امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نبشی، ناودانی و سپری آهنی چه تفاوت ‌هایی با هم دارند


1401/07/27
کد خبر : 27019
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

آیا از نقش مهمی که یک نبشی در سازه ایفا می ‌کند اطلاع دارید؟ به نظر شما برای دریافت قیمت روز ناودانی از چه راه‌ هایی می‌ توان اقدام کرد؟ ما به تمامی سوالات فوق در این متن پاسخ دادیم و سعی کردیم یک مرجع و منبع معتبر نیز برای ارائه قیمت سپری آهنی به شما معرفی کنیم.

نبشی چیست؟

یکی از مهم ‌ترین مصالحی که در ساختمان‌ های امروزی به کار برده می ‌شود، نبشی ‌ها هستند. نبشی، پروفیلی است که از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده است. نبشی‌ها را بر اساس دو فاکتور ضخامت و طول بال آنها می‌ شناسند و در جاهای مختلفی می‌ توان کاربرد آنها را مشاهده کرد. نبشی ‌ها هم به صورت مرکب و هم به صورت منفرد در پروژه ‌های مختلف عمرانی به کار گرفته می ‌شوند.

مشخصات فنی نبشی ‌ها

زمانی که می ‌خواهند مشخصات فنی نبشی‌ ها را ذکر کنند معمولا به دو واژه اشاره می ‌کنند:
1-    اندازه بال
2-    ضخامت
برای مثال بر روی برخی نبشی ‌ها 30*30*3 حک شده است. در این جا این عدد نشان می ‌دهد که این نوع نبشی دارای دو بال مساوی است و هر دو بال نیز طولی برابر 3 سانتی ‌متر دارند. به همین دلیل به این نوع نبشی، نبشی بال مساوی می‌ گویند. عدد 3 درج شده نیز نشان می ‌دهد که ضخامت این نبشی 3 میلی‌متر است. اگر به سایت آراد آهن مراجعه کنید، در آنجا لیستی از نبشی ‌های مورد استفاده در صنایع متفاوت را مشاهده خواهید کرد. علامت بر قیمت نبشی، مشخصات فنی و وزن آنها نیز عنوان شده است.

کاربرد نبشی

از جمله مواردی که می ‌توان برای کاربرد نبشی نام برد، نبشی کشی ساختمان، استفاده در شاسی کشی آسانسور، ساخت بادبند، استفاده در ساخت چهارچوب درب و پنجره، متصل کردن ستون ‌ها به صفحات فنداسیون و غیره است. معمولا نبشی ‌هایی که سایز آنها بین 50 تا 150 میلی‌ متر است برای کاربردهایی که در فوق اشاره کردیم، بسیار مناسب و ایده‌آل به نظر می ‌رسد.
در ساخت سازه‌ هایی مانند آسانسور حضور نبشی ‌ها بسیار کارا و مفید به نظر می ‌رسد. نبشی مورد استفاده در ساخت آسانسورها را نبشی لقمه‌ای می ‌خوانند. از دیگر موارد کاربرد آن می‌ توان به سقف ‌های سبک، ساخت شیروانی، پشت ‌بندی و مهار نیروهای جانبی مابین ستون ‌ها اشاره کرد. ساخت پلکان، ساخت خرپا و دکل انتقال برق و دکل های مخابراتی نیز از دیگر کاربردهای این پروفیل فولادی به شمار می ‌رود.


 نبشی و ناودانی و سپری آهنی

ناودانی چیست؟

از دیگر مقاطع فولادی که آن نیز کاربردهای زیادی دارد، ناودانی است. ناودانی یک پروفیل بسیار پرکاربرد و پرمصرف در صنایع  مختلف و همچنین ساختمان‌ سازی است. ناودانی نیز از دو ضلع و یا بال شده است که این دوبال به بخش دیگری به نام جان به طور عمود متصل شده اند . قرارگیری این دو بال عمود بر بخش جان، به گونه ‌ای است که شما با دیدن آن به یاد حرف U در زبان انگلیسی خواهید افتاد. ناودانی ‌ها در انواع و ابعاد مختلف ساخته و وارد بازار می ‌شوند و به دلیل همین تنوع، جایگاه بسیار خوبی را در صنایع متفاوت و ساختمان‌ سازی به دست آورده ‌اند. در تولید این مقطع از متریال‌ های متفاوت استفاده می ‌شود که از آن جمله می ‌توان به فولاد ضد زنگ، کامپوزیت های پلیمری، فولادهای کربنی و آلومینیوم اشاره داشت. نوع آلومینیومی آن در مقایسه با بقیه سبک ‌تر است و قابلیت فرم ‌دهی بالاتری دارد. چنانچه تمایل دارید از قیمت ناودانی اطلاع پیدا کنید وارد سایت آراد آهن شوید و از قسمت منو می توانید به صفحه قیمت ناودانی وارد شده و قیمت روز ناودانی را مشاهده نمایید.

مشخصات فنی ناودانی

نکته ‌ای که باید در مورد مشخصات فنی ناودانی بدانید آن است که زمانی که می‌ خواهند این مشخصات را ذکر کنند به عددهای متفاوتی اشاره می‌ کنند. برای مثال یکی از اشاراتی که در حوزه مشخصات فنی این قطعه فولادی ذکر می‌ شود سایز ناودانی است. از دیگر فاکتورهای مهمی که به هنگام عنوان ویژگی‌ های فنی ناودانی باید مورد توجه قرار گیرد، ضخامت، وزن یک متر از آن بر حسب کیلوگرم، وزن شاخه 6 متری بر حسب کیلو و وزن شاخه 12 متری از آن بر حسب کیلوگرم است. توجه داشته باشید که انواع مختلف از ناودانی، مشخصات فنی خاص خود را دارد.

کاربرد ناودانی

همانطوری که در همین متن به آن اشاره کردیم، ناودانی یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ‌ترین انواع پروفیل ‌های موجود در بازار است و جاهایی که کاربرد ناودانی می ‌تواند بسیار راهگشا باشد موارد زیر قابل عنوان هستند:
•    ساخت قاب ‌های فلزی مناسب در تجهیزات صنایع متفاوت نیز با کمک ناودانی صورت خواهد گرفت.
•    برای ترمیم دیوارهایی که دچار تخریب شده‌اند از ناودانی ‌‌ها به عنوان مهاربند استفاده می ‌کنند.
•    استفاده در ساخت بادبند
•    استفاده در ساخت ساشی ماشین آلات صنعتی
•    استفاده در ساخت اسکه ها، که در این صورت از نوع ضد زنگ آن باید استفاده شود.


 نبشی و ناودانی و سپری آهنی

سپری آهنی چیست؟

بعد از آشنا شدن با ناودانی و نبشی، نوبت آن است که در مورد سپری آهنی نیز  صحبت کنیم. سپری آهنی نیز یک مقطع فولادی است و مقطع آن به شکل حرف T انگلیسی دیده می شود. اگر شما از جوانب به سپری آهنی نگاه کنید، حرف T بزرگ را به راحتی مشاهده خواهید کرد. این قطعه فولادی نیز کاربردهای زیای دارد و می‌تواند وزن‌های بالا را به خوبی تحمل کند. در تولید این محصول فولادی از آهن معمولی و یا آلومینیوم استفاده می ‌کنند. اگر می ‌خواهید از یک منبع مطمئن، قیمت سپری آهنی را دریافت کنید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید.

مشخصات فنی سپری آهنی

مساله دیگری که باید در مورد آن با شما صحبت کنیم، مشخصات فنی سپری آهنی است. یکی از مسائلی که به هنگام اشاره کردن به ویژگی ‌های فنی این قطعه عنوان می‌شود، ضخامت سپری است. سپری‌ هایی که ضخامت آنها 2 میلی‌‌ متر است در بازار کاربرد بیشتری دارند، اما شما اگر به دنبال خرید سپری آهنی باشید متوجه خواهید شد که این قطعه از ضخامت 0.9 تا 2.5 میلی ‌‌متر در بازار وجود دارد. اندازه سپری ‌های موجود در بازار 6 تا 12متری می ‌باشد. استاندارد جهانی می‌ گوید که سپری آهنی باید به صورت لبه گرد و یا لبه تیز تولید و وارد بازار شوند.

کاربرد سپری آهنی  

موضوع دیگری که باید در مورد سپری آهنی عنوان کنیم، کاربرد سپری آهنی است. از جمله مواردی که می ‌توان از ویژگی ‌ها و خصوصیات سپری آهنی به نحو احسن استفاده کرد، صنعت ساختمان و ساخت فضاهای بسته ‌ای مانند گلخانه، نماهای شیشه ‌ای، ساخت درب و پنجره آهنی، نورگیرها، مهارکننده در ساختمان‌ و یا سدسازی می ‌باشد.

تفاوت نبشی و ناودانی و سپری کدام است؟

از جمله مواردی که می توان در پاسخ به سوال تفاوت نبشی و ناودانی و سپری کدام است، ذکر کنیم، تفاوتی است که این سه در شکل ظاهری دارند. مورد دیگری که باعث تفاوت این سه با هم‌ می ‌شود، موارد کابرد آن است. سپری را می‌ توان به صورت تکی استفاده کرد، اما نبشی را هم می ‌توان به صورت تکی و هم به صورت دوبل مورد استفاده قرار داد .در ضمن، ضخامت و  سایز این سه مقطع فولادی نیز با هم تفاوت دارد و این نیز موضوع مهمی به هنگام خریداری می ‌باشد. قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری آهنی به صورت جداگانه و مجزا در سایت آراد آهن درج شده است. برای اطلاع از آخرین قیمت این قطعات، سایت آراد آهن می ‌تواند یک مرجع مطمئن و معتبر به شمار رود.

جمع بندی

در این متن با خصوصیات فنی، کاربردها و قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری که سه مورد از مقاطع فولادی پرمصرف در بازار هستند آشنا شدیم و برای اطلاع از قیمت و خرید آنها نیز یک مرجع معتبر و بروز به شما معرفی کردیم. سایت آراد آهن به بازرگانی آراد آهن تعلق دارد و از جمله سایت ‌هایی است که همیشه بروزترین و جدیدترین قیمت ‌ها را در اختیار متقاضیان و خریداران قرار می ‌‌دهد. همچنین شما می تواند در قسمت ثبت سفارش سایت آراد آهن سفارش خرید خود را ثبت کنید تا کارشاسان فروش این مجموعه سفارش شما را مورد بررسی قرار داده و با شما تماس بگیرند. در صورت تمایل به ارتباط تلفنی با کارشناسان آراد آهن با شماره 34055-031 تماس برقرار نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27019
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید