امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مهم ترین نکات قبل از خرید شمع


1401/07/27
کد خبر : 28335
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

دانستنی های مهم در زمان خرید شمع

شمع یکی از اکسسوری هایی است که شاید در هنگام خرید آن تنها به ظاهر و قیمت آن توجه نمایید. این در حالی است که باید معیارهای دیگری در هنگام خرید شمع در نظر گرفته شود. انواع مختلفی از این دسته از محصولات با تنوع بالایی در بازار موجود بوده و در ادامه این مطلب برای خریدی بهتر و رضایت بخش تر مهم ترین نکات در این باره ارائه می شود. پیش از از خرید شمع باید در رابطه با موارد زیر آگاهی کافی را داشته باشید:
1.    کاربرد شمع‌ها
2.    انواع شمع‌ها
3.    جنس موم شمع
4.    جنس فیتیله
5.    مدت زمان سوختن شمع و پخش رایحه


 خرید شمع

1. کاربرد شمع‌ها

دو نوع اصلی این محصولات شمع‌های تزئینی و شمع‌های عطری هستند که در پیش روی شما قرار داشته و باید از میان آنها یکی را انتخاب نمایید. برای اینکه بدانید کدام مورد برای شما مناسب تر است، باید با کاربرد این دو مدل آشنا شوید. شمع‌های عطری در واقع از نظر ظاهری تفاوت خاصی با تزئینی‌ها ندارند. اما مشخصا مهم ترین مزیت و تفاوت آنها بوی مطبوعی است که در حین سوختن و ایجاد روشنایی در محیط منتشر می کنند. در واقع این نوع شمع‌ها دو کاربرد داشته و احساس بهتری برای شما به ارمغان می آورند. این دسته از محصولات در کنار زیبایی ظاهری و جذابیت خود عطری خوشایند داشته و نقطه قوت آنها ویژگی دوم است. این در حالی است که در نوع تزئینی این محصولات اصل قضیه ظاهر شمع است. در واقع سازنده این نوع تمرکز خود را بر چهره بصری شمع می گذارد. مشخصا از این دسته از شمعها برای ایجاد جلوه زیباتر و تزئین دکوراسیون استفاده می کنند.
برای مثال در کتابخانه ها و یا روی میز های ناهارخوری و یا حتی میز کار و هر بخش دیگری که امکان زیباسازی آن با اکسسوری های این چنینی وجود داشته باشد.

2. آشنایی با انواع شمع‌ها

•    شمع ستونی: این نوع شمعها قطر زیادی دارند و قالب گیری آنها با موم سخت انجام می گیرد تا نیازی به تکیه گاه نداشته باشند و به تنهایی امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد. داخل شمعدان های فانوسی و یا روی بشقاب های تزئینی می توان از این نوع استفاده کرد. این دسته از شمعها معمولا استوانه ای شکل هستند اما در شکل های دیگر ممکن است تولید شوند.
•    شمع قلمی: این نوع همانطور که از نامش مشخص است باریک و کشیده است و گاها قسمت فوقانی نازکتری نسبت به سایر بخش های بدنه دارد. بهترین گزینه برای این مدل، شمعدان های شاخه ای هستند. این مدل بیشتر روی میز های ناهارخوری مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر نما نیز دیزاین سنتی طوری ایجاد می کنند.
•    شمع نذری: این نوع که شمع دعا نیز نام دارد، ابعاد کوچکی داشته و در یک ظرف کوچک قرار دارد. این مدل عموما در کلیساها و عبادتگاه ها استفاده می شود.
•    شمع وارمر: این دسته دارای قیمت مناسب تری بوده و بیشتر در دسترس قرار دارند. همچنین عموما کوچک بوده و به تعداد زیاد روشن می شوند تا جلوه زیبایی را بیافرینند.
•    شمع شناور: این مدل مشخصا به گونه ای قالب گیری می شود که امکان شناور ماندن روی آب را داشته باشد. لازم به ذکر است که همه شمع‌ها این قابلیت را ندارند.


 خرید شمع

3. جنس موم شمع

شمع با موم سویا: این نوع با استفاده از روغن لوبیای سویا ساخته می شود. از دیدگاه زیست محیطی، از شمع‌های زیست تخریب پذیر محسوب می شود. این نوع محصولات به لحاظ سوختن، طولانی مدت و تمیز می سوزند و به صورت یکنواخت این پروسه را طی می کنند. علاوه بر این به راحتی امکان معطر سازی آنها وجود دارد. البته لازم به ذکر است که این دسته از شمع‌ها چون نسبت به پارافین نرم تر هستند تنها به مدل های ظرفی محدود بوده و به صورت فاقد ظرف ارائه نمی شوند.
شمع با موم پارافین: رایج ترین نوع موم در واقع پارافین است که از قیمت ارزان تری نیز برخوردار است. از این جهت در تولید مدل های لاکچری و شیک معمولا از آن استفاده نمی شود. البته پارافین طیف رنگی وسیع تری دارد و برای تولید شمع‌های معطر نیز انتخاب مناسبی است. با این حال در مقایسه با سایر موم ها میزان تولید دوده آن بیشتر است. همچنین سرعت سوختن آن بیشتر بوده و ممکن است برای برخی افراد باعث بروز حساسیت شود.
شمع با موم زنبور عسل: این مدل شمع‌ها دارای رایحه عسلی ملایم و کمی هستند و از این رو، معمولا معطر تولید نمی شوند. چرا که با ترکیب رایحه های دیگر به آسانی بوی مناسبی ایجاد نمی کنند. بنابراین به شکل خالص و بدون معطر سازی مورد استفاده قرار می گیرند. نقطه ذوب موم زنبور عسل بالا است و به همین دلیل کمتر چکه کرده و مدت زمان بیشتری می سوزد. همچنین این مدل حساسیت ایجاد نکرده و برای افرادی که آلرژی دارند، گزینه بهتری می باشد.
شمع با موم پالم: موم پالم از موم های طبیعی است که از روغن پالم گرفته شده و رنگ آن به طیف زرد می زند. نقطه ذوب این نوع موم بالا بوده و نسبتا آرام می سوزد. بافت جالبی داشته و برای شمع‌های ظرفی و لیوانی نیز مناسب است. علاوه بر این زیست تخریب پذیر بوده و سازگار با محیط زیست است.


 خرید شمع

4. جنس فیتیله

بیشتر شمع‌ها یک فیتیله دارند. اما برخی شمع‌های بزرگ دارای چند فیتیله نیز می باشند. چند فیتیله ای ها به دلیل شعله های بیشتر نور بیشتری نیز تولید کرده و در صورت معطر بودن، رایحه شان نیز قوی تر است. البته که نور و عطر قوی در صورت تک فیتیله ای بودن هم در دسترس خواهد بود به شرطی که جنس فیتیله کیفیت خوبی داشته باشد. فیتیله های نخی در مقایسه با مدل های سیمی فرایند سوختن آرام تر و یکنواخت تری دارند. همچنین دوده کمتری تولید می کنند. فیتیله های چوبی نیز گزینه مناسبی هستند. توجه کنید که فیتیله باید هر چند وقن یکبار کوتاه شود تا تمیز تر سوخته و دود نکند.

5. مدت زمان سوختن و پخش رایحه

مدت زمان سوختن انواع شمع بستگی به عواملی مانند کیفیت و اندازه آن دارد. در صورتی که در هر نوبت استفاده سطح شمع کامل ذوب شود و حالت تونلی پیدا نکند، مدت زمان بیشتری قابل استفاده خواهد بود. در رابطه با مدل های معطر نیز باید به پخش رایحه توجه نمود؛ در کل، شمع‌هایی که ابعاد بزرگتری دارند، از قدرت انتشار رایحه بیشتری برخوردار بوده و شعاع وسیع تری از محیط را خوشبو می کنند.
منبع : فروشگاه شمع برف پاییزه


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28335
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید