امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مهم ترین ویژگی های دستگاه پرکن پودر


1401/07/27
کد خبر : 27539
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

در صنایع تولیدی مانند صنایع دارویی، صنایع غذایی، صنایع بهداشتی آرایشی وجود دستگاه پرکن ضروری به نظر می‌رسد. با وجود این دستگاه فرآیند تولید با سرعت و کیفیت بیشتر انجام می شود. برای خرید دستگاه پرکن پودر ای جی با این شرکت تماس بگیرید. دستگاه پرکن انواع مختلفی دارد که قادرند ظرف های مختلف را از مواد گوناگون پر کنند. این دستگاه در سه نوع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی وجود دارد که انواع مواد را در انواع ظروف و پوشش های مخصوص پر می کند.

دستگاه پرکن پودر برای چه موادی است؟

دستگاه پرکن پودر(Powder filling machine) بر اساس فن آوری تغذیه مارپیچ و کنترل نور طراحی شده است. همین امر باعث دقت بالای دستگاه در پر کردن مواد می باشد. از این دستگاه جهت پر کردن انواع محصولات پودری یا گرانولی با جریان آزاد استفاده می شود. به هر ماده ای که پودر و مایع نباشد و دارای حجم باشد، مواد گرانولی گفته می شود.
منظور از جریان آزاد به محصولاتی اطلاق می‌شود که در صورت فشار اضافی شکل خود را از دست نمی دهند. به عنوان مثال به نمک یا شکر می‌توان اشاره کرد. محصولات با جریان آزاد قابلیت این را دارند که فشرده شوند و شکل خود را حفظ کنند.
با دستگاه پرکن شما قادر خواهید بود انواع محصولات پودری را در اندازه، شکل و حجم های متفاوت بسته بندی کنید. از دستگاه پرکن پودر در زمینه محصولات غذایی، محصولات آرایشی بهداشتی، کشاورزی و صنایع دارویی می توانید استفاده کنید. از آنجایی که پودرها در انواع و اندازه های مختلفی یافت می شود، تولید کنندگان اقدام به تولید طیف وسیعی از دستگاه های پرکن پودر نموده اند.


 دستگاه پرکن پودر


بهتر است پودرها به شکل گرانول باشند، در غیر این صورت در اثر رطوبت به سرعت به هم می چسبند. دستگاه پرکن پودر حجمی نوعی دستگاه پرکن پودر است که از آن برای بسته بندی انواع آجیل و حبوبات مثل نخود، لوبیا، ذرت و... استفاده می شود.
این مدل دستگاه، محصولات را برحسب قرارگیری آن در ظرف، اندازه گیری می کند و پس از اتمام کار یک وایپر اضافی محصول باقی مانده را تمیز می کند. در مقایسه با دیگر دستگاه های پرکن پودر دستگاه پرکن حجمی از سرعت بالاتری برخوردار است.
از دیگر مدل های دستگاه پرکن پودر، دستگاه پرکن پودر وزنی است که قبل از پر نمودن ظرف، محصول مورد نظر را وزن می کند. هنر زنده از بارزترین ویژگی این دستگاه پرکن، این است که هنگام پر کردن به وزن محصول توجه ویژه ای می شود و با دقت زیادی انجام می‌گیرد.
وقتی که دستگاه به وزن مورد نظر نزدیک می‌شود به شکل اتوماتیک از سرعت آن کاسته می‌شود. با تغییر تنظیمات دستگاه، می توانید از آن جهت انواع وزن و اندازه ها و شکل استفاده نمایید. دستگاه پرکن پودر اگر نیز از مدل‌های دیگر پرکن پودری می باشد که برای پودرهای خوب، بهترین گزینه محسوب می‌شود.
این مدل دستگاه به غیر از این که کاربرد بیشتری دارد، قادر است از ورود گرد و غبار جلوگیری کند. شما با تهیه این دستگاه می توانید از برخورد محصول با آب و هوا ممانعت کنید. برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه پرکن پودر را انتخاب کنید، در ابتدا مهم است که نوع محصول خود را در نظر داشته باشید و با انتخاب یکی از کارآمدترین دستگاه های پرکن پودر جدا از دقت بهتر و کارایی بالاتر، سرعت و راندمان کار خود را نیز افزایش دهید.

دستگاه پر کن پودر چند گرم تا چند گرم می زند؟

دستگاه پرکن پودر تمام اتوماتیک انواع پودرهای خوراکی مانند پودر کیک و ادویه ها، پودرهای صنعتی، شیمیایی و صنایع بهداشتی را بسته بندی می کند. این دستگاه قادر است انواع پودرها در وزن های ۲۰ گرم الی۲ کیلوگرم را بسته بندی کند.
عملکرد این نوع دستگاه بر اساس وزن یا زمان، قابل کنترل و تنظیم است. در دستگاه پرکن پودر حجمی به دلیل محدود بودن ظرفیت پیمانه های دستگاه، نمی توان انتظار بسته‌ بندی در وزن های زیاد را داشته باشیم. با این مدل دستگاه نهایتا می توان بسته هایی تا وزن 5/1 کیلوگرم را تولید  کرد.
در حالی که با دستگاه پرکن وزنی می توان سقف این ظرفیت را به ۲۵ کیلوگرم نیز رساند. از این نظر برای خریدارانی که قصد تولید بسته بندی محصولات گرانولی را دارند، از اصلی ترین تفاوت ها به حساب می آید.

دستگاه پرکن پودر چند مدل دوخت میزند؟

دستگاه های کیسه پرکن پودری مانند دستگاه کیسه پرکن سیمان و دستگاه کیسه پرکن آرد که نوعی دستگاه پرکن حجمی به شمار می آید، مجهز به سیستم کنترل PLC با نمایشگر لمسی برای کنترل تمام کارهای دستگاه می باشد. همچنین از سیستم های جانبی مانند دستگاه کیسه پرکن وزن دار، عیب یاب اتوماتیک و سیستم ثبت اطلاعات به صورت روزانه و ماهانه نیز برخوردار می باشد. علاوه بر آن جهت هدایت و راندن کیسه ها به سمت دستگاه های مختلف، سیستم‌های دوخت و سردوزی از نوار نقاله استفاده می کنند.


 دستگاه پرکن پودر


کاربرد این مدل دستگاه جهت پر کردن مواد پودری مانند آرد، سیمان و همچنین انواع کودهای شیمیایی پودری و گرانولی می باشد. دستگاه های مدل توزینی موقع دوخت، سر و ته کیسه پلاستیکی را دوخت می زنند.

برق دستگاه پرکن پودر چقدر است؟

برق مصرفی انواع دستگاه پرکن پودر حجمی و توزینی که از آن جهت پر کردن انواع پودر های گرانولی ظروف و قوطی ها و... استفاده می شود، سه فاز است. در صورت درخواست مشتری می توان برق دستگاه را به تک فاز تغییر دهید. امروزه دستگاه های تولید شده به شکل تک فاز و سه فاز ساخته می شود و با توجه به ظرفیت تولید به شکل تک نازل، دو نازل، چهار نازل، روتاری و... ساخته و به بازار عرضه می شود. تعداد نازل ها در دستگاه تعیین کننده سرعت دستگاه می باشد.

دستگاه پرکن پودر چند عدد در دقیقه تولید می‌کند؟

دستگاه قوطی پرکن که نوعی دستگاه پرکن پودر محسوب می شود، ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد. وزن قوطی های پر شده از ۲۰ گرم تا ۲ کیلوگرم متغیر می باشد. سرعت بسته بندی این دستگاه از سه تا شش بسته در هر دقیقه با توجه به وزن قوطی و نوع محصول متفاوت می باشد.
دستگاه کیسه پرکن نیز حدود ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد که سرعت بسته‌ بندی این دستگاه از ۱۲۰ الی ۲۴۰ کیسه در ساعت و کیسه هایی با وزن متغیر ۵ الی ۵۰ کیلوگرم می باشد. پرکن پودر کم حجم که برای پرکردن کیسه های پلاستیکی کم حجم مثل نمک، فلفل، زردچوبه و... کاربرد دارد.
این مدل دستگاه دستی است و توسط اپراتور ظرف، زیر نازل قرار می گیرد و با فشردن پدال ظرف مورد نظر از مواد پودری پر می شود. دارای تایمر جهت وزن های متفاوت بین ۵۰ گرم الی ۱ کیلوگرم می باشد. سرعت دستگاه با توجه به توانایی اپراتور متفاوت است و بین ۵ الی ۱۰ بسته در دقیقه می باشد.

جنس دستگاه پرکن پودر چیست؟

دستگاه پرکن پودر از قطعات مختلفی تشکیل شده است که از هر کدام به گونه ای برای پر و بسته‌ بندی کردن استفاده می کند. جنس شاسی و کاور آن از آهن می باشد. تابلو برق نیز از جنس پلی استر است و مجهز به PLC می باشد. جنس بدنه دستگاه از الکتروستاتیک تهیه شده است که به درخواست مشتری از استیل نیز استفاده می شود تا با گذشت زمان و تماس با محصولات دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود.

میزان خطای دستگاه پرکن پودر چقدر است؟

گستره وزن در دستگاه پرکن پودر متغیر است به طوری که گاهی بسته‌های مورد نظر وزن کمی دارند که بهتر است دستگاه مخصوص برای پر کردن آن تهیه شود. به همین خاطر می توان از دستگاه پرکن پودر کم حجم استفاده کرد که بسته هایی با وزن ۱۰۰ گرم الی ۵ کیلوگرم را پر می کند.
استفاده از مکانیزم های به کار رفته در این دستگاه، کار را برای تولید کننده راحت ‌تر می‌کند. تایمر، لودسل و کانتر یا تعداد دور ماردون از جمله قطعات پرکن دستگاه به حساب می‌آیند که هر یک درصد خطای خاص خود را دارد. به این نکته توجه کنید که سیستم های پرکن باتوجه به مواد و درصد خطا به کار گرفته شده است.
به عنوان مثال روی میز کار دستگاه از تکیه گاه استفاده شده است تا از ریزش مواد در اطراف ظرف جلوگیری کند و درنتیجه ضایعات و هدررفت مواد به حداقل برسد. همچنین استفاده از طرح‌های خودکن داخل مخزن از پل زدن مواد هنگام پر کردن جلوگیری می کند.
چون معمولاً پرکن پودر جهت تولید با تیراژ بالا به کار می‌رود دقت در وزن مواد پر شده، اهمیت بالایی دارد. به همین علت تولیدکنندگان می کوشند دستگاهی را تولید کند که حداقل میزان خطای پر کردن را داشته باشد.

دستگاه پرکن پودر چه ابعادی را بسته بندی می کند؟

دستگاه پرکن قوطی نوعی پرکن پودر است که مخصوص پر کردن انواع قوطی های استوانه ای از جنس فلزی، مقوایی، شیشه‌ای و پلاستیکی در اندازه و حجم های مختلف می باشد و هر نوع ظرف را با هر ابعادی که دارد به شکل خودکار پر می کند.
نحوه کار دستگاه به این صورت است که مواد از طریق بالابر، به داخل مخزن منتقل می شود و توسط ماردون مخصوص، وزن مورد نظر تنظیم می شود و داخل ظرف و قوطی مخصوص ریخته می شود.
از این دستگاه برای پر کردن ظروف با دهانه های متفاوت و وزن های مختلف می توان استفاده کرد. عرض بسته مورد بسته بندی از ۵۰ الی ۲۴۵ میلی متر قابل تغییر است و طول بسته نیز بین ۵۰ الی ۴۰۰ میلی‌متر متغیر است.

دستگاه پودر پرکن کپسول آتش نشانی

دستگاهی که از آن جهت شارژ کپسول آتش نشانی استفاده می شود، دستگاه پودر پرکن کپسول آتش نشانی نام دارد که از آن برای پر کردن کپسول هایی که حاوی پودر خشک هستند، استفاده می‌کنند.
کاربرد این دستگاه به مراکز شارژ کپسول آتش نشانی محدود نمی‌شود و در مراکز آتش‌نشانی نیز برای انتقال مواد dcp به ظرف های دیگر بدون انتشار آن در فضا، استفاده می کنند. این دستگاه در دو نوع پودر پرکن چند منظوره آتش نشانی و پودر پرکن اتوماتیک وجود دارد.
قیمت دستگاه پرکن پودری بر حسب ظرفیت تولید و مدل دستگاه از نظر اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه، جنس دستگاه و... مشخص می شود. شرکت AG انواع دستگاه های پرکن را در مدل های مختلف دستگاه پرکن مایعات، دستگاه پرکن پودر گرانول، پرکن پودری را با بهترین کیفیت، مناسب  ترین قیمت، با ضمانت سلامت دستگاه، گارانتی و  خدمات پس از فروش در اختیار خریداران قرار می دهد. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه پرکن پودر می توانید به سایت https://ag777.com  مراجعه کنید.
 



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27539
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید