امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

موارد استفاده از پلی کربنات


1401/07/27
کد خبر : 28410
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

مقرون به صرفه بودن، مقاومت بالا، سبک بودن، تنوع ساختاری و همچنین منعطف بودن ورقه های پلی کربنات باعث سهولت استفاده از آنها شده است . کاربرد این ورقه ها متفاوت است و در موارد مختلفی مثل: پوشش سقف های کاذب، پارکینگ ها، دیواره های انبار و سوله ها و ... می توان از آنها بهره برد.
مهم ترین مزیت پلی کربنات که می توان به آن اشاره داشت، قابلیت عدم اشتعال پذیری آن است به صورتی که  در هنگام سوختن به آرامی ذوب خواهد شد و خود به خود خاموش می شود .

ورق شفاف پلی کربنات

ورق شفاف پلی کربنات یک ماده بسیار بادوام است. این ورق هم دارای مقاومت بالا در برابر ضربه است، و هم در برابر خراش‌برداشتن دوام کافی را دارد و بنابراین می‌توان از امورات ظریف و آزمایشگاهی گرفته تا ساخت و سازهای سنگین از این وسیله بهره‌برد. البته برای اطمینان بیشتر امکان استفاده از از یک پوشش سخت برای محافظت بیشتر نیز وجود دارد. ویژگی‌های ورق پلی کربنات کاملاً شبیه پلی‌ متیل متاکریلات است، اما با این تفاوت که پلی کربنات قوی‌تر است و در محدوده دمایی وسیع‌تری قابل استفاده است. پلی کربنات یک پلاستیک مقاوم و فشرده است که برای کاربردهای مختلف از پنجره‌های ضد گلوله گرفته تا دیسک‌های فشرده استفاده می‌شود.
این نوع خاص از ورق ها در انواع شفاف و مات عرضه می‌شود. پلی کربنات برای کاربردهایی که مستلزم سختی بالا، مقاومت کششی و ضربه‌ای است، استفاده می‌شود و به صورت تجربی خواص مکانیکی و الکتریکی مطلوب آن به اثبات رسیده است. درخصوص بازه دمایی قابل تحمل این لوله نیز باید گفت که در محیط‌های متفاوت از ۲۰ تا ۲۵۰ درجه فارنهایت امکان تحمل گرما را دارد. همین ویژگی به این نوع از ورق ها امکان تحمل و مقاومت در برابر شعله را می‌دهد و ضمن حفظ مکانیکی در دمای بالا، قوام خود را از دست نمی‌دهد. سبکی و راحتی حمل و نقل این لوله‌ها نسبت به انواع دیگر لوله‌ها حتی در ابعاد بزرگ، نقطه مثبتی متمایز برای این ورق ها محسوب می‌شود.


 پلی کربنات

مشخصات فنی ورق پلی کربنات شفاف

مواد اولیه اصلی ورق پلی کربنات شفاف، که به نام پلی کربنات نیز شناخته می‌شود، یک محصول پلاستیکی مهندسی با عملکرد عالی است. این ورق را ورق جامد پلی کربنات نیز می‌نامند. مزیت اصلی ورق پلی کربنات شفاف، استحکام بالای آن است. قدرت این محصول بدون کمترین اغراقی، صدها برابر بیشتر شیشه تقویت شده‌است. آن‌ها نشکن و مقاوم در برابر ضربه هستند، بنابراین از آن‌ها به عنوان مواد ضد گلوله و ضد سرقت استفاده می‌شود. ورق پلی کربنات شفاف بسیار سبک‌وزن بوده و حمل آن آسان  است. ورق پلی کربنات شفاف خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد و بسیار شبیه پلاستیک است، نه تنها می‌توان آن را به انواع سبک‌های مسطح تبدیل کرد، بلکه می‌توان آن را به صورت طاق و نیم‌دایره نیز درآورد. طیف رنگ‌های به کاربرده نیز بسیار غنی هستند و در صورت نصب در محیط‌ها و مجتمع‌های مسکونی، از حریم خصوصی هنگام انتقال نور محافظت می‌کنند. ورق پلی کربنات شفاف همچنین از مقاومت خوبی در برابر آب و هوا برخوردار است و از عبور اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می‌کند. همچنین این ماده، یک ماده نسوز عالی است.
از ورق پلی کربنات شفاف برای پوشنادن هر نوع پنجره‌ای حتی در بالای ساختمان‌های بلند نیز استفاده می‌شود. این محصول دارای انتقال نور خوب و مقاومت در برابر ضربه است. در صورت استفاده از ورق پلی کربنات شفاف، این موضوع می‌تواند روشنایی داخلی را بدون نگرانی در مورد شکسته‌شدن زیاد نور فراهم کند. همانطور که اشاره‌شد نیز عملکرد بهتری نسبت به شیشه تقویت‌شده دارد. ورق‌های پلی کربنات شفاف را می‌توان در هرجایی که تصورش را کنید مورد استفاده قرارداد. از سقف ساختمان‌های مختلف گرفته تا دیواره‌ها، شیشه جلو ماشین، ظروف شفاف، سپر پلیس نظامی، غرفه‎های تلفن عمومی، بیلبوردها، غرفه‌های نمایشگاهی، جعبه‌های نور، تابلوهای ابزار دقیق، موانع سر و صدای بزرگراه، سوله‌های پرورش حیوانات، و غیره از جمله مکان‌هایی است که از ورق پلی کربنات شفاف استفاده می‌شود. کاملا مشخص است که نه‌تنها در مهندسی دکوراسیون معماری کاربرد دارد، بلکه در بسیاری از صنایع مانند صنعت حمل‌ونقل و کشتی‌سازی، صنعت تبلیغات، صنایع نظامی، صنایع الکترونیک، حمل‌ونقل هوایی نیز نقش دارد.

پلی کربنات

نمایندگی پلی کربنات شفاف

پلی‌کربنات شفاف که از پانل‌های میکروسل تشکیل شده‌است، راه‌حل‌های مختلفی برای استفاده از نور طبیعی در محوطه‌های داخلی و خارجی که با معماری ساختمان همخوانی دارد را ارائه می‌دهد. مزایای استفاده از پلی کربنات مانند سبکی، خطوط تمیز، صفحات رنگی و ایجاد جلوه‌های نوری چه برای نما و  چه فضاهای داخلی و سقف‌ها با اندازه‌ها و ابعاد مختلف، طیف وسیعی از آزادی طراحی را ارائه می‌دهد. فناوری پانل‌های میکروسل نیاز به نور مصنوعی را کاهش می‌دهد و از یکنواختی در انتشار نور طبیعی جلوگیری می‌کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
درحال حاضر در ایران و بازارهای جهانی برندهای داخلی و خارجی زیادی مشغول فعالیت هستند و با یک جستجوی ساده در دنیای مجازی به راحتی می‌توان  نمایندگی پلی کربنات شفاف را در اقصی نقاط ایران یافت. در طی سالیان اخیر کیفیت پلی‌کربنات‌های ساخت داخل به شدت افزایش یافته و به جرئت می‌توان که کیفیت انواع ایرانی این محصول اگر بیشتر از مدل مشابه خارجی نباشد، کمتر نیست. به راحتی می‌توان با یک جستوجوی ساده و یک تماس تلفنی از مشاوره تخصصی نمایندگی‌های ارائه کننده این محصول بهره‌برد و از استعلام  قیمت روز نیز انجام داد.
جدای از نمایندگی‌ها، هستند اشخاصی که به صورت شخصی، در بازار خرید و فروش این محصولات مشغول فعالیت هستند و به نوعی واسطه یا دلال به حساب می‌آیند و سعی می‌کنند به نام انجام مشاوره تخصصی رایگان، میان مشتریان و نمایندگی‌ها قرار بگیرند. برای پرهیز از مراجعه به یک واسطه حتما باید با خود شرکت ارائه‌کننده و یا نمایندگی‌های معتبر آن به صورت مستقیم تماس حاصل شود تا خریدار، پلی‌کربنات شفاف مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از شرکت تهیه کند تا خیال مشتری از بابت کیفیت خدمات دریافتی راحت باشد و سفارش خود را به قیمت منصفانه و نه بیشتر از کف بازار دریافت کند.

پلی کربنات

قیمت پلی کربنات

قیمت پلی کربنات همواره در حال نوسان بوده و نمی توان قیمت ثابتی را برای این ورق تعیین کرد. ولی به طور کلی می توان گفت : که مواردی همچون کیفیت ورقه ها ، نوع ورقه ها ، ضخامت، ابعاد و … بر روی قیمت این محصول تاثیر به سزایی می گذارد. کهن درب ارائه کننده باکیفیت ترین ورق پلی کربنات است که محصولات خود را با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند.

خرید پلی کربنات

خرید پلی کربنات یکی از سوالاتی است که هر فرد در هنگام خرید این محصول می پرسد. پلی کربنات یکی از محصولات بسیار کاربردی است که قیمت پایین تری نسبت به شیشه دارد و از مقاومت بالاتری نیز برخوردار می باشد. بنابراین افرادی که قصد خرید پلی کربنات را دارند باید ابتدا ابعاد، ضخامت، میزان دوام و … این محصول را در نظر بگیرند و بر اساس آن قیمت پلی کربنات را مورد بررسی قرار دهند. کهن درب این افتخار را دارد که باکیفیت ترین و بهترین پلی کربنات را با مناسب ترین قیمت برای مشتریان به ارمغان بیاورد. جهت سفارش این محصول با کهن درب تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28410
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید