امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

نحوه خرید و فروش بیت کوین در ایران چگونه است؟


1401/07/27
کد خبر : 26317
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

ارز دیجیتال چیست؟

در اولین مرحله ارز آموزش ارز دیجیتال میپردازیم به بررسی مفهوم ارز دیجیتال. ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی که در بین سرمایه گذاران و طرفداران پر و پا قرصش به طلای دیجیتال معروف شده است یک سیستم انتقال وجه الکترونیکی است که در برابر سیستم پولی کهنه و در حال انقراض فعلی که به صورت آنالوگ انجام می شود قرار می گیرد و علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارد معایب پول رایج فعلی رو ندارد.
اما سوال اساسی که در وهله اول ذهن علاقه مندان به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم و دوج کوین و ... را درگیر می کند نحوه انجام تراکنش ها و تشکیل واحدهای پولی جدید در این سیستم است.
ارز دیجیتال برای انجام تراکنش ها و تایید آن و تشکیل واحد های جدید بدون واسطه و به صورت دقیق تر غیر متمرکز عمل می کند و احتیاجی به دولت ها و در راس آن بانک های مرکزی هر دولت و شخص سوم و واسطه گر را ندارد که این یکی از مهم ترین برتری های این پول نسبت به پول رایج کنونی است.
 

چگونه بیت کوین بخرم؟

در ادامه آموزش های ارز دیجیتال به آموزش بیت کوین خواهیم پرداخت.از آن جا که بیت کوین یک ارز دیجیتال و غیر ملموس است بهترین راه برای خرید آن استفاده از اینترنت است.  خرید بیت کوین به دو صورت کلی انجام می شود یا به صورت غیر حضوری و از صرافی های آنلاین و یا خرید از افراد حقیقی به صورت حضوری

 

1.خرید به صورت غیر حضوری از صرافی های آنلاین

برای اینکه بتوانید با این روش خرید و حتی فروش بیت کوین را انجام دهید ابتدا باید در یک سایت معتبر صرافی عضو شوید که البته یافتن سایت معتبر هم به دلیل تحریم های بین المللی بانکی ایران ساز و کار خود را دارد و تقریبا می توان گفت تنها سایت معتبر جهانی که برای ایرانی ها هم فعال و در دسترس است سایت بایننس(Binance) می باشد.
ولی نکته ای که توصیه می کنم در کار با سایت صرافی بایننس در نظر داشته باشید استفاده از آی پی کشوری جز ایران است.
اما این فرایند به چه دلیل و به چه معناست؟ سوال خوبی است!
به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد شما باید توجه حداکثری داشته باشید که هر لحظه ممکن است دارایی های شما بلوکه شود و این ساز و کار به قدری محکم و سریع اتفاق می افتد که شما مجالی برای واکنش و جلوگیری نخواهید داشت پس بهتر است با استفاده از آی پی کشورهای دیگر که در واقع حکم گول زدن ناظران بر دارایی ارزی شما و تغییر ملیت صوری را دارد وارد سایت شده و مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید.
اما در مورد خطر بلوکه شدن دارایی های ارزی شما تنها یک نکته را لازم به یادآوری می دانم که البته آن هم در صورت استفاده از آی پی کشوری دیگر اهمیت کمتری پیدا می کند؛ نکته ی قابل ذکر این است که صرافی بایننس رابطه ی بسیار خوب و حسنه ای با کاربران ایرانی دارد و عموما در مواقع لزوم هشدارهای لازم در باره ی خارج کردن سرمایه و دارایی ارزی را از طریق ایمیل به کاربرانش اطلاع می دهد که شاید این حسن رفتار مایه دلگرمی و اطمینان خاطر بیشتر کاربر ایرانی شود.
صرافی ها به دو صورت ارز دیجیتال مورد نظرتان را برای شما مهیا می کنند. در حالت اول، شما به صورت مستقیم با صرافی معامله می کنید و در حالت دوم صرافی نقش واسطه را برای معرفی فروشنده و خریدار ایفا می کند و کارمزد خود را هم دریافت می کند.
 

2.خرید از افراد حقیقی به صورت مستقیم و بی واسطه

خود این روش هم ساز و کار خاص خود را دارد که البته به دلیل افراد کلاه بردار و سو استفاده گری که همه جا و همیشه حضور دارند خطر از دست دادن سرمایه شما بسیار زیاد است. در این روش یا سایت هایی هستند که شماره یا ایدی و ایمیل کاربران را در اختیار یکدیگر قرار می دهند که امکان معامله خارج از بستر سایت را برای شما فراهم می کند. یا گروه و کانال های تلگرامی و حتی پیج هایی در اینستاگرام هستند که ادعا می کنند امکان ایجاد خرید و فروش بیت کوین را دارند که این روش  خطرات کلاه برداری و از دست رفتن اعتماد و سرمایه ی شما را در بر دارد که در بالا به آن اشاره شد و به هیچ وجه توصیه نمی شود.
اما بهترین نوع و مدل معامله ی مستقیم و بی واسطه با افراد حقیقی روشی هست که در آن شما با افرادی که ماینر دارند و خودشان بیت کوین استخراج می کنند و به صورت حضوری می فروشند معامله می کنید که هزینه های بسیار کمتری نسبت به روش های قبلی هم برای شما در پی دارد چرا که نیازی نیست کارمزدی به واسطه و شخص سوم اعم از سایت یا کانال و یا صرافی پرداخت کنید.
 

مراحل خرید بیت کوین

یقینا برای انجام هر نوع معامله و خرید و فروش اینترنتی و الکترونیکی باید مراحلی طی شود که در اینجا به صورت مفصل و مرحله به مرحله برایتان شرح خواهیم داد

1.باید کیف پول نصب کنید


 خرید و فروش بیت کوین


از ابتدایی ترین کارهایی که در زمان یادگیری بیت کوین و هر نوع ارز دیجیتالی می آموزید ایجاد یک کیف پول است. کیف پول بیت کوین، محل و صندوقی برای نگهداری و حفظ ارز های دیجیتال شماست تا بتوانید تمام خرید و فروش های خود را به وسیله ی آن انجام دهید و از همه مهم تر از بهم ریختگی و آشفتگی حساب خود جلوگیری کنید.
شما در کیف پول بیت کوین خود به جز دارایی های دیجیتال خود اطلاعات شخصی همچون آدرس و پسورد خصوصی خود را هم نگهداری می کنید.
کیف پول های بیت کوین به سه صورت موجود هستند؛
نسخه سخت افزاری که به صورت فلش مموری عرضه می شود.
نسخه نرم افزاری که بر روی دسکتاپ و موبایل شما قابل اجراست.

نسخه ی کاغذی

شرکت بایننس علاوه بر بستر و پلتفرمی که جهت انجام معامله و خرید و فروش برای کاربران در قالب سایت صرافی فراهم می آورد کیف پولی هم جهت حفظ و نگهداری از دارایی های ارزی کاربران حوزه ارز تولید و عرضه کرده است که اتفاقا بسیار هم کیف پول کاربردی و خوش ساختی است که می توانید با استفاده از آن امنیت سرمایه ارزی خود را تضمین کنید.
کیف پول های ارز دیجیتال بایننس که نام تجاری و برندینگ آن ها تراست والت می باشد.
تراست والت کیف پولی چند ارزی است که هم نسخه ی ویندوز آن برای دکستاپ ارائه شده است و هم نسخه اندروید و ios برای نصب و راه اندازی بر روی موبایل.
تراست والت نقاط قوت بسیاری در مقایسه با رقبای خود را دارد که از آن جمله می توان به سادگی آن هم در طراحی و گرافیک App  و هم استفاده و کار با آن اشراه کرد.
هم چنین نصب و راه اندازی این کیف پول کاملا رایگان است.
بدون شک و با قطعیت می توان گفت که سادگی اپلیکیشن و راحتی کاربر در کار کردن با آن اوایل امر مساله ی مهمی است و به مرور با آشنایی بیشتر با ریز و درشت برنامه و حرفه ای تر شدن تریدرها و معامله گران دیگر مساله ای نیست که خودنمایی کند، از اینجا به بعد مساله ای که از ابتدا هم مهم ترین اصل در حوزه سرمایه گذاری محسوب می شود که تا انتها هم به قت خود باقی می ماند حفظ امنیت دارایی هاست.
پس کیف پولی بهترین و محبوب ترین است که امنیت بیشتری ارائه و تضمین کند.
تراست والت کیف پولی است که از حق نگذریم تمام موارد امنیتی از جمله غیر امانی نگه داشتن کلید های خصوصی و ایجاد رمز بازیابی و متن باز بودن کد را دارد که همه ی این موارد در مقاله ای دیگر به صورت مفصل توضیح داده می شود.
اما محبوب ترین و ساده ترین کیف پول بیت کوین در حال حاضر کیف پول بلاک چین است که از مزایای آن می توان به ساده بودن محیط آن و قابل فهم بودن آن برای استفاده عموم اشاره کرد. همچنین این کیف پول بر روی تمام دستگاه های دیجیتال قابلیت نصب و راه اندازی دارد.

چگونه اکانت کیف پول آنلاین در بلاک چین بسازیم؟

 
1.    وارد سایت بلاک چین www.blockchain.com شوید.
2.    گزینه sign Up  یا Get a Free Wallet  را انتخاب کنید.
3.    یک ایمیل معتبر وارد کرده و پسوردی قوی انتخاب کنید و سپس روی Create My Wallet  کلیک کنید.
4.    تبریک میگم شما موفق شدید کیف پول بیت کوین خودتان را بسازید.
5.    وارد سایت شوید و پس از وارد شدن به ایمیل خود، ایمیلی که از طرف سایت آمده است را تایید کنید.
6.     در آخر آدرس کیف پول خود را که حفظ و به خاطر سپردن آن بسیار مهم و حیاتی است را با کلیک بر روی گزینه ی request  دریافت کنید و به خرید و فروش بیت کوین بپردازید.

چگونه می توانم بیت کوین های خود را بفروشم؟

می رسیم به مرحله ی دوم از آموزش ارز دیجیتال : آموزش خرید و فروش بیت کوین که به همان اندازه اولی مهم است.
حتی بسیاری از افراد به این دلیل که از نحوه فروش و ساز و کار یافتن فروشنده برای بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال  آگاهی چندانی ندارند هیچ وقت وارد چرخه خرید بیت کوین و به صورت کلی  دنیای ارز دیجیتال نمی شوند.
اما همین ابتدای کار این قوت قلب رو به شما میدم که فروش بیت کوین با خرید اون تفاوت چندانی نداره و دقیقا با همون راه و روشی که میتوان خرید کرد، فروش هم میسر هست.
بهترین راه برای فروش بیت کوین مراجعه اینترنتی به صرافی های معتبر داخل کشور است اما شاید این سوال برایتتان پیش بیاید که چگونه سایت معتبر و مورد اطمینانی می توان یافت که جواب ساده است؛ فقط کافیه کلمه ی فروش بیت کوین را در گوگل سرچ کنید و گوگل ده ها و صدها سایت صرافی معتبر و مورد اطمینان برای شما نمایش دهد. سپس باید داخل سایت صرافی ثبت نام کنید و احراز هویت شوید و بعد می توانید بیت کوین های خود را بفروشید و در کارت های اعتباری خود ریال دریافت کنید.
به مانند خرید بیت کوین که هم می توانستیم از صرافی و به صورت با واسطه و هم از افراد حقیقی که معامله ای بدون واسطه بود  فرایند فروش بیت کوین هم گزینه ی بی واسطه و مستقیم و بدون شخص سوم را دارد؛ به این شکل که می توانیم مستقیما بیت کوین خود را به افراد حقیقی بفروشیم اما در این روش فروش بیت کوین به مانند خرید آن باید وسواس و دقت بسیار زیادی کرد به صورت خیلی روشن باید گفت این مشتری های حقیقی رو از داخل کانال ها و گروه های تلگرامی و ... نباید برگزید و حتما سعی کنید با افرادی که می شناسید معامله کنید در غیر این صورت بهترین و مطمئن ترین روش همان سایت صرافی های معتبر است.
 

آیا بیت کوین را می توان ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کرد؟

پاسخ این سوال بله می باشد اما این سوال هم به مانند سوال های قبلی در مورد خرید و فروش بیت کوین فرایند و ساز و کار خاص خود را دارد.
برای تبدیل و اصطلاحا چنج کردن بیت کوین به ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتر، تتر،دوج کوین و ... شما باید به یک صرافی معتبر و بین المللی مانند بایننس     Binance.com رجوع کنید. البته در برخی از وب سایت های داخل ایرانی هم این امکان که بیت کوین خود را به ارزهای دیگر تبدیل کنید وجود دارد اما بیشتر ارزها را ساپورت نمی کنند و هم چنین نقدینگی شان  پایین است. حتی بعضی از سایت های صرافی ایران یک حداقل برای خرید و تبدیل بیت کوین ها قرار می دهند که این عامل هم از محبوبیت آن ها در بین دارنندگان بیت کوین کم می کند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26317
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید