امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

موتور لوازم یدکی جلوبندی تالیسمان


1401/07/27
کد خبر : 27888
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

موتور تالیسمان

موتور رنو تالیسمان یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.6 لیتری دارد که به واسطه ی پرخوران از نوع توربوشارژر میتواند به قدرتی معادل 190 اسب بخار و گشتاور در سطح 260 نیوتون متر دست پیدا کند .
انتقال قدرت در این خودرو به کمک یک جعبه دنده هفت سرعته مدرن و دو کلاچه انجام میشود.
این خودرو در 7.7 صدم ثانیه میتواند از سرعت صفر به صد برسد.
مصرف سوخت این خودرو نیز در وضعیت بسیار خوبی است، این خودرو برای رانندگی ترکیبی تنها 6.2 لیتر سوخت مصرف می کند.


تالیسمان

جلوبندی رنو تالیسمان

نشانه های آسیب دیدگی جلوبندی

• حرکت نامتعادل خودرو

اگر هنگام رانندگی متوجه شدید که فرمان به یک سمت تمایل دارد و یا نمی توانید به خوبی از عهده کنترل کردن خودرو برآیید به طوری که انگار قسمت جلویی خودرو حالت ول شدگی دارد نشانه ی آن است که جلوبندی رنو تالیسمان شما آسیب دیده است.
• شنیده شدن صداهای عجیب و غریب از قسمت جلویی خودرو
اگر جلوبندی خودرو آسیب دیده باشد هنگام گذر از مسیرهای ناهموار، دست اندازها و پیچ ها از قسمت جلویی خودرو صداهای آزار دهنده شنیده میشود. این صداهای عجیب و غریب به شما میگوید که فنر، کمک فنر و یا میل تعادل آسیب دیده است و شنیده شدن صداهای سوت مانند نشان دهنده خرابی بلبرینگ است.

• لرزیدن فرمان

اگر باد لاستیک ها تنظیم نباشد و به اصطلاح بالانس نباشند فرمان خودرو هنگام روشن بودن و در سرعت های بالا دچار لرزش می شود. البته لرزش فرمان میتواند به دلیل آسیب دیدگی سیبک ها نیز باشد.


تالیسمان

لوازم یدکی رنو تالیسمان


موتور

احتمالا میدانید که موتور چه نقش بسیار مهمی در خودرو ایفا می کند به حدی که آن را قلب تپنده خودرو می دانند یعنی اگر نباشد حرکت خودرو غیر ممکن است. موتور انرژی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می کند. موتورهای به کار رفته در اکثر خودروها از نوع احتراق داخلی هستند و با سوخت کار می کنند.
موتور از پیچیده ترین سیستم های خودرو است و لوازم یدکی رنو تالیسمان متعدد مربوط به این بخش شامل: سر سیلندر، بدنه سیلندر، سوپاپ، میل لنگ، محفظه ی میل لنگ و شاتون است.

سیستم انتقال نیرو

همانطور که از اسم آن پیداست این سیستم نیرویی که برای حرکت خودرو توسط موتور ایجاد شده را به چرخ های جلو منتقل می کند و موجب حرکت خودرو میشود. سیستم انتقال نیرو موتور را به میل گردان متصل می کند.
وقتی میگوییم سیستم یعنی اجزا و قطعات مختلفی در آن بخش به کار رفته است در سیستم انتقال نیرو نیز لوازم یدکی متعددی وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت.
دیسک، صفحه کلاچ، سیم ها، خارها، پیچ ها، کلاچ و گیربکس لوازم یدکی مربوط به این سیستم هستند.

سیستم برق

یکی از مهم ترین سیستم های هر خودرو مجموعه برق است که شامل یک باتری قابل شارژ است، شارژ باتری توسط موتور انجام میشود. باتری خودرو نیروی لازم برای راه اندازی اولیه خودرو، تامین برق قطعاتی مثل پمپ روغن و استارت خودرو را تامین می کند. باتری همچنین میتواند برق لازم برای روشن شدن چراغ ها، چراغ های راهنما، آمپر روغن و بنزین، حسگرهای امنیتی و رادیو را نیز تامین کند. همچنین در برخی خودروها برق لازم برای باز و بسته شدن پنجره های اتوماتیک و قفل درب ها نیز توسط باتری تامین میشود. همه ی اجزایی که گفتیم با فیوزهای متعدد به باتری متصل میشوند بنابراین اگر هرکدام از آن ها آسیب ببیند همه ی سیستم دچار آسیب نمی شود. لوازم یدکی مربوط به سیستم برق خودرو دینام، باتری و استارت است.

سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده یکی از مهم ترین بخش های خودرو است که اگر نباشد پس از طی مسافتی کوتاه در اثر گرمای حاصل از احتراق ممکن است خودرو آتش بگیرد. این سیستم شامل دو دسته کلی آب خنک و هوا خنک است که دارای اجزای مختلفی از جمله رادیاتور، واتر پمپ، ترموستان و فن خنک کننده هستند.

واتر پمپ

از مهم ترین قسمت های سیستم خنک کننده میتوان واتر پمپ را نام برد که با پمپاژ کردن آب موجب خنک شدن موتور می شود. واتر پمپ همچنین میتواند با به جریان درآوردن آب و ضد یخ مانع جوش آوردن خودرو شود. واتر پمپ روی سیلندر و کنار تسمه تایم قرار دارد.

ترمزها و چرخ ها

از مهم ترین قسمت های بخش امنیتی خودرو ترمز است که میتوان به کمک آن در مواقع لازم خودرو را متوقف کرد تا از برخورد و تصادف جلوگیری شود.
از قسمت های مهم ترمز میتوان به لنت ها اشاره کرد که پس از تماس با دیسک اصطکاک لازم برای کند کردن حرکت خودرو و توقف آن فراهم می کنند.
لوازم یدکی مربوط به بخش ترمز کفشک ها، لنت، دیسک ترمز و دیافراگم است.

ابزار داشبرد

لوازم یدکی مربوط به این قسمت سرعت سنج و آمپر سنج است که بیشتر از سایر قسمت ها به چشم می آیند، همچنین سایر قسمت ها گیج فشار روغن، گیج دمای موتور و دور سنج هستند.در خودروهای مدرن برف پاک ها به آب پاش، گرمکن و سنسور تشخیص باران نیز مجهز هستند.
علاوه بر اجزایی که از آن ها نام بردیم خودرو لوازم یدکی دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
• پیچ ها
• مهره ها
• آرم ها یا نمادها
• طلق ها
• فنر ها
• دیاق ها و بست
• واشرها


 تالیسمان


در پایان لازم میدانیم یکی از برترین مجموعه های ارائه دهنده ی لوازم جانبی خودرو را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که نیاز به خرید قطعات مورد استفاده در خودرو داشتید بتوانید روی این مجموعه حساب کنید.
پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای : تویوتا ، پورشه ، رنو ، لکسوس ، کیا ، هیوندا ، هوندا ، بی ام و ، بنز ، ولوو و ماشین های چینی . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روی لوگوی مربوطه و یا نام برند کیلیک نمایید .



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27888
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید