه محصولات با کیفیت از برندهای معروف و شناخته شده در واقع یک تیر با دو نشان است. چون این محصولات کیفیت بالا و طول عمر زیادی دارند و نیاز به تعویض در فاصله های کوتاه آنها وجود نخواهد داشت. به همین دلیل تا حد زیادی در هزینه های اقتصادی صرفه جویی خواهد شد.
 فروش عمده عایق های حرارتی و صوتی و رطوبتی همیشه ارزان تر از جزئی می باشد. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان سفارش خود را به صورت عمده ثبت کنید تا از تخفیف های ویژه استفاده نمایید.
 خرید از مراکز شناخته شده و نمایندگی ها باعث میشود تا واسطه ها حذف شوند. هر چه تعداد واسطه ها بین فروشنده اصلی و خریدار کمتر باشد، به همان نسبت قیمت این محصولات ارزان تر خواهد بود.
 فروش اینترنتی عایق نانو و صوتی و غیره شرایطی را فراهم می کند تا از هر نقطه از ایران بدون واسطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری خرید ثبت شود.


 عایق حرارتی برودتی

قیمت انواع عایق

در تعیین قیمت هر یک از انواع عایق های مورد استفاده در ساختمان ها عوامل متعددی نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به نوع آنها اشاره نمود. علاوه براین، وارداتی یا داخلی بودن عایق نیز به شدت بر قیمت فروش آنها تاثیرگذار است. چون عایق های وارداتی تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار میگیرند. برای استعلام قیمت فروش هر یک از انواع عایق می توانید با کارشناسان فروش بهینه عایق تماس بگیرید.

اجرای پروژه های عایق

بهینه عایق از بهترین  تیم های با سابقه و فعال در این زمینه می باشند که عایق کاری پروژه های صنعتی، عمرانی و ساختمانی را ارائه می دهد. برای اطلاغات بیشتر ، دریافت مشاوره و همکاری  میتوانید با ما تماس بگیرید.

مهندس قنبری طراحی و محاسبه و تامین عایق
شماره تماس:
09126028634


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27290
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید