امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

نحوه عملکرد دستگاه کرگیری


1401/07/27
کد خبر : 27658
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

این مقاله به طور کلی به اهمیت خرید دستگاه کرگیری در تجهیزات حفاری معدن میپردازد و هم چنین توضیح میدهد که نیلینگ چیست و چه کاربردی در دارد؟
کرگیری عمل جداسازی یک حفره یا سیلندر از بتن است. در واقع عمل کرگیری روشی برای نمونه گیری یا مغزه گیری بتن مسلح یا بتن معمولی است.
بتن یکی از مهمترین اجزای هر پروژه ساختمانی است و کیفیت آن تاثیر زیادی بر ساختار کلی سازه خواهد داشت. بنابراین برای اطمینان از کیفیت بتن باید قبل و بعد از بتن ریزی آزمایشاتی انجام شود. و این جاست که خرید دستگاه کرگیری مناسب نمود پیدا میکند.
کرگیری زمانی اتفاق می افتد که بخواهند مسیرهایی را در بتن برای لوله ها، سیم کشی ها و کانال کشی در بتن ایجاد کنند. همچنین این گونه خدمات و تجهیزات حفاری توسط مته های مخصوصی به نام دریل مکانیکی انجام می شود.


 دستگاه کرگیری

دستگاه کرگیری چگونه کار میکند؟

قبل از خرید دستگاه کرگیری لازم است ابتدا با نحوه کارکرد آن به طور کامل آشنا شوید. دستگاه های حفاری از هسته الماسی استفاده می کنند. از آنجایی که الماس یکی از سخت ترین مواد است، می تواند بتن را برش دهد. البته اکثر مته ها از فولاد ساخته شده اند و فقط از نوک الماس استفاده می کنند؛ چراکه الماس ارزش بسیار زیادی دارد.
مته ها با توجه به نحوه ایجاد نیرو برای اعمال آن به بتن و نوع تجهیزات حفاری، به دسته های برقی، پنوماتیکی و هیدرولیک تقسیم می شوند. دستگاه های کرگیری مدرن تر کاملاً خودکار عمل می کنند. این دستگاه ها بر روی دیوار نصب می شوند و تنظیمات بسیار آسانی دارند، سیصد و شصت درجه می چرخند، دایره کاملی از بتن را برش می دهند و حالت استوانه ای به جا می گذارند. قطر سیلندر برش بتن بستگی به میزان نیاز ما دارد. مته می تواند استوانه هایی از قطر 10 میلی متر تا 180 سانتی متر را برش داده و جدا کند.

نیلینگ چیست؟

نیلینگ یکی دیگر از روش های خلاقانه در عملیات حفاری است که تجهیزات حفاری خاصی نیز دارد و در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. حال میخواهیم به طور دقیق توضیح دهیم که نیلینگ چیست؟ روش نیلینگ به این صورت است که ابتدا دیوار را استانداردسازی یا رگلاژ می کنند. سپس توری فولادی را با میخ های 50 سانتی متری نصب میکنند و روی آن بتن به ضخامت حدود 10 تا 15 سانتی متر میپاشند.


 دستگاه کرگیری


مرحله بعدی سوراخ کردن با تجهیزات حفاری مخصوص و وارد کردن میلگرد یا کابل است. سپس یک دوغاب به داخل گمانه تزریق می شود و پس از اینکه دوغاب گیر کرد، سر نیل بسته می شود. به این ترتیب رانش خاک از طریق توری و پرتابه بر روی سر نیل وارد می شود و نیروی سر نیل از طریق نیل به خاک منتقل می شود. گویی رانش خاک توسط خود سیستم نیلینگ کنترل می شود.

تجهیزات حفاری در آرمیکو

در این مقاله ابتدا به تعریف دستگاه کرگیری پرداختیم و اهمیت خرید یک دستگاه کرگیری خوب را بررسی کردیم. سپس توضیح دادیم که نیلینگ چیست و در چه مواردی کاربرد دارد.
 گروه صنعتی معدنی آرمیکو بیش از 20 سال تجربه در زمینه تولید و طراحی انواع دکل ها و تجهیزات حفاری و همچنین ارائه خدمات حفاری دارد. این مجموعه یکی از فعال ترین تولیدکنندگان در صنعت خود در زمینه ساخت و تولید دکل ها و تجهیزات حفاری برای مصارف مختلف می باشد.
 علاوه بر بخش تولید، این مجموعه توانسته است خدمات حفاری را نیز در برنامه کاری خود بگنجاند و موفقیت هایی در این زمینه کسب کرده است. برای خرید دستگاه کرگیری یا سایر تجهیزات حفاری از طریق سایت آرمیکو به نشانی https://armico.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27658
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید