امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

نحوه پاکسازی صورت در خانه


1401/07/27
کد خبر : 27245
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر

همه چیز در مورد پاکسازی پوست صورت

قبل از آموزش پاکسازی پوست در منزل باید بدانید که پاکسازی سازی پوست چیست و چه اهمیتی دارد؟ به نقل از سایت dokhtaroone.net بهتر است بدانید که با نحوه پاکسازی صورت در خانه می‌توانید سلول های مرده پوست را از بین برده و صورت خود را لایه برداری کنید.
یا انجام این کار می‌توانید آلودگی ها و چربی های اضافه روی پوست را به راحتی از بین ببرید و به بسته شدن منافذ باز پوست نیز کمک بسیار زیادی نمایید، بهتر است بدانید که تمام پوست ها برای جوان و سالم ماندن به آبرسانی و تغذیه احتیاج دارند که با پاکسازی پوست صورت در منزل می‌توانید به انجام این کار بپردازید.

روش های پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی پوست صورت یکی از مواردی است که هر فرد برای شادابی و نشاط پوست خود باید به آن اهمیت بسیار زیادی بدهد، در حال حاضر بسیاری از خانم‌ها با مراجعه به آرایشگاه ها و یا مراکز تخصصی هزینه بسیار زیادی را پرداخت می‌کنند، بهتر است بدانید که با استفاده از مواد طبیعی نیز به راحتی می‌توان به پاکسازی پوست صورت در منزل پرداخت که در ادامه روش های پاکساز صورت در خانه را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.


آموزش پاکسازی صورت

شستشوی پوست صورت با شوینده های مناسب

شستشوی صورت به صورت روزانه یکی از موارد بسیار مهم و قابل اهمیت است، هر فردی با توجه به نوع پوست خود نیاز به شوینده های آرایشی دارد، برای شستشوی پوست صورت ابتدا باید با آب ولرم پوست خود را خیس کنید و سپس با استفاده از مقداری شوینده پوست خود را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.
به طور کلی برای پاک کردن آلودگی های پوست و تمیز کردن لوازم آرایش روش پوست شستشوی روزانه بسیار مهم و الزامی است.

نحوه درست کردن پاک کننده آرایشی صورت

برای شستشوی صورت خود می‌توانید با مواد طبیعی به ساخت پاک کننده صورت خانگی بپردازید، با ترکیب 3 قاشق غذا خوری آب سیب، 6 قاشق غذاخوری شیر کم چرب، 2 قاشق غذا خوری عسل و نصف قاشق جو پرک پودر شده می‌تواند یک محلول پاک کننده خوب خانگی درست کنید و با استفاده از آن به پاکسازی پوست خود بپردازید.

لایه بردار خانگی برای پوست صورت

بعد از شستشوی صورت بهتر است با یک لایه بردار پوست خود را به صورت عمیق لایه برداری کنید تا به کمک آن جوش و آکنه های پوست خود را از بین ببرید؛ با استفاده از یک فنجان شکر قهوه ای، یک چهارم قاشق غذا خوری ویتامین E، نصف موز له شده و کمی آبلیمو می‌توانید در خانه به لایه برداری و از بین بردن سلول های پوست خود کمک کنید.

استفاده از تونر آرایشی صورت

همه افراد باید به صورت روزانه روتین پوستی داشته باشند که مهم ترین مرحله روتین پوستی روزانه استفاده از تونر آرایشی صورت است، هیچ شوینده آرایشی‌ای نمی‌تواند جای تونر را در پاکسازی پوست پر کند زیرا با استفاده از آن می‌توان به صورت عمقی به پاکسازی پوست پرداخت و به تنظیم چربی پوست نیز کمک بسیار زیادی کرد.
تونرهای آرایشی می‌توانند در شفاف شدن پوست، آبرسانی و بسته شدن منافذ باز پوست تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، برای تهیه تونر خانگی می‌توانید با ترکیب 2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و ترکیب آن با با یک فنجان آب سرد تونر خانگی مناسب برای پوست خود را تهیه نمایید. برای استفاده از تونر آرایشی بهتر است به راهنمای استفاده از تونر آرایشی به طور کامل بپردازید.


پاکسازی پوست با تونر آرایشی

پاکسازی صورت در خانه با بخور

بخور پوست می‌تواند در پاکساز پوست و از بین بردن چرکی ها و انواع جوش های سر سیاه تاثیر بسیار خوب و مثبتی داشته باشد به طوری که بعد از انجام این کار می‌توانید به راحتی تفاوت را در پوست خود حس کنید، با بخور پوست می‌توانید به آبرسانی پوست و کوچک شدن منافذ نیز کمک نمایید.

روش های طبیعی برای پاکسازی صورت در خانه

استفاده از ماسک های خانگی و طبیعی نیز می‌تواند در تقویت و رطوبت بخشی پوست شما تاثیر زیادی داشته باشد، در ادامه 5 ماسک مناسب برای پاکسازی صورت در خانه را به شما معرفی کرده ایم:

• پاکسازی صورت با ماسک عسل  و  لیمو

ماسک لیمو و عسل یکی از بهترین ماسک ها برای پاکسازی و شفاف سازی پوست صورت است، برای درست کردن این ماسک ابتدا باید آب یک لیموی کوچک را گرفته و با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و حدود 20 دقیقه ماسک را روی صورت خود قرار دهید؛ بعد از استفاده این ماسک می‌توانید از خیار رنده شده نیز برای مرطوب شده پوستتان استفاده کنید.

• پاکسازی پوست در خانه با الوئه ورا

برای پاکسازی پوست در خانه ابتدا یک عدد آلوئه ورا تهیه کنید و با استفاده از مخلوط کن ژل آن را استخراج کنید و سپس یا استفاده از یک پنبه آن را بر روی پوست صورت خود بزنید و به مدت 20 الی 25 دقیقه صبر کنید تا ژل آلوئه ورا روی پوست شما خشک شود.
این ماسک نه تنها می‌توان به پاکسازی پوست شما کمک کند بلکه در جوانسازی پوست نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

• ماسک ماست و نعنا برای پوست

برای پاکسازی پوست در خانه و رطوبت رسانی آن یکی از بهترین گزینه ها استفاده از ماسک خانگی ماست و نعنا است؛ با ترکیب یک قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق چای خوری پودر نعنا می‌توانید به آبرسانی پوست خود کمک کنید؛ توجه داشته باشید که این ماسک باید به مدت 30 دقیقه بر روی پوست شما بماند.


 ماسک ماست و نعنا برای پاکسازی پوست

• صاف شدن پوست با سرکه سیب

حذف سلول های مرده در پاکسازی پوست صورت یک امر بسیار ضروری است که با استفاده از سرکه سیب می‌توانید به انجام این کار بپردازید؛ برای انجام این کار ابتدا قاشق چایخوری سرکه سیب را با مقداری آب ترکیب کنید و سپس روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت 10 دقیقه پوست خود را به طور کامل شستشو بدهید.

• معجزه عسل برای پاکسازی پوست در خانه

عسل می‌توان مانند یک آنتی بیوتیک به جوانسازی و آبرسانی پوست صورت کمک کند که همین امر باعث شده تا استفاده هفتگی و روزانه آن دارای اهمیت بسیار بالایی باشد، برای استفاده از این ماسک عسل را به صورت مستقیم روی پوست خود بمالید و بگذارید به صورت طبیعی این ماسک روی پوست خشک شود و بعد از آن به شستشوی آن بپردازید.

مرطوب کننده های پوست

همانطور که گفته شد مرطوب نگه داشتن پوست از اهمیت بالایی برخوردار است، که همین امر باعث شده تا استفاده از نرم کننده ها و آبرسان های پوست مورد توجه افراد قرار بگیرد. بعد از پاکسازی کردن پوست بهتر است برای آبرسانی و ایجاد طراوت در پوست خود از کرم های آبرسان بدون اسید استفاده کنید.

سوالات متداول پاکسازی صورت در خانه

1. اهمیت پاکسازی صورت چه می‌باشد؟
به طور کلی پاکسازی کردن پوست صورت و از بین بردن انواع آلودگی های پوستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد به طوری که این امر در از بین بردن سلول‌های مرده پوست، آبرسانی، جوانسازی پوست و داشتن پوست سالم و شفاف تاثیر بسیار زیادی دارد.
2. بهترین تایم برای پاکسازی صورت چه زمانی است؟
بهترین است بدانید که هر فردی در طول روز به یک روتین پوستی برای تمیز کردن پوست خود احتیاج دارد که بهتر است این روتین هنگام صبح و قبل از خواب انجام بشود، پاکسازی و لایه برداری پوست به صورت عمیق نیز هر 2 الی 3 ماه یکبار باید انجام شود.
3. قبل از پاکسازی خانگی پوست صورت باید به چه نکاتی توجه کرد؟
باید توجه داشته باشید که قبل از پاکسازی پوست در خانه حتما نوع پوست خود را بررسی کنید زیرا ممکن است بعضی از افراد دارای پوست حساسی باشند و با استفاده از بعضی از مواد طبیعی با مشکلات متعدد همچون التهاب پوستی مواجه بشوند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27245
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید