امروز چهارشنبه 03 مرداد 1403

Wednesday 24 July 2024

میرزا قاسمی

1401/07/27
کد خبر : 13936
دسته بندی : غذای های ایرانی و سنتی
تعداد بازدید : 68 نفر

مواد لازم برای سه نفر

    بادمجان: ۵ عدد
    گوجه فرنگی: ۳ عدد
    سیر: ۳ حبه
    تخم مرغ: ۲ عدد
    زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری
    فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
    نمک: به مقدار لازم
    روغن سرخ‌کردنی: به مقدار لازم
    برنج کته یا نان تازه: برای سرو
    سبزی خوردن، سیر ترشی و زیتون پرورده: برای سرو

طرز تهیه

بادمجان‌ها را با پوست، روی گاز کباب کنید. شما می‌توانید برای جلوگیری از کثیف شدن گاز، از یک شعله پخش‌کن استفاده کنید. پس از پخت کامل بادمجان‌ها، آن‌ها را از روی گاز بردارید و در یک سینی قرار دهید تا خنک شوند. پوست و سر بادمجان‌ها را پس از خنک شدن، با دست به‌ آرامی جدا کنید.

بادمجان‌ها را با کارد ساطوری کنید یا با گوشت‌کوب آن‌ها را کاملا له کنید. پوست گوجه‌فرنگی‌ها را بگیرید و آن‌ها را رنده یا پوره کنید. سیرهای پوست‌کنده را له یا رنده کنید.

کمی روغن سرخ‌کردنی در یک ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سیرها را داخل ماهیتابه بریزید و به‌ مدت ۱۰ ثانیه تفت دهید. سپس زردچوبه، فلفل سیاه یا قرمز را به آن اضافه کنید. پس از حدود یک دقیقه، تخم‌مرغها را در کنار سیر در ماهیتابه بشکنید و هم بزنید تا کاملا بپزند. تخم‌مرغ و سیر را از ماهیتابه دربیاورید و کنار بگذارید.

پوره گوجه‌فرنگی را در همان ماهیتابه اول بریزید و کمی تفت دهید. بادمجان‌های ساطوری شده و نمک را به گوجه‌ها بیفزایید و در صورت نیاز، کمی روغن در ماهیتابه بریزید. حدود ۲۵ دقیقه، گوجه و بادمجان‌ها را روی حرارت متوسط گاز بپزید.

بعد از اینکه بادمجان و گوجه به‌خوبی با هم مخلوط شدند و آب آن‌ها کشیده شد و میرزاقاسمی به اصطلاح به روغن افتاد، مخلوط سیر و تخم‌مرغ را به آن‌ها اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و سپس به‌ همراه برنج کته یا نان تازه، سبزی خوردن، سیر ترشی و زیتون پرورده به سر میز بیاورید.

نکات مهم

اگر از طعم یا بوی بادمجان کبابی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از از بادمجان سرخ شده استفاده کنید. اما باید بدانید که اصل میرزاقاسمی با بادمجان کبابی و سیر است.

بادمجان‌های یک میرزاقاسمی لذیذ و خوش‌عطر، باید کباب شوند. اگر به منقل و زغال دسترسی دارید، حتما بادمجان‌ها را روی زغال کباب کنید، زیرا با این روش، بو و طعمی فوق‌العاده می‌گیرند و البته یکی از لذت‌های درست کردن میرزاقاسمی، کباب کردن بادمجان روی زغال است.

بادمجان‌ها را می‌توان در فر با دمای بالا و به‌مدت ۴۰ دقیقه نیز کباب کرد.

برای تزیین میرزا قاسمی می‌توانید، یک عدد تخم‌مرغ را نیمرو کنید و به‌ همراه یک برگ ریحان یا نعنا یا جعفری تزئین کرده و سرو کنید.

در برخی از دستورهای پخت، تخم‌مرغ را به‌صورت مستقیم در ترکیب بادمجان و گوجه‌فرنگی می‌شکنند و هم می‌زنند.

منبع: برترین ها

برچسب ها :
# میرزا قاسمی

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/13936
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید