امروز دوشنبه 16 مهر 1403

Monday 07 October 2024

نحوه تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز دلونگی


1401/07/27
کد خبر : 26133
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی در تمام جهان می باشد از کشور های اروپایی تا آفریا و کشوره های آفریقایی همگی علاقه شدیدی به نوشیدن قهوه دارند و حتما تا کنون دیده اید که با بهره گیری از قهوه ساز صبح ها تنها با فشردن یک دکمه قهوه مورد علاقه خود را میل می کنند و روز خود را با حال خوش و شاداب شروع می کنند. استفاده از انواع قهوه ساز بخشی از برنامه روزانه میلیون ها نفر است. فقط در کشور ایران ، میلیون ها نفر روزانه قهوه می نوشند. اگر هرگز از دستگاه قهوه ساز دلونگی استفاده نکرده اید ، بهتر است بدانید که با استفاده از یک قهوه ساز با کیفیت می توانید برای تهیه یک فنجان دلپذیر از ترکیب قهوه مورد علاقه خود استفاده کنید. در ادامه شما را با تهیه قهوه با استفاده از دستگاه قهوه ساز آشنا خواهیم کرد.

محصولات دلونگی

راهنمای تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز دلونگی

اول از همه لازم است بدانید قهوه ای که با استفاده از دستگاه قهوه ساز تهیه می شود قهوه فیلتری یا چکه ای نام دارد. به علاوه قهوه ها از لحاظ نژاد و طرز تهیه با یکدیگر متفاوت هستند. اما به طور کلی به قهوه ای که با استفاده از دستگاه قهوه ساز و فیلتر فلزی یا کاغذی تهیه می شود، قهوه فیلتری گفته می شود. قهوه های فیلتری معمولا رقیق تر هستند بدین منظور برای افرادی که مشکل معده دارند مصرف آن مناسب تر خواهد بود. درجه رست قهوه ای که با استفاده از دستگاه قهوه ساز تهیه می شود همانند درجه رست قهوه فرانسه است.

 

با توجه به استقبال زیاد افراد برای نوشیدن قهوه امروزه برای تهیه قهوه دستگاه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که می توان به اسپرسو ساز دلونگی ، قهوه ساز دستی و قهوه ساز دلونگی برقی اشاره نمود. اگر در طول روز فرصت کمی دارید و به دنبال راحتی هستید خرید قهوه ساز دلونگی اتوماتیک برای شما گزینه مناسبی خواهد بود ، به علاوه برای تهیه قهوه نیازی به تخصص خاصی ندارند.

مواد لازم جهت تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز

برای تهیه قهوه با استفاده از دستگاه قهوه ساز به مواد و تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت :

  • آب تازه و یا تصفیه شده
  • قهوه ساز برقی یا اتوماتیک
  • فیلتر کاغذی
  • قاشق غذاخوری
  • قهوه آسیاب شده (این نوع قهوه برای قهوه فیلتری مناسب می باشد.)
  • آسیاب قهوه (لازه به ذکر است که بر روی برخی از مدل های قهوه ساز دلونگی آسیاب قهوه تعبیه شده است.)

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز اتوماتیک

استفاده از آب تصفیه شده و تازه برای تهیه قهوه خوش عطر و طعم بسیار مهم است. در ابتدا قوری دستگاه قهوه ساز دلونگی را بردارید و به اندازه ای که می خواهید قهوه میل کنید داخل آن را با آب تازه و تصفیه شده پر کنید. سپس این مقدار آب را درون مخزن آب دستگاه بریزید و قوری را سر جای خود قرار دهید.

در صورتی که دانه قهوه را از قبل آسیاب نموده اید مرحله بعد را انجام دهید در غیر این صورت باید دانه های قهوه مورد نظر را در ابتدا آسیاب نمایید. توصیه می کنیم از آسیاب قهوه درست استفاده کنید.

سپس یک فیلتر کاغذی تازه را درون قسمت قیفی دستگاه قرار دهید. برای اینکه بدانید چه مقدار قهوه درون فیلتر کاغذی بریزید باید بگوییم که یک قانون کلی برای محاسبه میزان قهوه وجود دارد که در این قانون به ازاء هر 180 میلی لیتر آب باید 2 قاشق غذاخوری قهوه استفاده کنید. البته با توجه به غلیظ و رقیق بودن قهوه ای که می خواهید میل کنید این میزان کاملا دلخواه و قابل تغییر است. با توجه به موارد ذکر شده قهوه را درون فیلتر کاغذی بریزید.

در مرحله بعدی دربی که بالای دستگاه قرار دارد را ببندید، دکمه را فشار دهید ، در این صورت دستگاه فرآیند تهیه قهوه را آغاز خواهد کرد. با توجه به نوع و مدل دستگاه قهوه ساز دلونگی و یا اسپرسوساز دلونگی و همچنین حجم قهوه ای که می خواهید میل کنید تهیه قهوه بین 15 الی 20 دقیقه زمان میبرد. هر زمان که آب دستگاه به اتمام برسد قهوه شما آماده است و در نهایت عملکرد دستگاه متوقف می شود. البته لازم به ذکر است که مدت زمان تهیه قهوه با توجه به مدل دستگاهی که خریداری نموده اید می تواند کمتر باشد.

در مرحله آخر قوری دستگاه قهوه ساز را جدا کنید و قهوه آماده را درون لیوان ریخته و میل نمایید.

اسپرسو ساز دلونگی

بهترین قهوه ساز چیست ؟

وقتی صحبت از قهوه سازها می شود اولویت شخصی حاکم است. هیچ یک از روش های تهیه قهوه ضرورتاً بهتر از روش دیگری نیست. هر دستگاه قهوه ساز به سادگی متفاوت عمل می کند. بیایید محبوب ترین انواع قهوه ساز دلونگی را بررسی کنیم و دریابیم که هرکدام بهترین عملکردها را دارند :

قهوه ساز دلونگی مدل De'Longhi BCO431.S

اگر به دنبال دستگاه قهوه ساز برای محل کار یا خانه خود هستید ، دستگاه قهوه ساز دلونگی اتوماتیک De'Longhi BCO 431.S یک انتخاب عالی است. این دستگاه از یک دستگاه کاپوچینو و اسپرسو و یک دستگاه قهوه ساز قطره ای تشکیل شده است که می تواند همزمان 10 فنجان قهوه تهیه کند. فشار سازنده اسپرسو 15 بار است ، حجم قابلمه قهوه 1.4 لیتر بوده و نازل بخار برای ساخت کف بخشی از یک سیستم ابتکاری برای تهیه کاپوچینو ، لاته و غیره است. قهوه ساز قطره ای دارای فیلتر قابل شستشو V شکل است ، بنابراین نیازی به خرید فیلتر کاغذ ندارید. این قهوه ساز اتوماتیک از عناصر استیل ضد زنگ و سیاه رنگ متناسب با هر آشپزخانه و اداره مدرن تشکیل شده است.

دلونگی

ویژگی های کلیدی قهوه ساز دلونگی De'Longhi BCO 431.S

  • اسپرسو ساز و قهوه ساز قطره ای را با هم ترکیب می کند
  • خاموش شدن خودکار پس از 30 دقیقه عدم فعالیت
  • برای دفتر کار و هم برای خانه شما مناسب است
  • نوشیدنی های شما را بیشتر گرم نگه می دارد
  • سینی گرمایشی برای گرم کردن فنجان ها
  • فشار سازنده اسپرسو 15 بار است
  • نیازی به خرید فیلتر کاغذ نیست
  • ظرفیت آن 1.4 لیتر است
  • فیلتر قهوه دائمی است
  • نازل بخار برای تهیه کف
  • قهوه ساز اتوماتیک
  • توان 1750 وات
  • نمایشگر دیجیتال
  • تایمر 24 ساعته

دلونگی از برند های شناخته شده در صنعت قهوه سازها محسوب شده و کیفیت آن برتری زیادی نسبت به سایر تولیدات این گروه کالایی دارد. جهت ثبت سفارش به سایت  دلونگی با آدرس https://delonghi.co مراجعه بفرمائید یا از طریق شماره تماس ۱۸ ۲۵ ۶۳ ۲۲ - ۰۲۱ سفارش خود را نهایی کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26133
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید