امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

میکرونیدلینگ چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 26125
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر

ایده استفاده از سوزن در آمریکا، سال ۱۹۹۵ توسط برادران متخصص پوست در فیلادلفیا آغاز شد. آن‌ها از سوزن های اریب برای درمان اسکار و چروک‌ها استفاده می‌کردند. آن‌ها قصد نداشتند که جلوه ی بهتری به پوست بدهند بلکه می خواستند گردش عروق زیر پوست را افزایش دهند. ما اکنون در دوران مدرن میکرونیدلینگ هستیم که با استفاده از سوزن‌های سفت و یا توخالی در طول و قطر مناسب برای رفتن از طریق اپیدرم پوست تعریف می‌شود. میکرونیدل هایی که مورد استفاده قرار می گرفتند واقعا مجبور بودند صبر کنند تا تکنولوژی آن‌ها را تولید کند، چون آن‌ها بسیار ریز و شبیه به قطر ۳۰۰ میکرون هستند. اگر سعی کنید یک سرنگ خالی بسازید که خیلی هم کوچک باشد تا زمانی که از تکنولوژی کمک نگیرید نمی توانید آن را انجام دهید.

جوانسازی پوست

کراتین چیست؟

درخشندگی و سلامت مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی در دنیای امروز محسوب می گردد. اگرچه در گذشته در برهه های مختلف داشتن موی مجعد و یا فر یکی از المان های زیبایی بوده است؛ با این حال در همان دوره هم سالم به نظر رسیدن موها که در موهای صاف بیشتر به چشم می آید، یک رکن اساسی به حساب می آمد. اما امروزه بیش از هر زمان دیگری داشتن موهایی صاف که به وضوح درخشنده هستند، طرفداران بسیاری دارد. در سال های اخیر داشتن آرایش های ملایم و در اصطلاح نچرال، در دنیای مد به یک ترند تبدیل شده است. به همین دلیل موهایی صاف و درخشنده که نیاز چندانی به فرم دهی ندارند و به همان شکل زیبا هستند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همین امر سبب شده است که چه افرادی که موهایی فر دارند و چه آنهایی که موهایی صاف دارند و به دنبل صاف تر شدن آنها هستند، روش های مختلف صاف کردن مو را امتحان کنند. یکی از این روش ها کراتین مو است که در برخی موارد تحت عنوان کراتینه مو هم شناخته می شود.
کراتین مو در واقع پروتئینی ساختاری است که ترکیب اصلی مو را تشکیل می دهد. این پروتئین که در اصل در بسیاری دیگر از ارگان های بدن از جمله پوست به وضوح دیده می شود، به شدت تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرد. در واقع کراتین چه زمانی که در مو قرار دارد و چه زمانی که از ترکیبات اصلی پوست است، وظیفه سلامتی و استحکام این ارگان ها را بر عهده دارد. عوامل محیطی اعم از مواد شیمیایی نظیر دکلره مو، دمای بالای سشوار و اتو مو، نور مستقیم آفتاب، کرم ها و مواد شیمیایی، سیگار، مصرف مواد غذایی مضر و غیره همه و همه می توانند در تخریب این پروتئین ساختاری و مهم، تاثیرگذار باشند. به همین سبب در روش های نوین احیای مو از جمله کراتین و کراتینه مو از این پروتئین ساختاری مستقیما جهت احیای موی آسیب دیده و یا صاف کردن موهای فر استفاده می شود.
کراتین یکی از پروتئین های اصلی ساختاری در بدن انسان و سایر جانداران است. این پروتئین در بخش های مختلف بدن دیده می شود. یکی از اصلی ترین وظایف آن در بدن قرارگیری در ساختمان مو می باشد. برخی از افراد موهایی با کراتین بالا دارند که این امر سبب میشود که موهایی صاف و لخت داشته باشند. از طرفی دیگر برخی از افراد دارای موهایی وز بوده و در ساختار موهای آنها فضاهایی خالی از این پروتئین به چشم می خورد. این امر خود سبب وز شدم موها می گردد.

جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ چیست؟

داشتن پوستی صاف و شاداب به یکی از خواسته های اصلی بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است. پوست صورت به عنوان اولین و واضح ترین نمایه از بدن هر فرد که در تیررس دیگران قرار دارد، از اهمیت زیبایی شناختی بالایی برخوردار است. از این جهت عموم افراد جامعه نسبت به حفظ جوانی و شادابی پوست صورت خود حساسیت بالایی به خرج می دهند. عوامل مختلفی بر میزان پیری و آسیب پذیری پوست صورت تاثیرگذار هستند. در کنار آن از روش های گوناگونی جهت دفع آسیب های وارده بر پوست استفاده می شود. از مراقبت های خانگی و ساده گرفته تا پیشرفته ترین کارهای مراقبت از پوست نظیر میکرونیدلینگ صورت، همگی در جهت حفظ جوانی و زیبایی پوست به کار گرفته می شوند.




میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ یکی از روش های بسیار تاثیرگذار بر کاهش اثرات پیری پوست و همچنین پیشگیری از پیری پوست است. این روش به عنوان روشی کلینیکی و محبوب در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دو صورت دستی و با دستگاه مختص میکرونیدلینگ انجام می گردد. روش دستی تاثیری بسیار جزئی تر از میکرونیدلینگ صورت با دستگاه بر جوانی پوست برجای می گذارد. در این روش جوانسازی پوست از اعمال فشار تعداد زیادی سوزن بسیارریز بر پوست استفاده می گردد. ورود این سوزن ها در میکرونیدلینگ صورت به داخل پوست موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد. در کنار افزایش کلاژن سازی، افزایش خونرسانی به پوست صورت تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی و برگشت شادابی پوست دارد.
در کنار مکانیسم عمل سوزن های دستگاه میکرونیدلینگ، استفاده از یکسری سرم های تقویتی کار جوانسازی پوست را به خوبی تقویت می کند. این سرم ها و کرم های تقویتی استفاده شده در این روش بنابر احتیاجات پوست صورت انتخاب می شوند. این امر سبب تاثیرگذاری دو چندان روش میکرونیدلینگ صورت می گردند.



جوانسازی پوست

میکرودرم چیست؟

میکرودرم یا میکرودرم ابریژن روشی غیر تهاجمی برای از بین بردن لایه شاخی پوست و کمک به پوست برای تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از دستگاهی خاص نوعی کریستال یا الماس بسیار ظریفی با سطح پوست تماس داده می شود. این کریستال ها موجب ایجاد خراش های بسیار ظریفی در سطح پوست شده که از طرفی لایه شاخی و سلول های مرده را از بین می برد و از طرفی دیگر به تولید کلاژن در پوست کمک می کند. در زمان پخش کریستال ها بر روی پوست دستگاه میکرودرم با مکش خاصی این کریستال ها را از سطح پوست جمع آوری می کند. همین مکش خود به طور غیر مستقیم در افزایش خونرسانی به پوست کمک می کند.


اقدامات و توصیه های لازم قبل از انجام میکرودرم

میکرودرم یا میکرودرم ابریژن روشی با کاربرد فراوان در جوانسازی و بهتر کردن ظاهر پوست است. در این روش از لایه برداری پوست و برداشتن لایه شاخی آن جهت رسیدن به اهداف جوانسازی و ترمیم پوست استفاده می شود. از آنجایی که این روش تا حدی می تواند موجب تحریک پوست گردد، رعایت یکسری اقدامات و مراقبت ها قبل از انجام آن ضروری است. البته لازم به یادآوری است که روش میکرودرم یکی از کم عارضه ترین روش های جوانسازی پوست محسوب می گردد. همین مساله سبب می شود که فشار ناشی از آن بر روی پوست بسیار کمتر از روش های دیگری نظیر لیزر درمانی باشد. در ادامه ما را همراهی کنید تا چندین اقدام و توصیه لازم قبل از انجام میکرودرم را برای شما شرح دهیم.

پوست به عنوان سطحی ترین لایه بدن انسان از حساسیت خاصی در زمینه سلامت و زیبایی فرد برخوردار است. بر همین اساس انجام هرگونه فعالیت بر روی پوست اعم از کارهای درمانی و زیبایی پوست نیازمند انجام توسط فردی مجرب و آموزش دیده است. در دو دهه اخیر آکادمی آنیل سعی در تعلیم و آموزش مربیان و متخصصان در حوزه زیبایی پوست و مو نموده است. این آکادمی افتخار دارد همواره افرادی بسیار حرفه ای را در زمینه های مختلف مراقبتی از دو ارگان مهم پوست و مو وارد بازار کار نموده است. جهت ثبت نام و مشاوره با شماره های  88583023-021 -  09123594771 تماس حاصل فرمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26125
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید