امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نحوه انجام ختنه و بهترین پزشک برای ختنه به همراه عکس


1401/07/27
کد خبر : 27170
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

هرچه این عمل زودتر و در سنین کم انجام شود طبیعا بهتر است اما با توجه به روش های متفاوتی که برای ختنه وجود دارد، نگرانی هایی را برای والدین بوجود می آورد. اکثر  والدین دغدغه این را دارند که کدام روش درد و عوارض کمتری برای فرزندشان دارد. اگر شما نیز صاحب فرزند پسر هستید و یا سوالاتی درباره انواع روش های ختنه دارید پیشنهاد میکنم در این مقاله با ما همراه باشید. تا شما را با انواع روش های ختنه، بهترین روش ختنه و مراقبت های پس از انجام ختنه آشنا کنیم.

ختنه چیست؟

ختنه یکی از رسوماتی که بیشتر درمناطق مذهبی مرسوم بوده و یکی از واجبات دین اسلام است . با ختنه کردن پوست اضافی که در انتهای آلت پسران قرار گرفته را برمیدارند  با این کار آلت به طور کامل  در معرض دید قرار می گیرد و بهداشت و تمیزی بهتر رعایت می شود.


 بهترین پزشک برای ختنه

فواید ختنه

فواید ختنه و عللی که در حمایت از انجام ختنه مطرح می گردد شامل کاهش خطر عفونت دستگاه ادراری طی شیرخوارگی، کاهش بیماری های منتقله از راه جنسی، جلوگیری از کنسرهای الت تناسلی، فیموزیس، عفونت HIV و بالانیت می باشد. شیوع عفونت ادراری با پاتوژن ها و عفونت های برخواسته از کلونی های باکتریایی بین پره پوس و سرالت (گلانس) در پسران ختنه نشده 10 تا 15 برابر بیشتر از شیرخواران ختنه شده می باشد.

آمادگی قبل از انجام ختنه

والدین قبل از اینکه اقدام به ختنه کردن فرزند خود  کنند باید شرایط جسمی فرزند را در نظر بگیرند که آیا آمادگی اینکار را دارد یا نه؟
بعضی از نوزادان را به دلیل نارس بودن نمی توان در روزهای اولیه تولد ختنه کرد. و نیاز به برسی و نظر پزشک متخصص اطفال دارد. شما با مراجعه به مطب دکتر افشاری متخصص اطفال می توانید پس از معاینه پزشک و توضیحات کاملی که درباره مزایا و خطرات احتمالی ختنه در اختیار شما قرار می دهند براحتی تصمیم برای ختنه کردن فرزند خود را بگیرید و با خاطری آسوده و با بهترین امکانات عمل ختنه  را انجام دهید.

بهترین زمان برای ختنه کردن

دوره نوزادی بهترین زمان برای ختنه کردن می باشد. شاید برخی افراد تصور کنند که در نوزادی دردی احساس نمی‌شود، اما اینطور نیست. در نوزدان نیز حین انجام عمل ختنه درد وجود خواهد داشت. اما آنها نسبت به کودکان و بزرگسالان فرایند آسان‌تری را تجربه می‌کنند.
به طورکلی می توان گفت بزرگسالی سن مناسبی برای ختنه کردن نیست زیرا در این سن باید از روند بیهوشی استفاده کرد که ممکن است عوارضی را همراه داشته باشد و علاوه بر این روند بهبودی دردناکتر خواهد بود درنتیجه بهتر است ختنه هرچه زودتر و در روزهای اولیه تولد انجام شود.


 بهترین پزشک برای ختنه

انواع روش های ختنه

شایعترین روش برای ختنه پسران استفاده از روش جراحی و روش حلقه است که امروزه از هر دو روش برای ختنه کردن استفاده می کنند و هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارند. یکی از خدمات ارائه شده در مطب دکتر افشاری انجام ختنه به دو روش حلقه و جراحی است که با بهترین امکانات، درمحیطی کاملا بهداشتی و با کمترین درد فرزندان دلبندتان را ختنه می کنند.

ختنه کردن به روش حلقه

 در روش حلقه از یک حلقه تنگ  پلاستیکی دور الت تناسلی استفاده میشود و با نخ گره می زنند و 5 تا7 روز  آن را در همین حالت نگه می دارند  تا خونرسانی مختل شده و پوست بتدریج خشک شود و بیفتد. این روش معمولا قبل از سه ماهگی انجام می گیرد.
دقت کنید که بعد از انجام ختنه به روش حلقه، تنه ی آلت باید وضع طبیعی داشته باشد؛ چنانچه آلت تناسلی نوزاد تورم و قرمزی شدید پیدا کرد، باید به پزشک اطلاع دهید تا علت آن مشخص و درمان شود.  اگر انتخاب شما برای ختنه فرزندتان استفاده از روش حلقه است می توانید با هماهنگی قبلی به مطب دکتر افشاری مراجعه کنید.

ختنه به روش جراحی (سنتی)

اگر بعد از 3 ماهگی اقدم به ختنه کودک خود کردید می توانید علاوه بر روش حلقه از روش سنتی جراحی نیز استفاده کنید. این روش با بریدن و دوختن انجام می شود که باید به چند نکته دقت کنید اول اینکه خونریزی در حد چند قطره از محل بخیه طبیعی است اما اگر بیشتر باشد باید به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این ممکن است در محل بخیه ترشح سفیدرنگی ایجاد شود که باعث که باعث نگرانی والدین شود اما این ترشحات چرک نیست و با شستن  روزانه محل بخیه با آب و صابون و قرار دادن در معرض هوا، روند بهبود سریعتر انجام می شود.


بهترین پزشک برای ختنه

به کدام دکتر برای ختنه مراجعه کنیم؟

در این دوران که رعایت پروتکل های بهداشتی از ضروریات برای مطب پزشکان به حساب می آید. دکتری که برای ختنه انتخاب میکنید باید از چندین نظر دارای صلاحیت باشد.
•    در مطب دکتر افشاری کودک شما در حین ختنه  دارای آرامش می باشد زیرا در محیطی آرام و کاملا بهداشتی قرار می گیرد.
•    محیط مطب و تجهیزات پزشکی مرتبا ضدعفونی و استریل می شوند.
•    دکتر مهدی افشاری  دارای سابقه 14 ساله در زمینه ختنه نوزادان هستند که عمل ختنه VIP را با دقت کامل و بهداشتی  برای نوزادان  شما انجام می دهند.
روش ختنه در مطب ما به این صورت است که  پس از تزریق بی حس کننده مناسب و اطمینان از بی حسی محل ختنه کار را شروع میکنند که معمولا بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول میکشد.
پس ازپایان کار، کودک ختنه شده تحویل شما داده می شود و باید بلافاصله داروی تجویز شده را به او بخورانید.
کودک مدتی تحت نظر میماند تا آقای دکتر اجازه مرخص شدن به او بدهد. پس از گوشزد نمودن توصیه های لازم و آموزش مراقبتهای پس از ختنه به والدین و همچنین تعیین تاریخ مراجعه بعدی برای چکاپ، کودک ختنه شده به لطف خداوند منان مرخص خواهد گردید.
اگر تمایل دارید درباره نحوه ختنه در مجموعه دکتر افشاری اطلاعات بیشتری را کسب نمایید لطفا به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://doctorafshari.ir/blog/circumcision

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27170
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید