امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

مهم‌ترین عوارض بعد از واکسیناسیون حیوان


1401/07/27
کد خبر : 26747
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر
عوارض واکسن پت، بسته به‌اندازه و سن پت شما تفاوت دارد. این عوارض می‌تواند از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد. معمولاً عوارض واکسن بعد از سه روز خوب می‌شوند اما اگر این عوارض بهتر نشد و هر روز بدتر شد باید سریع به دامپزشک مراجعه کنید. این عوارض شامل تب، بی‌حالی، کم‌اشتهایی، درد و ورم در محل تزریق و در مواقع نادری اسهال خفیف است. بی‌حالی پت شما رایج‌ترین عارضه بعد از واکسن است اما جای نگرانی نیست او به‌سرعت چابکی خود را به دست می‌آورد. بهتر است بعد از واکسیناسیون تا سه روز حالات و دمای بدن پت خود را چک کنید تا خطری او را تهدید نکند.


واکسیناسیون حیوان

یک کلینیک دامپزشکی خوب چه ویژگی‌های دارد؟

با اطمینان می‌شود گفت که بزرگ‌ترین دغدغه کسانی که حیوان خانگی دارند پیداکردن یک کلینیک دامپزشکی خوب برای حیوانشان است. برای انتخاب یک کلینیک یا مرکز دامپزشکی خوب باید به یکسری نکات توجه کنید.

کارهایی که دامپزشک در زمان مراجعه باید انجام دهد

تاریخچه درمان حیوان خانگی:

چنانچه حیوان شما دارای شناسنامه باشد ازروی آن می‌تواند به سابقه واکسیناسیون و سن آن پی ببرد و در صورت نیاز باید سؤالاتی دقیق از شما بپرسد تا بتواند در روند درمان بهتر عمل کند.

معاینه کامل حیوان شما:

از دیگر وظایف دامپزشک در زمان مراجعه معاینه کامل و دقیق حیوان شماست حتی اگر شما در مورد مشکل خاصی با او صحبت نکرده باشید. این معاینه‌های بالینی شامل:
•    لمس بدن حیوان
•    بررسی چشم‌ها
•    معاینه دهان یا منقار حیوان
•    معاینه پوست و مو یا اگر حیوان شما پرنده است چک کردن پرهای آن

در کلینیک‌های دامپزشکی چه خدماتی برای گربه و سگ ارائه می‌شود.
بسته به متراژ و نوع حیواناتی که تحت پوشش مرکز دامپزشکی است خدمات متنوعی ارائه می‌شود. در این قسمت سعی داریم بیشتر خدماتی که برای سگ و گربه در کلینیک دامپزشکی آویژه (دکتر سلطانی) انجام می‌شود را توضیح دهیم. این خدمات عبارت‌اند از::

صدور شناسنامه: با تهیه شناسنامه برای سگ و گربه خود اول به او هویت می‌دهید و بعد یک پرونده کامل برای او ایجاد کرده‌اید.

واکسیناسیون: مهم‌ترین کاری که صاحبان سگ و گربه برای حفظ سلامتی حیوان و خودشان باید انجام دهند.

تصویربرداری: این مرکز مجهز به دستگاه رادیوگرافی و سونوگرافی تخصصی دامپزشکی و اکوکاردیوگرافی تخصصی است. در این مرکز به‌صورت اورژانسی کلیه اقدامات تصویربرداری زیر نظر بورد تخصصی رادیولوژی دانشگاه تهران انجام می‌شود. چنانچه نیاز به تصویربرداری اورژانسی نباشد می‌توانید با تماس به شماره دامپزشکی و تعیین وقت قبلی از خدمات سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی با حضور رادیولوژیست بهره‌مند شوید.

پانسیون: کلینیک دامپزشکی آویژه دارای دو بخش پانسیون جدا یکی برای گربه‌ها و یک بخش مخصوص سگ‌ها است. هر دو بخش دارای دوربین‌های مداربسته ۲۴ ساعته و دستگاه‌های پرقدرت جهت تهویه هوا می‌باشند.

جراحی: در کلینیک آویژه همه جراحی‌ها به سرپرستی بورد تخصصی جراحی دامپزشکی از دانشگاه تهران و دوره تکمیلی جراحی حیوانات خانگی از دانشگاه مونترال کانادا انجام می‌شود. در این بخش کلیه جراحی‌های تخصصی بافت نرم و ارتوپدی و نورو سرجری نیز انجام داده می‌شود.

عقیم‌سازی: از دیگر خدماتی که در دامپزشکی ارائه می‌شود عقیم‌سازی سگ و گربه است. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره عقیم‌سازی بدانید می‌توانید به مقاله‌ها عقیم‌سازی گربه و عقیم‌سازی سگ در همین سایت مراجعه کنید.

زیبایی و بهداشت: اگر به زیبایی و آراستگی سگ و گربه خود اهمیت می‌دهید خبر خوبی برای شما داریم خدمات شستشو و اصلاح همچنین ناخن‌گیری نیز در این مرکز انجام می‌شود.

دندانپزشکی: مشکلات دهان و دندان در سگ و گربه مخصوصاً در سگ‌ها بیشتر مشاهده می‌شود با تعیین وقت قبلی می‌توانید از خدمات دندانپزشکی کلینیک استفاده کنید.

واکسیناسیون سگ و ضرورت آن

توله‌سگ‌ها در زمان تولد آنتی‌بادی موردنیازشان را از شیر مادرشان به دست می‌آورند اما این آنتی‌بادی‌ها بعد از مدتی اثرشان کم می‌شود و با تزریق واکسن در زمان‌بندی مناسب می‌توانید سگ خود را در برابر بیماری مصون نگه دارید. زمان تزریق واکسن به توله‌سگ‌ها بسیار مهم است چنانچه واکسن سگ را زودتر از زمان مناسب آن بزنید بی‌فایده است و اگر دیرتر اقدام کنید ریسک ابتلای سگتان به بیماری را بالا می‌برید.
مکانیزم عملکرد واکسن سگ‌ها دقیقاً مانند واکسن انسانهاست. میکروب یا ویروس ضعیف شده را وارد بدن سگ می‌کنند و بدن آنها شروع به ساخت آنتی‌ژن متناسب با آن واکسن می‌کند. برخی بیماری‌ها در سگ‌ها بسیار مسری و کشنده است حتی از طریق مدفوع و قرارگرفتن در کنار یک سگ بیمار به‌راحتی منتقل می‌شوند پس با واکسیناسیون منظم می‌توانید خطر بیماری را کاهش دهید.


واکسیناسیون حیوان

واکسن‌های ضروری و اصلی در سگ‌ها

در این قسمت قصد داریم پنج مورد اصلی واکسن سگ را معرفی کنیم و در ادامه به توضیح بیماری‌های شایع در سگ‌ها که به‌موجب آنها باید این پنج واکسن را به سگتان بزنید، می‌پردازیم. این پنج واکسن عبارت‌اند از:
پارو ویروس (Parvovirus)
هاری (Rabies)
هپاتیت عفونی (Hepatitis)
دیستمپر (Distemper)
پارا آنفولانزا (Influenza)

ضرورت واکسن گربه و فواید آن

زمانی که بچه گربه به دنیا می‌آید اگر از شیر مادرش تغذیه شود تا ۷ هفته در برابر انواع بیماری‌ها مقاوم است چون در شیر مادرش آنتی‌بادی‌های موردنیازش موجود است. این آنتی‌بادی‌ها بعد از هفت هفته بی‌اثر می‌شوند و باید واکسن گربه تزریق شود. شما به‌عنوان سرپرست یک گربه قطعاً دوست ندارید بیماری و زجر کشیدن یا مرگ آن را شاهد باشید متأسفانه بیشتر بیماری‌ها در حیوانات درمان قطعی ندارند. خبر خوب این است که با کمک واکسن گربه، می‌توان از بیشتر آنها جلوگیری کرد. واکسیناسیون منظم یک بچه گربه می‌تواند جان و سلامتی گربه و صاحبش را حفظ کند. اگر گربه شما بالغ است و یا نمی‌دانید که واکسن زده یا نه، نگران نباشید با مراجعه به دامپزشکی می‌توانید واکسیناسیون گربه‌تان را انجام دهید. همکاران ما در کلینیک آویژه آماده پاسخ‌گویی و مشاوره در زمینه واکسن گربه و بیماری‌های حیوانات خانگی شما هستند.


واکسیناسیون حیوان


واکسن گربه در دوز مشخصی تزریق می‌شود و مانند واکسن در انسان‌ها عمل می‌کند. واکسن‌ها میکروب یا ویروس ضعیف شده یا کشته شده هستند که میزان معینی از آن وارد بدن گربه می‌شود و شروع به ساخت آنتی‌بادی می‌کند و چنانچه در برابر آن بیماری قرار بگیرد بدنش مقاوم خواهد بود یا مبتلا نمی‌شود یا اگر هم دچار آن بیماری شود حالت حاد و کشنده آن را نمی‌گیرد. نوع واکسن گربه به‌ وسیله دامپزشک بر اساس سن و بیماری رایج در آن مکان تعیین می‌شود.

سخن پایانی

کلینیک تخصصی دامپزشکی آویژه نه ‌تنها به درمان و سلامت حیوانات خانگی شما می‌پردازد بلکه با کادر متخصص و با اخلاق خود حامی شما و پت‌های عزیزتان است. در این کلینیک همه‌روزه آماده مشاوره و خدمت‌رسانی به‌صورت آنلاین و حضوری به شما هستیم. علاوه بر خدمات گفته شده در بالا این مرکز شامل یک پت‌شاپ مجهز و کامل می‌باشد. با شماره زیر با ما در ارتباط باشید.
شماره دامپزشکی آویژه: ۲۶۳۲۰۴۵۵  – ۰۲۱



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26747
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید