امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نحوه محاسبه قیمت کارتن و جعبه های مقوایی


1401/07/27
کد خبر : 26918
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

 ولی همیشه هنگام خرید این پک های بسته بندی یک سوال در ذهن ما بوجود می آید که قیمت جعبه های کارتنی و مقوایی چگونه محاسبه میشود. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه محاسبه قیمت این جعبه ها توضیحاتی بدهیم.
بیشتر بدانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

قیمت کارتن و مقوا

در ابتدا برای محاسبه قیمت کارتن و مقوا باید اندازه های طول، عرض و ارتفاع  و وزن محصول را داشته باشیم، تا بتوانیم قیمت دقیق جعبه مورد نیاز را طبق ابعاد و وزن کالا محاسبه کنیم. در ادامه برای بدست اوردن قیمت جعبه و کارتن بسته بندی باید از فرمول زیر استفاده کنیم:
( عرض*طول) +(هزینه ی چاپ) + ( هزینه ی تولید)
موارد دیگری در محاسبه فرمول بالا تاثیر دارند، که می توان از آنها موارد زیر را نام برد:
1- نوع چاپ بر روی جعبه ها
2- چند لایه بودن کارتن ها
3- جنس ورق های کارتنی
4- جنس و ضخامت مقواها
5- طراحی طرح چاپ روی جعبه کارتن
6- انجام خدماتی همچون سلفون، طلاکوب، نقره کوب و استفاده از رنگ های خاص بر روی جعبه ها

نوع و جنس کارتن

کارتن ها از ورق های چند لایه تولید می شوند، که شامل ورق سینگل یا دولایه، سه لایه، پنج لایه  و هفت لایه می باشند. هر کدام از این ورق ها بنا بر ابعاد، جنس و وزن محصول در تولید کارتن  به کار می روند. در بازار بسته بندی محصولات، کارتن های 3 لایه و 5 لایه مصرف بیشتری دارند. کارتن های سینگل یا  2 لایه بیشتر برای کارهای لمینتی مورد استفاده قرار می گیرند. کارتن 7 لایه در صنعت بسته بندی بسیار کم مصرف است و بیشتر جهت بسته بندی محصولات بزرگ  همچون لوازم منزل مثل: یخچال، تلوزیون، ماشین لباسشویی و غیره استفاده می شود.

ورق ها جنس های مختلفی دارند که کیفیت هریک نیز متفاوت است مثل ورق کرافت، تست و ایرانی. ورق کرافت جنس محکم و خوبی دارد و بیشتر برای کارتن های صادراتی و محصولات سنگین وزن استفاده می شود.
ورق تست نسبت به کرافت کیفیت پایین تری دارد و همین موضوع سبب کمتر شدن قیمت ورق تست می شود.
 ورق بازیافتی که در بین شرکت های کارتن سازی به اسم ورق ایرانی شناخته می شود از خمیر ورق های بازیافتی تولید می شود و بدلیل همین بازیافتی بودن کیفیت پایین تری نسبت به تست دارد و قیمتش نیز از بقیه ی ورق ها کمتر است این نوع ورق برای کارتن هایی که کیفیت انها برای مشتری مهم نیست و بیشتر به دنبال کارتنی با قیمت پایین می باشد مناسب است.
بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات



قیمت کارتن

جعبه های مقوایی

 
جعبه های مقوایی از یک لایه ورق مقوا تولید می شوند. مقواها دارای چندین نوع کیفیت با گرماژ مختلف می باشند. گرماژ همان میزان ضخامت ورق مقوا است. انواع مقواهای پرکاربرد در تولید جعبه های مقوایی شامل مقوای کرافت، ایندربرد، پشت طوسی و گلاسه می باشند. گرماژ این مقواها از 60 تا 500 گرم است که انتخاب این گرماژ ها بسته به ابعاد و وزن محصول دارد. جعبه های مقوایی برای بسته بندی محصولات با وزن سبک که حداکثر این وزن باید 500 گرم تا یک کیلو  همچون خرما، چای، زعفران، عسل، روغن های گیاهی، مربا، شکلات، عطر، ادکلن، لامپ، ماسک و غیره بسیار مناسب هستند. استفاده از جعبه های مقوایی برای بسته بندی محصولات سبکی که ابعاد بزرگ دارند مناسب نیست زیرا جعبه های مقوایی در ابعاد بزرگ خم وشکسته می شوند.
یکی از مزیت های مقواها قابلیت چاپ بالایشان است، که این ویژگی در زیباتر شدن شکل ظاهری جعبه ها موثر است، از این رو محصولات ظریف و کادویی که زیبایی پک در مورد انها مهم است در جعبه های مقوایی بسته بندی می شوند.
 برای محاسبه قیمت جعبه های مقوایی داشتن ابعاد محصول( طول، عرض وارتفاع) لازم است. جنس وگرماژ جعبه ی مقوایی نیز در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. مورد دیگر در محاسبه قیمت جعبه مقوایی این است که ایا می خواهید جعبه تان چاپ داشته باشد یا خیر، که مسلماً جعبه بدون چاپ قیمت پایین تری دارد. تیراژ سفارش شده نیز در محاسبه قیمت مؤثر است هر چقدر تیراژ بیشتر باشد قیمت جعبه کمتر می شود.

انواع چاپ بر روی جعبه ها کارتنی و مقوایی

از موارد دیگری که در محاسبه قیمت کارتن و جعبه های مقوایی مؤثر است، نوع چاپ انهاست که در ادامه درباره ی انواع چاپ ها توضیحاتی می دهیم.

چاپ افست

این چاپ چند رنگ دارد که  با آمیختن این رنگ ها طرح هایی زیبا بر روی جعبه ایجاد می شود. امکان چاپ افست به طور مستقیم بر روی کارتن ها وجود ندارد. این نوع چاپ فقط به طور مستقیم بر روی مقوا قابل اجرا است.
 در چاپ افست رنگها روی مقوا بسیار شفاف وزیباتردیده می شود. برای انجام چاپ افست به وسیله ای بنام زینک نیاز است، که در براورد کردن هزینه های جانبی تولید جعبه ها، قیمت زینک نیز لحاظ میگردد ولی نکته ی مورد توجه این است که تهیه  و پرداخت قیمت زینک فقط در اولین سفارش شما نیاز است و در سفارش های بعدی، نیاز به زینک ندارید و از همان زینک خریداری شده در سفارش اول می توانید بارها استفاده کنید.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو به یک یا دو رنگ محدود می شود. این چاپ بطور مستقیم بر روی کارتن های قهوه ای و سفید اعمال می شود. این چاپ نسبت به چاپ افست هزینه ی کمتری دارد و کارتن هایی که دارای چاپ فلکسویی هستند با قیمت پایین تری نسبت به انواع کارتن های دیگر همچون کارتن لمینتی به فروش می رسند.

قیمت کارتن

 چاپ سیلک

در چاپ سیلک از یک رنگ استفاده شده و چاپ بطور مستقیم بر روی کارتن ومقوا اجرا می شود. این چاپ معمولا برای کارتن ها و جعبه های کوچک که روی انها نوشته و لوگو میبایست درج گردد مناسب می باشد.


قیمت کارتن

کارتن های لمینتی

 بطور کلی لمینت یک فرایند است که در طی مراحلی روی کارتن بسته بندی انجام می شود. در فرایند لمینت چاپ افست بر روی مقوا اعمال میگردد که به آن  مقوا، پوستر می گویند سپس پوستر را بر روی ورق های کارتن با دستگاه ها و ماشین آلات کارتن سازی می چسبانند. انجام این فرایند به این دلیل است که امکان درج کارتن روی چاپ افست بطور مستقیم وجود ندارد. فرایند لمینت به کارتن ها، زیبایی خاصی می دهد زیرا در چاپ آن چندین رنگ وطرح جذاب به کار میرود. این کارتن های لمینتی برای عرضه به بازار های خارجی و صادراتی بسیار مناسب هستند، هر چند که این نوع کارتن ها نسبت به بقیه کارتن ها قیمت بالاتری دارند ولی اگر جذب مشتری و دیده شدن محصولتان در بازار فروش برایتان مهم است کارتن های لمینتی گزینه ی مناسبی هستند.
سوالات متداول

*ارزان ترین کارتنی که میتوان تهیه کرد چه نوع کارتنی است؟

کارتن های سه لایه با چاپ فلکسو از نظر قیمت مناسب ترین نوع کارتن هستند این کارتن ها برای محصولات با وزن زیر 10 کیلو مناسب می باشند.

*ایا جنس جعبه های مقوایی متفاوت است و این تفاوت در محاسبه قیمت تاثیر دارد؟

باید گفت بله، مقوا دارای کیفیت های متفاوت همراه با گرماژهای مختلف است. هر کیفیت مقوا و گرماژ آن بالاتر برود قیمت جعبه ی تولید شده نیز افزایش می یابد.

*چاپ ها چه انواعی دارند و آیا در افزایش قیمت جعبه تاثیر دارند؟

چاپ ها انواع مختلف دارند، مثل چاپ فلکسو که بر روی کارتن ها اعمال می شود. چاپ افست، این نوع چاپ بر روی مقوا قابل اجراست و چاپ سیلک که بطور مستقیم بر روی  مقوا و کارتن انجام می شود. چاپ افست بدلیل نداشتن محدودیت در انواع رنگ و وضوح عالی در رنگ و طرح چاپی، قیمت بالاتری نسبت به بقیه ی چاپ ها دارد.
کارتن پستی از کجا بخرم؟ برای خرید کارتن پستی در سایز1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9 و سایز نیم میتوانید از فروشگاه آنلاین خرید کارتن پستی آوین پک اقدام به خرید نمایید.

چکیده

در این مقاله سعی کردیم شما را تا حدودی با جنس و نوع کارتن و مقوا و چگونگی محاسبه قیمت جعبه کارتن و مقوا آشنا کنیم که همگی در انتخاب یک بسته بندی مناسب کالا و محصولتان مؤثر می باشند. کارتن سازی آوین پک یکی از شرکت های تولید کننده جعبه های کارتنی و مقوایی میباشد که در این سالها توانسته در صنعت تولید کارتن، جعبه های مقوایی و همچنین ورق های کارتن پیشتاز باشد. شما میتوانید پس از ورود به وبسایت این شرکت، نمونه های کارتن و جعبه های مقوایی تولیدات گذشته تا به امروز را مشاهده کنید و با انتخاب گزینه ی محاسبه آنلاین قیمت کارتن و وارد کردن ابعاد، نوع و جنس جعبه مورد نظر، بطور آنلاین در کمتر از 2 دقیقه قیمت جعبه بسته بندی خود را بدست آورید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26918
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید