امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نحوه تولید نایلون حبابدار


1401/07/27
کد خبر : 27131
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

نایلون حبابدار قدمتی 60 ساله دارد ، حدود سال 1957 طراحی و تولید شدند و تا به الان در صنعت بسته بندی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند . با کمک نایلون حبابدار میتوان از هر کالایی محافظت کرد.
از ویژگی های این نایلون ها میتوان به سبکی ، دوام و استحکام ، نرم و استفاده آسان میتوان اشاره کرد.علاوه بر استفاده کاربردی میتوان از این نایلون ها جهت بازی مفرح استفاده کرد و با ترکاندن حباب های این نایلون اعصابتان را آرام کنید
تولید نایلون حبابدار درانواع مختلفی  انجام می شود :

انواع نایلون حبابدار

نایلون حبابدار برای ضربه گیری از اجسام مختلف در اندازه های متفاوت و درصد شکنندگی در سایز های متمایز تولید میشوند که در ادامه با آن ها آشنا میشویم

نایلون حبابدار معمولی :

این مدل یکی از معمول ترین نوع این نایلون هاست و به صورت گسترده برای هر وسیله ای بعنوان ضربه گیر استفاده می شود علل الخصوص در بسته بندی ظروف و تابلو و مجسمه ها و ...

نایلون حبابدار سه بعدی :

از این نوع نایلون حبابدار برای کالا هایی که اندازه ای بزرگ و مکعبی شکل هستند مثل وسایل بزرگ خانگی مثل یخچال ، گاز ، تلوزیون و وسایلی از این قبیل استفاده می شود این نوع به خوبی از کالا ها در ابعاد بزرگ محافظت می کند و مانع از آسیب رسی به آن ها در حمل و نقل می شود .

نایلون حبابدار درشت دو لایه :

این نایلون ها نیز مخصوص استفاده در ابعاد بزرگ است

نایلون حبابدار درشت و ریز سه لایه :

همانطور که از اسم این نایلون مشخص است ، ساختار آنها به این صورت است که روی سطح بالایی یه لایه دیگر می آید که موجب مقاومت و استحکام بیشتر می شود  . این نایلون های حبابدار سه لایه همان کار نایلون های دو لایه را انجام می دهند اما با کارایی و طول عمر بیشتر
حال که اندکی با نایلون حبابدار آشنا شدیم میخواهیم شما را با نحوه تولید نایلون حبابدار آشنا کنیم. شما میتوانید برای خرید نایلون حباب‌دار به وبسیات حباب‌باران مراجعه نمایید، حباب باران فعال در زمینه فروش نایلون حباب‌دار.

چگونگی تولید نایلون حبابدار :

هنگام تولید نایلون های حبابدار از دانه های کوچک رزین استفاده میکنند که تقریبا شبیه به دانه های برنج میباشند . در پرسه تولید نایلون ها ازترکیب چند رزین مختلف با کاربرد ها و ویژگی های متفاوت استفاده میکنند تا محصولی بوجود بیاید که به آن نایلون حبابدار می گوییم .
در مرحله اول دانه های رزین در دمای 450  سانتی گراد ذوب و ترکیب می شوند ، تا زمانی که تبدیل به نوار نازک شوند و ماده اولیه تولید نایلون حبابدار بوجود آید . در مرحله دوم مواد ساخته شده به صورت یک نوار نازک مسطح و تخت با ضخامتی معین درمی آیند و سپس وارد دستگاه های غلطکی که سوراخ های ریز و کوچکی دارند می شوند . با ورود این نوارها به داخل غلطک ها هوا به داخل آن ها راه میابد تا سوراخ هایی تشکیل شوند و نایلون های حبابدار بوجود آید ، خاصیت محافظ بدون این نایلون ها به دلیل وجود این حباب های هوا است .
پس از پر شدن نوار ها از هوا ، وارد غلطک دیگری می شوند تا یک لایه دیگر روی آن ها قرار گیرد تا اطمینان کامل حاصل شود حباب ها پراز هوا شده و باقی می مانند . در مرحله اخر نایلون های حبابدار برش خورد و پرفراژ می شوند تا بتوان در قالب رول های بزرگ صنعتی به مرحله عرضه برسند . پس از برش و آماده سازی وارد قسمت کنترل کیفیت شده پس از بررسی و تایید به مراکز پخش ارسال می شوند .

آیا نایلون های حبابدار قابل بازیافت اند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نایلون حبابدار قابل بازیافت هستند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله ، نایلون حبابدار علاوه براینکه محصولی ویژه در محافظت کالا ها و محصولات صنعتی و خانگی می باشد . می توان آن را بازیافت کرد .
چندین راه مختلف برای بازیافت نایلون حبابدار وجود دارد که میتوان از آن استفاده کرد ؛ مثل :
اگر حجم آن ها کم است میتوان به دکه های بازیافت شهرداری مراجعه کنید به آنها تحویل دهید و در حجم های بالا می توانید به افرادی که در بازیافت مواد پلاستیکی فعالیت میکنند ، کمک بگیرید .

روش استفاده از نایلون حبابدار در صنعت بسته بندی

شما میتوانید از این نایلون ها که با نحوه تولید نایلون حبابدارپیشتر آشنا شدیم  برای بسته بندی محصولات و کالا های مختلف بسیاری استفاده کرد زیرا این محافظ ها با وجود وزن سبکی دارند ، محکم و مقاوم هستند .
در ادامه شما را بیشتر در ارتباط با بسته بندی راهنمایی میکنیم
نایلون حبایدار داری دو سطح ، یکی مسطح و تخت و دیگری حبابدار است .حال سوال پیش می آید از کدام طرف باید برای بسته بندی استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت هنگام بسته بندی قسمتی که دارای حباب های ضربه گیر است را در تماس با کالای مورد نظر قرار دهید یعنی قسمت حبابدار در مماس با کالا باید باشد . هنگامی که قسمت ضربه گیر با کالا در تماس باشد به بهترین شکل از آن محافظت خواهد شد .
اگر قرار باشد چند کالا یا محصول را باهم در یک جعبه قرار دهید ، بهتر است هرکدام از کالا ها را در یک نایلون حبابدار قرار دهید و برای محکم کردن آن از چسب استفاده کنید تا در صورت فشار به آن آسیبی وارد نشود سپس آن ها را درون کارتن قرار دهید .
در بعضی موارد که قصد دارید چند کالا در یک بسته بندی قرار داده شود میتوانید نایلون حبابدار را به قطعات مربع کوچک دربیاورید و در بین آنها قرار دهید .
برای ثبت سفارش و خرید میتوانید از سایت https://hobabbaran.com  اقدام کنید یا با شماره های  02155293301 و 09127007008 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27131
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید