امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

مهم ترین نکات در چیدمان مبلمان اداری که لازم است بدانید.


1401/07/27
کد خبر : 28700
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

شاید این ‌گونه به‌ نظر بیاید که چیدمان مبلمان اداری، تنها خرید صندلی و میز اداری و سپس قرار دادن آن در اطراف اتاق است. اما باید گفت که نحوه چینش مبلمان اداری آن گونه که گمان می ‌شود، آسان نیست. دانستن نکات در چیدمان مبلمان اداری کمک می ‌کند علاوه ‌بر ایجاد جلوه بصری و زیبایی به محیط کار، گردش کار و روند انجام فعالیت ‌های کاری بهتر انجام شود، البته به شرطی که این نکات به ‌طور مؤثر اعمال شود.

چیدمان مبلمان اداری


فاکتورهای مهم در دکوراسیون مبلمان اداری

به نقل از نوژن، چیدمان صحیح مبلمان و میز اداری و توجه به فاکتورهای مهم در محل قرارگیری آن ها نه‌ تنها باعث بهتر جلوه دادن فضا می ‌شود بلکه فضای کاری را بازتر، دسترسی ‌ها را بهتر و فضای مطبوع تری را ایجاد می‌ کند و کمک می ‌کند کارمندان به محل کار خود احساس بهتری داشته باشند و با انگیزه بیشتری در محیط کار خود ظاهر شوند. از مهم ترین این نکات که لازم است مورد توجه قرار گیرند، عبارت اند از:

  • ورودی را خلوت نگاه دارید

تا جایی ‌که ممکن است محیط اطراف درب ورودی و ورودی اتاق‌ های دیگر ساختمان را از اجسام بزرگ و سنگین خالی کنید. سعی کنید مبلمان، میزو قفسه‌ های کتاب را به ‌دور از درب قرار دهید. با این کار هنگامی ‌که برای اولین ‌بار به یک اتاق وارد می‌ شوید دید بهتری از فضا پیدا می ‌کنید.

 انباشته کردن وسایل بزرگ در اطراف ورودی علاوه ‌بر ایجاد مشکل در رفت ‌وآمد سبب کوچک نشان ‌دادن فضا نیز می ‌شود. بنابراین سعی شود کمترین میزان از وسایل در نزدیکی محل ورود به ساختمان دفاتر قرار گیرد.

  • تعادل بصری ایجاد کنید

ایجاد تعادل بصری در اتاق بدین ‌معنا است که در نحوه چیدمان باید تعادل ایجاد شود به ‌گونه‌ ای که توزیع وسایل باید در سراسر اتاق برابر و یکسان باشد. این تعادل را می ‌توانید با انواع اکسسوری ها، قفسه‌ ها و فایل، کتابخانه، نقاشی، صندلی و حتی گیاهان در یک اتاق ایجاد کنید.

 اگر مجبورید میز و صندلی ‌ها را در یک سمت از اتاق قرار دهید، با قرار دادن نقاشی و تابلو دیوارهای خالی را بپوشانید تا دکوراسیون اتاق را به تعادل برسانید.

  • ایجاد فاصله بین مبلمان اداری و دیوار

سعی شود صندلی و مبلمان با حدی فاصله از دیوار قرار بگیرد. رعایت این نکته در اتاق ‌های کوچک ممکن است دشوار باشد، اما وجود کمی فاصله بین دیوار و مبلمان اداری سبب می ‌شود اتاق از آنچه که هست بزرگ ‌تر به‌ نظر برسند.

  • محل عبور مناسب

چینش مبلمان، صندلی ‌های انتظار، فایلینگ و کمد ها باید به ‌گونه ‌ای باشد که عبور و مرور را مختل نکند. بخصوص اگر شرکت و اداره شما دارای ارباب ‌رجوع و مراجعین زیاد باشد. در نظر گرفتن فضایی برای رفت‌ و آمد آسان بدون امکان برخورد با تجهیزات و وسایل لازم و ضروری است.

 قرار دادن قفسه ‌ها و کمدهای بایگانی نزدیک به میز کارمندان، راهروها را باز نگه می ‌دارد و فضایی را به وجود می ‌آورد که بتوان در آن به ‌راحتی جابجا شد.

  • توجه به نورپردازی

تأثیرات نور خوب و طبیعی در روند کاری و ایجاد محیطی شاداب بر کسی پوشیده نیست. نورپردازی میزهای اداری که کارمندان در آن مشغول به کار هستند بخشی از طیف ارگونومیک است که باید در محیط کاری به آن توجه شود.

 ادغام صحیح نورپردازی مصنوعی با کنتراست مناسب در کنار منبع نور طبیعی و تنظیم نور در ساعات مختلف از روز بخش مهمی از نورپردازی در محیط کار است. اگر بتوان دمای رنگی را با لامپ‌های نور گرم‌ و سرد تنظیم کرد تا چشمان کارمندان در ساعات طولانی استفاده از مانیتور و سایر فعالیت ها دچار خستگی نشود به میزان قابل ‌توجهی پروژه نورپردازی موفق عمل کرده ‌است.

  • تجهیزات را در دسترس قرار دهید

برای کارمندانی که نیاز به استفاده مداوم از تجهیزات خاص در دفتر کار مانند پرینتر را دارند سعی کنید که جایگاه آن نزدیک به میز پرسنل باشد. چنانچه نیاز به دسترسی اغلب کارمندان به این‌ گونه لوازم زیاد است، سعی شود بخش مجزایی در محیط کار برای آن تعبیه شود تا همگی به‌ راحتی بدون نیاز به رفت ‌وآمد زیاد دسترسی آسان و راحت داشته باشند.

میز کنفرانس نوژن

  • سازماندهی میز کارمندان

سازماندهی میز کارمندان اغلب سلیقه ‌ای و یک انتخاب شخصی است، اما برای ایجاد جلوه بصری بهتر است که هماهنگی و سازماندهی برای میزهای خود در نظر بگیرند.

 به آن ها یادآور شوید که به میز کار خود به‌ مانند کابین خلبان فکر کند. همان گونه که دسترسی به تمامی امکانات و تجهیزاتی که به ‌درستی در جای خود قرار گرفته ‌است راحت ‌تر است به همان میزان سرعت انجام کارها نیز بیشتر خواهد شد و از سردرگمی جلوگیری می ‌شود.

 تزیینات شخصی، عکس‌ ها و سایر اشیاء متفرقه رشته افکار را مختل می ‌کنند. بهتر است وسایل شخصی را به حداقل برسانید و تنها موارد مفید و ضروری بر روی ‌میز قرار بگیرد که به‌ صورت روزانه مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

 لوازمی که به‌ صورت هفتگی و چند روز یک‌ بار به آن نیاز است بهتر است که در کشوها تعبیه شوند. به‌ هم‌ ریختگی کابل ‌ها را با برخی ابزارهای موجود از دید پنهان و مرتب کنید و پس ‌از پایان هر روز کاری لوازم اضافی را از روی میزها جمع ‌آوری کنید.

  • انتخاب مبلمان اداری مناسب

برای این‌ که چیدمان یک محیط اداری به بهترین نحو انجام شود انتخاب مبلمان اداری مناسب از پارامترهای مهم محسوب می ‌شود. برای فضای اداری مهم است که تجهیزات مورد نیاز به‌ صورت کامل خریداری شود تا نیاز کارمندان را برطرف کند، اما انباشت بیش ‌از حد وسایل بدون شک باعث کاهش کارایی خواهد شد.

 انتخاب میز و صندلی اداری، میز مدیریت، میز کارمندان، میز کانتر منشی، کمد و فایلینگ اداری، میز کنفرانس و نیم ست اداری باید مطابق با مساحت محیط کار و تعداد کارمندان باشد.

 برای مساحت‌ های کوچک استفاده از میز کار گروهی در بهره‌ وری از فضا بسیار مؤثر است. این میزها مساحت کمی را اشغال می ‌کنند و کارمندان هر بخش را در یک مکان جمع می ‌کنند. علاوه‌ بر تعامل بیشتر با پارتیشن ‌بندی تعبیه ‌شده در آن بخش‌ هایی مجزا به تعداد کارمندان فراهم شده‌ است.

 در محیط‌ های کوچک استفاده از میزها و صندلی کلاسیک با ابعاد بزرگ مناسب نیست. بهتر است مبلمان و تجهیزات اداری خود را از شرکت ‌های معتبر خریداری کنید که به‌ صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند و نیاز محیط‌ های اداری را به ‌خوبی درک کرده اند و تولیدات سفارشی مطابق با فضای ساختمان شما را ارائه می‌ دهد.

 میز کنفرانس نوژن گزینه خوبی برای متقاضیانی است که به‌ دنبال طراحی خاص و سفارشی مطابق با اتاق کنفرانس خود هستند.

همانگونه که اشاره شد انتخاب مبلمان اداری مناسب در ایجاد چیدمان صحیح در محیط کاری بسیار مؤثر است.

در پایان

نوژن ارائه دهنده انواع مبلمان و تجهیزات اداری و همچنین پارتیشن اداری با بیش از سی سال سابقه محصولات تخصصی و ارگونومیک تولید شده خود را با ضمانت و قیمت مناسب به بازار عرضه می کند. جهت استعلام قیمت پارتیشن اداری و قیمت انواع مبلمان اداری نوژن به وب سایت رسمی این مجموعه به نشانی اینترنتی https://nujan.net/ مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تماس پنج رقمی 02158942 با بخش کارشناسان فروش در ارتباط باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28700
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید