امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

مهم ترین شاخص ها در سلامت رابطه جنسی


1401/07/27
کد خبر : 28781
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 15 نفر

حتما تا به حال شما هم این جمله را شنیده‌اید که " رابطه خوب ساختنی است. "  اما واقعا کدام یک از زوجین در زمینه بهبود روابطشان و ساختن آن تلاش می‌نمایند؟ ما در سپیتا شاپ تلاش داریم به این سوالات پاسخ دهیم. در واقع می‌توان چنین گفت که داشتن یک رابطه‌ی سالم فداکاری و تلاش از سوی هر دو طرف را می‌طلبد.  این امر در تمام سطوح رابطه باید نمایان باشد. از رابطه‌ی عاطفی و حل مسائل گرفته تا رابطه جنسی.
در این مقاله به دو موضوع کلی خواهیم پرداخت. در ابتدا چگونه بهترین رابطه را داشته باشیم و سپس چگونه بهترین رابطه جنسی را با همسر خود داشته باشیم.


 رابطه زناشویی


1.    به همسرتان گوش دهید: در بسیاری از موارد، زوج‌ها به خوبی به حرف یکدیگر گوش نمی‌دهند. این امر منجر به انتقال افکار و احساسات بدون دریافت آن ها می شود. در واقع می‌توان این کار را به پخش زنده  به صورت اینترنتی تشبیه کرد، که اینترنتی به درستی کار نمی‌کند و شخص نمی تواند پیام را به طور کامل دریافت نماید. گوش دادن یک مهارت است. این مهارت نیاز به حضور ذهن، تمرکز و خودداری از قضاوت دارد. اکثر افراد بیشتر تلاش می‌کنند تا پاسخ دهند و صحبت کنند. اما گوش دادن کمک می‌کند تا از پرسیدن سوالاتی مانند   "منظورت چه بود که گفتی_____؟" جلوگیری می‌کند. اغلب پیش آمده که یکی از شریک‌های زناشویی سعی به بیان کردن موضوعی دارد و طرف دیگر حواسش به چیزی دیگر پرت می‌گردد. بنابراین گوش دادن خوب به شما کمک می‌کند تا مکالمه‌ای سازنده و مفید را داشته باشید. در این موضوع، پرسیدن سوالات شفاف کمک می‌کند تا مسئله پیش آمده را بهتر درک نمایید.
2.    بازخورد صادقانه بدهید: ایجاد یک محیط شفاف و روشن برای دادن بازخورد صادقانه از اهمیت بالایی در ایجاد یک رابطه خوب برخوردار است. در واقع اشتراک گذاری افکار و احساسات واقعی بدون دریافت عکس العمل منفی بسیار اهمیت دارد. باخورد صادقانه به شما در زمینه ریسک کردن و مسئولیت پذیری احساساتتان کمک می‌کند. در کتاب جرات رهبری اثر برن براون به خوبی به این موضوع اشاره شده است. اگر علاقمند به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود این کتاب را مطالعه نمایید.
3.    مسئولیت پذیری: توانایی ما در پذیرفتن مسئولیت اعمال و گفتارمان در رابطه بسیار مهم است. در مقابل، اگر طرف دیگر هم مسئولیت اشتباهی را قبول کرد، نبایداز اون شکایت و او را سرزنش کنیم. می‌توان ازدواج را اینگونه تشبیه کرد دو فنجان جداگانه را در نظر بگیرید. سپس هر دو را در یک فنجان می ریزند که همان ازدواج است. هر فنجان نماینده یک فرد در رابطه است. هر فردی باید مسئولیت خود را بپذیرد و در حین انجام فنجان خود را پر می کند و شروع به ریختن در جام ازدواج نماید.
4.    نشان دادن همدلی و همبستگی: همدلی توانایی درک و نشان دادن احساسات دیگران است. با این کار اعتماد در رابطه افزایش می ‌یابد. نشان دادن همدلی مستلزم آن است که بتوانید به طور فعال به صحبت های شریک خود در هنگام اشتراک گذاری احساساتش گوش دهید و آن را درک نمایید.


 رابطه زناشویی

چگونه رابطه جنسی بهتری داشته باشیم؟

یک رابطه ابعاد مختلفی دارد که برای موفق شدن آن، باید به تمامی آنان توجه گردد. داشتن یک رابطه جنسی سالم نیز یکی از این ابعاد می‌باشد که شاید به درستی و یا به اندازه کافی به ان اشاره نشده است. واقعیت این است که رابطه جنسی چیزی فراتر از یک فعالیت بدنی می باشد. تجربه جنسی بین یک زوج متاهل، خاص و مقدس است.
بیشتر زوج‌ها به داشتن یک رابطه جنسی سالم تمایل نشان می‌دهند اما بسیار اهمیت دارد که چگونه این اتفاق خواهد افتاد؟ فقدان صمیمیت و عدم اعتماد دو عاملی است که زوجین باید به آن توجه بیشتر نمایند. در ادامه به چهار موضوع اصلی در مورد چگونگی ایجاد یک رابطه جنسی سالم با همسرتان خواهیم پرداخت. لطفاً در نظر داشته باشید که این مقاله فرض می‌کند که شما یا همسرتان با اختلالات جسمی یا ذهنی روبرو نیستید و می‌توانید یک تجربه جنسی سالم داشته باشید.
1. ایجاد صمیمیت : در اکثر مقالات به این موضوع اشاره شده است که قدم اول برای داشتن یک رابطه جنسی سالم، ایجاد صمیمت عاطفی می‌باشد. در واقع این بدین معناست که زوجین باید از نظر عاطفی به یکدیگر نزدیک تر شوند.. اگر بتوانید حس قوی صمیمیت را در خود پرورش دهید، تجربه جنسی بهتری خواهید داشت. به طور مثال سعی نمایید دربازه آسیب پذیری خود بیشتر صحبت کنید تا شریک شما اطلاعات کافی را در هنگام برقرار کردن ارتباط با شما داشته باشد.
2. ایجاد اعتماد: اعتماد، اعتماد، اعتماد. نمی‌توان به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کرد. توانایی شما در اعتماد کردن به شریک زندگی تان به طور انتقادی مشخص می کند که رابطه فیزیکی و عاطفی شما چگونه خواهد بود. صمیمیت عاطفی منجر به صمیمیت فیزیکی می شود. این بدان معناست که توانایی شما در برقراری ارتباط عاطفی با شریک زندگیتان بسیار مهم است.
3. احترام گذاشتن به یکدیگر: لزوم تکریم یکدیگر یکی از شرایط صمیمت و ایجاد رابطه سالم می‌باشد. هنگام ایجاد یک رابطه فیزیکی و جنسی صمیمانه با همسرتان، سعی کنید در نظر داشته باشید که چگونه تا حد امکان احترام و احترام قائل شوید. احترام و ارج نهادن به همسرتان مانند رد هنجارهای اجتماعی در فرهنگ بیش از حد جنسی ما است. در نهایت، ارج نهادن به همسر به معنای احترام و تحسین است. به طور مثال وقت گذاشتن برای درک یکدیگر به معنای احترام است.
4. ایجاد یک رابطه فیزیکی واقعی: مهم‌ترین چیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد این واقعیت است که یک فرآیند در حال وقوع است. خیلی اوقات ما به روند صمیمیت فیزیکی توجه نمی کنیم در حالی که انتظار صمیمیت جنسی در ازدواج خود را داریم. حتما در نظر داشته باشید که در آغوش گرفتن همسرتان بدون توقع جنسی، عشقی لطیف را منتقل می‌کند، می تواند نشان دهد که چقدر به یکدیگر اهمیت می دهید.
5. سلامت رابطه زناشویی : توجه به اضطراب ها و نگرانی های هر یک از طرفین میتواند، در بهبود رابط و سلامت رابطه بسیار اثر بخش باشد، از این رو استفاده از محصولاتی همچون ، ژل های زناشویی ، اسپری تاخیری و انواع کاندوم میتواند به سلامت رابطه کمک شایانی داشته باشد.


 رابطه زناشویی


خلاصه
برای داشتن رابطه‌ی سالم، شاخص‌هایی وجود دارد که توجه به هر یک از آن‌ها اهمیت ویژه ای دارد. برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد، ضروری است که همسر خود را آنگونه که هستند بپذیرید. هرکسی عقاید، الگوهای تفکر، عقاید و دیدگاه های متفاوتی دارد. پس طبیعی است که هیچ دو نفر مثل هم فکر نکنند. از این رو می توان گفت که ازدواج ادغام دو مجموعه عقاید و طرز فکر مجزا است.  با وجود این تفاوت ها می‌توان یک رابطه شاد و سالم را با شریک زندگی خود تجربه نمایید.
 در این میان به دلیل وجود تابوهای موجود در جامعه ممکن است به رابطه جنسی میان زوجین کمتر پرداخته شود. تمایلات جنسی انسانی برای نزدیک کردن زوج ها به یکدیگر در روابط طراحی شده است. به این ترتیب، رابطه جنسی یکی از ابزارهای اصلی برای ایجاد صمیمیت به عنوان یک زوج است. وقتی رابطه جنسی را به این شکل درک کنیم، بهتر می‌توانیم رابطه را تقویت کنیم و برای تجربه بهترین رابطه جنسی تلاش کنیم.
به همین منظور و برای کمک به داشتن جامعی سالم بسیاری از مجموعه‌ها هستند که در این زمینه فعالیت می‌نمایند. خواندن مقاله های علمی نیز می‌تواند در این راستا کمک بسزایی بکند تا آگاهی افراد جامعه افزایش یابد. فروشگاه اینترنتی سپیتا شاپ یکی از مجموعه‌هایی می‌باشد که با ارائه مقالات مفید در این حوزه تلاش نموده است تا نیاز افراد را در بالابردن آگاهی بر طرف نماید.  شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه به مطالعه مقاله‌ها و یا خرید محصولات زناشویی به منظور داشتن رابطه ای سالم بپردازید.
منبع : sepitashop.com



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28781
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید